  • 31. Data: 2012-02-17 10:00:51
    Temat: Re: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    http://lmgtfy.com/?q=ssd+hdd+benchmark

  • 32. Data: 2012-02-17 10:39:28
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > http://lmgtfy.com/?q=ssd+hdd+benchmark
    No przeciez to jest bez sensu...

    Jakis 1-2 lata temu szukalem kompow ktore maja dobry wskaznik:
    moc_obliczeniowa / ( cena + cena_engrii ). Gdy porownalem testy
    znalezione w internecie do zrobionych samemu to roznice byly 3 krotne.
    Np. ten sam zestaw na AMD wg benczmarkow znalezionych w sieci
    zuzywal 3 krotnie(!) wiecej energii niz sie okazalo... Intel sponsorowal
    strone z benczmarkiem?

  • 33. Data: 2012-02-17 10:51:41
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > http://lmgtfy.com/?q=ssd+hdd+benchmark

    W googlach az sie roi od takiego syfu, az sie nie chce wpisywac
    nic w ta wyszukiwarke:
    http://www.zlecenia.przez.net/aukcja,100999,zlece-ma
    rketing-szeptany

  • 34. Data: 2012-02-17 13:23:43
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-17 10:56, M.M. pisze:

    > Ma ktoś możliwość uruchomienia na podobnym sprzęcie programu, który
    > na ogromnym pliku (np. 10 razy większym niż dostępna ram w komputerze)

    A wiesz, ze poza swoimi siatkami pomyślałem o Twoim dopasowaniu
    funkcji do szachów;)

    > ustawia głowice w losowym miejscu i na przemian zapisuje losowy jeden
    > bajt albo odczytuje?

    A nie dawało się tam tego robić bardziej sekwencyjnie?

    pzdr
    bartekltg

  • 35. Data: 2012-02-17 14:37:41
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > A wiesz, ze poza swoimi siatkami pomyślałem o Twoim dopasowaniu
    > funkcji do szachĂłw;)
    Zastanawiam sie nad pewna metoda ale ostatnio nie mam czasu na implementacje i
    testy. Moze kiedys w przyszlosci wyprobuje.

    Chodzi mi o to zeby caly program szachowy zastapic prostsza funkcja do
    optymalizacji. Np. mozna program zastpiac wielomianem albo sztuczna siecia
    neuronowa, a nastepnie szukac maksimum wielomianu/sieci i oczekiwac ze
    program gra najlepiej z tym wartosciami dla ktorych prostszy model osiaga
    maksimum.

    Prostsza funkcja ma taka zalete, ze zawsze podaje ten sam wynik. Wystarczy
    raz ja wywolac i mamy wartosc jaka zwraca. Aby w miare dokladnie ocenic z
    jaka sila gra program to trzeba rozegrac okolo 50mln gier :)

    > A nie dawało się tam tego robić bardziej sekwencyjnie?

    Chcialem po prostu wiedziec jak sie przeklada XXX IOPs na czas
    wykonania takiego programu:
    for( i=0 ; i<XXX ; i++ ) {
    seek( f , rand );
    char data = read( f );
    seek( f , rand );
    write( f , data );
    }

    PS.
    Ale w praktyce, bo co pisza producenci to faktycznie moge sobie
    sprawdzic sam :)

  • 36. Data: 2012-02-17 15:05:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-17 15:37, M.M. pisze:

    > Ale w praktyce, bo co pisza producenci to faktycznie moge sobie
    > sprawdzic sam :)

    Ale Adam Ci powiedział. Pogooglaj za benchmarkami i tyle.

    Zresztą, ta wartość IOPS powinna być znacząca.

    Tu wyniki z programu którym testowałem wczoraj swój magnetyczny:

    http://www.overclock.net/t/658949/the-crystaldiskmar
    k-ssd-bench-thread

    Oscylują w okolicach 20-30MB/s. Mój miał 0.5;)
    Są też takie, co miały 200!

    Pamiętaj, że odczytując parę bajtów zamiast 4kb
    będziesz miał odpowiednio wolniej (choć kto wiej, jak
    w tym dysku co nie zauważał różnicy między sekwencyjnym
    a losowym po 4kB:)

    W części dysków jest też ogromna różnica między 4kB
    a kolejkowaniem i 4kB. Wskazówka dla programisty;)

    pzdr
    bartekltg