  • 1. Data: 2009-01-18 18:37:20
    Temat: jak fotografowac zime
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jak tu sie nie zirytowac?
    Cos takiego kolega mi podrzucil:
    http://narty.onet.pl/5956,1526838,0,1,artykuly.html

    Skomentowalem, ze w tym 5 stronnicowym artykule nie ma NIC konkretnego.
    Ot, takie lanie wody. Rownie dobrze moglby to byc tekst o tym jak
    fotografowac lato. Poza tym, ze snieg trzebaby zamienic na wode, gory na
    plaze, a zime na lato.

    Kolega - od niedawna dumny posiadacz Olympusa E-330 z kitem -
    prostestuje, ze sie czepiam. Bo to bardzo ciekawy teskt. Wlasnie dla
    takich jak on, amatorow. Tak twierdzi.
    Pytalem go - co takiego wyniosl z tego artykulu.
    Na to sie obrazil na mnie.
    A swoja droga - czy za takie 'artykuly' to ktos tam placi? Czy to jest
    ewidentnie praca spoleczna?
    TA

  • 2. Data: 2009-01-18 19:12:54
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > http://narty.onet.pl/5956,1526838,0,1,artykuly.html

    Nudy, ale ostatniej (piątej) części bardzo polecam nieczytać :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-01-18 19:45:51
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > ale ostatniej (piątej) części bardzo polecam nieczytać :)

    "Na koniec
    Jeszcze raz warto polecić - róbmy zdjęcia, kiedy się tylko da i jak
    najwięcej się da."

    Dziwne czemy nie polecili zakupu D3?! [ROTFL]

  • 4. Data: 2009-01-18 19:47:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Jak tu sie nie zirytowac?
    > Cos takiego kolega mi podrzucil:
    > http://narty.onet.pl/5956,1526838,0,1,artykuly.html

    To mi się szczególnie podoba:

  • 5. Data: 2009-01-18 19:52:39
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > "Na koniec
    > Jeszcze raz warto polecić - róbmy zdjęcia, kiedy się tylko da i jak
    > najwięcej się da."
    >
    > Dziwne czemy nie polecili zakupu D3?! [ROTFL]
    "Drugą jego pasją jest fotografia: Dzięki niej odkryłem, że każde miejsce ma
    dziesiątki wcieleń"

    Dziwne, przy takim podejściu (róbmy zdjęcia, kiedy się tylko da i jak
    najwięcej się da) to powinny być setki a może nawet tysiące :(

  • 6. Data: 2009-01-18 20:03:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > "Jeszcze raz warto polecić - róbmy zdjęcia, kiedy się tylko da i jak
    > najwięcej się da."

    A ja się z tym zgodzę. Przecież nie pisze - a potem wrzucajmy wszystko
    na serwery :P

    Mnóstwo zdjęć jest robionych, ale z tego, co zauważyłem, to w większości
    są to zdjęcia miejsc popularnych. Mało zdjęć pamiątkowych utrwalających
    jakieś miejsce w danym czasie. Mi takich zdjęć brakuje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 7. Data: 2009-01-18 20:12:40
    Od: Vinter Nord <v...@n...com>

    T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Na to sie obrazil na mnie.
    > A swoja droga - czy za takie 'artykuly' to ktos tam placi? Czy to jest

    Spodobały mi się tam stwierdzenia: rozproszenie światła powoduje to, że
    ma wyższą temperaturę barwową, błysnięcie lampą doswietlając pod słońce
    osobę nie zepsuje krajobrazu. Było jeszcze kilka perełek, ale szkoda
    czasu na pastwienie się, np. coś o "nadmiarze" światła na śniegu i
    związanej z tym konieczności korekty EV.
    I kurczę dziwne, ale mój kompakt za 350 zł ma wszystkie funkcje które
    przypisuje się tam wyłącznie lustrzankom.
    Generalnie nieuk uczy nieuków.
    Nic nowego na onecie.
    Wesołe.

  • 8. Data: 2009-01-18 20:53:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jan 2009 21:12:40 +0100, Vinter Nord wrote:
    >Spodobały mi się tam stwierdzenia: rozproszenie światła powoduje to, że
    >ma wyższą temperaturę barwową, błysnięcie lampą doswietlając pod słońce
    >osobę nie zepsuje krajobrazu.

    No coz - raczej bym wspomnial o mocy lampy w malych kompaktach i
    mozliwosci doswietlenia .. 3 metry ?

> [...]
    >przypisuje się tam wyłącznie lustrzankom.
    >Generalnie nieuk uczy nieuków. Nic nowego na onecie.

    Jeden ma, drugi nie ma - warto zwrocic na to uwage.

    Tylko ze jest w tym drugie dno - cyfrowki dzialaja odwrotnie niz
    proces srebrowy. Niedoswietlone zdjecie mozna rozjasnic na komputerze.
    Przeswietlone juz nie ma informacji.
    Wiec pytanie na czym nam bardziej zalezy - twarzach ludzi na snieznym
    tle, czy jakis niuansach w tym sniegu ..

    A z tym robieniem masowo zdjec to dobrze pisza.
    Tylko nie trzeba sie potem bac ich masowo kasowac :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-01-18 21:28:02
    Od: Vinter Nord <v...@n...com>

    J.F. wrote:

    > A z tym robieniem masowo zdjec to dobrze pisza.
    > Tylko nie trzeba sie potem bac ich masowo kasowac :-)
    >
    > J.

    Wiesz, z tym masowym robieniem zdjęć to jest tak, że jak kiedyś trzeba
    było płacić za film, wywołanie + odbitki to trochę zmuszało ludzi do
    zastanowienia się nad kadrem i aspektami poprawnego naświetlenia
    materiału zanim cyknie się fotkę (nie daj Boże slajd, gdzie nie było
    szansy na poprawę kadru i naświetlenia w procesie laboratoryjnym).
    Mało tego, w ten sposób dawało się fotografowi chwilę na przemyślenie
    ujęcia: może tak, tak źle, poprawić kadr, za jasny motyw trzeba trochę
    prześwietlić, czy warto wogóle robić takie ujęcie, etc etc.
    Potem analizowało się zdjęcia i sprawdzało, gdzie popełniło się błędy
    a gdzie wszystko wyszło idealne - dobra samokontrola nad postępem
    swojego rozwoju.
    W ten sposób własnie zdobywało się doświadczenie. I własny styl.
    Teraz tego ekonomicznego aspektu nie ma więc... jazdaaaaaaaaaaaaaa.....
    Potem się tylko siedzi i selekcjonuje, nie pamiętając wcale w jaki
    sposób powstało to zdjęcie. Następna sesja zdjęciowa - i znów jazdaaaaaa....
    Ani doświadczenia, ani stylu, tylko bezmyślne wciskanie spustu cyfrzaka.

    Ja twierdzę - po co się rozdrabniać, od razu kamerę HD a potem wybieramy
    stopklatkę z momentów które się nam podobają.
    I chociaz piszę to złośliwie, to obawiam się, że taka czeka nas
    przyszłość. Już w lustrzankach ekserymentalnie implementuje się
    możliwość nagrywania filmów. Kiedyś pewnie zatrze się granica pomiędzy
    aparatami do fotografi statycznej a kamerami.
    Może za 50 lat, może za sto, ale się zatrze.

  • 10. Data: 2009-01-18 22:43:33
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia niedziela, 18 stycznia 2009 21:12 osoba znana jako Vinter Nord nastukała:

    > Generalnie nieuk uczy nieuków.
    > Nic nowego na onecie.
    > Wesołe.

    ano: