  • 1. Data: 2017-12-14 19:18:43
    Temat: jak fizycznie pozbawić na chwile telefon zasięgu?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    chcę na 15 sekund pozbawić telefon zasięgu gsm (wifi i BT też)
    myślałem ze jak go wsadzę do metalowej puszki po ciasteczkach, zamknę
    szczelnie - to straci zasięg - nie stracił. w zasadzie zasieg obniżył
    się z 5 na 4 kreski. może blacha za cieńka. no to do garnka z grubego
    aluminium. no właśnie - aluminium. też nie działa. żeliwnych niemam. czy
    macie pomysły jak mechanicznie, fizycznie w domu, pozbawić na chwilkę
    zasięgu gsm?. żadne wyłączanie, odcinanie zasilania nie wchodzi w grę
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-12-14 19:29:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 19:18:43 +0100, ToMasz napisał(a):

    > chcę na 15 sekund pozbawić telefon zasięgu gsm (wifi i BT też)
    > myślałem ze jak go wsadzę do metalowej puszki po ciasteczkach, zamknę
    > szczelnie - to straci zasięg - nie stracił

    Szczelność musi być naprawdę duża. W praktyce musiałbyś tę puszkę
    zalutować. Ewentualnie na matrioszkę - wielowarstwowo ekranować. No,
    chyba że eksperymentujesz na krańcach zasięgu, to może puszka z
    wieczkiem starczy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-12-14 19:51:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 19:18:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > macie pomysły jak mechanicznie, fizycznie w domu, pozbawić na chwilkę
    > zasięgu gsm?. żadne wyłączanie, odcinanie zasilania nie wchodzi w grę

    Folia aluminiowa?

  • 4. Data: 2017-12-14 20:40:46
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Kris
    naskrobał(a):

    > Folia aluminiowa?

    Szczelnie owinąć nią telefon i dodatkowo kabelkiem "uziemić" do kaloryfera,
    rury (metalowej) wodociągowej, gazowej za licznikiem albo piorunochronu.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 5. Data: 2017-12-14 20:46:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 20:40:46 +0100, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

    > dodatkowo kabelkiem "uziemić"

    IMO to akurat czynność bez sensu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-12-15 00:03:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-14 o 19:18, ToMasz pisze:
> [...]
    > macie pomysły jak mechanicznie, fizycznie w domu, pozbawić na chwilkę
    > zasięgu gsm?.  żadne wyłączanie, odcinanie zasilania nie wchodzi w grę

    A mikrofalówka?

  • 7. Data: 2017-12-15 09:44:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Dec 2017 00:03:45 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:
    > A mikrofalówka?

    Włączona czy nie? :)

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-12-15 09:52:28
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 15.12.2017 o 09:44, Marek pisze:

    > Włączona czy nie? :)

    pytał o 'na chwilę pozbawić' nie na stałe ;)

  • 9. Data: 2017-12-15 13:02:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-15 o 09:44, Marek pisze:

    > Włączona czy nie? :)

    Najpierw niewłączona, jak to nie pomoże to wtedy włączamy na minimum 300W.
    A tak poważnie to mikrofalówka, przynajmniej w teorii powinna być
    szczelna dla mikrofal, czyli sporej części obecnych zakresów
    częstotliwości GSM.
    Na próbę zamknąłem kiedyś jeden z telefonów w mikrofalówce, no i zgubił
    zasięg WiFi ale GSM pozostawał. I nie wiem czy z moją kuchenką było coś
    nie teges czy najnormalniej w świecie mikrofalówki nie robią wrażenia na
    sygnale GSM?

  • 10. Data: 2017-12-15 13:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >A mikrofalówka?

    Nie dziala. Po tym eksperymencie zaczalem sie odsuwac od mikrofali w
    czasie pracy.
    Ale sprobowac mozna, moze masz lepszy model.

    Co dzialalo:
    -aluminiowy garnek z pokrywka, byc moze ze stali nierdzewnej tez
    zadziala.
    Dwie metalowe miski powinny zadzialac - tylko zeby calosc byla
    polaczona elektrycznie, a nie np emaliowana pokrywka na emaliowanym
    garnku.

    -folia aluminiowa.

    Owinac folia, owinac folia drugi raz, wsadzic do puszki, puszke do
    garnka, a garnek do mikrofali.
    Kiedys straci zasieg :-)

    J.