  • 1. Data: 2016-12-30 09:08:31
    Temat: jak działa system automatycznego hamowania ciężarówek?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    przeczytałęm dzisiaj, że w ciężarówce która wjechała w tłum Niemców,
    prawdopodobnie zadziałał system automatycznego hamowania. Zastanawiam
    się jak działa. wyczytałem że oczywiście uruchamia hamulce na podstawie
    danych z czujnika (odległości) i kamery. Ciekawe. Bo jeśli na myśli mamy
    wjechanie w tył poprzedzającego auta - prosta sprawa. ale tłum
    (przepraszam za uproszczenie) w światłach reflektorów to migoczące
    plamki, poruszające się nieprzerwanie w kierunkach prostopadłych do
    ruchu pojazdu. Czy ten system naprawdę miał szanse zadziałać? A żeby
    system zdeaktywować wystarczy nacisnąć pedał gazu lub włączyć
    kierunkowskaz.....
    Co Wy na to ? JEst tu jakiś kierowca nowoczesnej ciężarówki?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-12-30 09:13:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 Dec 2016 09:08:31 +0100
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > się jak działa. wyczytałem że oczywiście uruchamia hamulce na podstawie
    > danych z czujnika (odległości) i kamery.

    Z tego co mowią to systemy pomyliłeś. Nie chodiz o system hamowania przed przeszkodą,
    co o system zatrzymania po uderzeniu i to ten drugi zadziałał, samochod dostał
    strzał, czujniki odnotowały i komputer dostał sygnał do zatrzymania, tego nie da się
    "oszukać" gazem, czy migaczem.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 3. Data: 2016-12-30 09:57:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >nacisnąć pedał gazu lub włączyć kierunkowskaz.....
    >Co Wy na to ? JEst tu jakiś kierowca nowoczesnej ciężarówki?

    W osobówkach są kamery i lasery. Migotanie publiki nie przeszkadza, kamera
    obserwuje tylko to co jej pojazd sam oświetla.

  • 4. Data: 2016-12-30 10:00:55
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    >samochod dostał strzał, czujniki odnotowały i komputer dostał sygnał do
    >zatrzymania, tego nie da się "oszukać" gazem, czy migaczem.

    Gdzie tak mówią?

  • 5. Data: 2016-12-30 10:20:28
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 Dec 2016 10:00:55 +0100
    "Ghost" <n...@d...pl> wrote:

    > Gdzie tak mówią?

    W jakimś arktule który czytałem pisali o systemie zatrzymania po zderzeniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 6. Data: 2016-12-30 10:30:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** szerszen pisze tak:

> [...]
    > to ten drugi zadziałał, samochod dostał strzał, czujniki
    > odnotowały i komputer dostał sygnał do zatrzymania, tego nie da

    On chyba nie tylko uderzał w miękkich ludzi ale i w stragany,
    dekoracje. Skąd tak zmasakrowana szyba? Jakieś deski wbite w szybę.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 7. Data: 2016-12-30 14:44:55
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 30.12.2016 09:08, ToMasz wrote:
> [...]
    > kierunkowskaz.....
    > Co Wy na to ? JEst tu jakiś kierowca nowoczesnej ciężarówki?

    A widziałeś kiedyś stragan? Też migoczące plamki? :)

  • 8. Data: 2016-12-30 19:29:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    https://www.youtube.com/watch?v=Pdgo7E3WQjI

> [...]
    > wjechanie w tył poprzedzającego auta - prosta sprawa. ale tłum
    > (przepraszam za uproszczenie) w światłach reflektorów to migoczące

    Ten system nie służy do wykrywania pieszych (ani rowerzystów).
    Prawdopodobnie włączył się jak ciężarówka skręciła w lewo w stragany i
    zatrzymała ciężarówkę.