  • 11. Data: 2009-01-03 13:11:28
    Temat: Re: jak najlepiej rozroznic fotografowana klase na studniowce?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 13:47:20 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Lepszy od robienia zdjęć fefdziesięciu klasom naraz.

    Nie widziałem studniówki na fafdziesiąt klas. Może z pięć-sześć. A to
    już spokojnie jeden kumaty obsłuży.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-01-03 13:58:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Nie widziałem studniówki na fafdziesiąt klas. Może z pięć-sześć. A to
    > już spokojnie jeden kumaty obsłuży.

    No to niewiele widziałeś, albo po prostu z wyżu nie jesteś. ;)

    Nawet jak klas jest kilka to lepiej czasem kilku ludzi. Nawet na śluby
    niektórzy biorą po kilku fotografów, a tylko jedna para :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 13. Data: 2009-01-03 14:30:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 14:58:56 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > No to niewiele widziałeś, albo po prostu z wyżu nie jesteś. ;)

    No ja studniówkę miałem w 84-tym.
    I fotograf był jeden i klasa jedna, ale nie o tym.

    > Nawet jak klas jest kilka to lepiej czasem kilku ludzi. Nawet na śluby
    > niektórzy biorą po kilku fotografów, a tylko jedna para :)
    No to niech zatrudnią choćby kilku, ale podział fotografów na klasy
    jest bez sensu.

    To tak jakbyś poszedł do fryzjera z kilkoma kumplami i kazał mu strzyc
    tylko siebie i najlepszego Twojego kumpla.

  • 14. Data: 2009-01-03 14:57:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JA napisal:
    > No ja studniówkę miałem w 84-tym.

    Jakim cudem? Dwie klasy przeskoczyles (wnioskuje z nicka)?

    > I fotograf był jeden i klasa jedna, ale nie o tym.

    He, he, na mojej studniowce sam bylem foto :)
    I nawet spory przerob mialem, zyskowne to bylo.
    Z Zenita E przeskoczylem na Zenita TTL z ta malutka
    lampka z Kolobrzegu. Jak jej bylo?... LA-1 czy jakos tak...
    Takie malenstwo wielkosci paczki papierosow.

    Miala taka zabawna nalepke: seria prototypowa. No i fakt.
    Jak to bywalo w PRL-u moj prototyp chodzil 10 lat,
    a normalno-seryjna kolegi padla po dwoch latach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-01-03 15:02:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > No to niech zatrudnią choćby kilku, ale podział fotografów na klasy jest
    > bez sensu.

    Ten podział jest naprawdę dobry.

    > To tak jakbyś poszedł do fryzjera z kilkoma kumplami i kazał mu strzyc
    > tylko siebie i najlepszego Twojego kumpla.

    Głupie porównanie.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 16. Data: 2009-01-03 15:04:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jacek_P pisze:
    > Miala taka zabawna nalepke: seria prototypowa. No i fakt.
    > Jak to bywalo w PRL-u moj prototyp chodzil 10 lat,
    > a normalno-seryjna kolegi padla po dwoch latach.

    Pewnie robiliście codziennie po 100 fot tablic testowych ;)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 17. Data: 2009-01-03 15:50:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 16:02:32 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Ten podział jest naprawdę dobry.

    Więc co zyskujemy poza zamieszaniem?

    > Głupie porównanie.

    Bo?

    I tu i tu jest jeden rzemieślnik,
    I tu i tu ma wykonać określoną pracę dla nie określonego odbiorcy.
    I tu i tu może zrobić wszystkich żeby wykonać zlecenie, ale będzie w
    plecy z czasem i przerobem.

  • 18. Data: 2009-01-03 15:52:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 15:57:48 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Jakim cudem? Dwie klasy przeskoczyles (wnioskuje z nicka)?
    Nick to zmyła.
    Pochodzi od mojego pierwszego prawdziwego aparatu. Z prawdziwego świata.
    Zgadnij.

    > He, he, na mojej studniowce sam bylem foto :)
    Ja też.

    > I nawet spory przerob mialem, zyskowne to bylo.
    > Z Zenita E przeskoczylem na Zenita TTL z ta malutka
    > lampka z Kolobrzegu. Jak jej bylo?... LA-1 czy jakos tak...
    > Takie malenstwo wielkosci paczki papierosow.
    Ja miałem wypas. TTL-ka i lampa Toshiba LP27, bez automatyki.

  • 19. Data: 2009-01-03 17:12:51
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Więc co zyskujemy poza zamieszaniem?

    To, że potem dostaniesz płytkę bardziej indywidualizowaną, z zdjęciami
    znajomych, a nie całej swołoczy z szkoły.
    Jak będzie chociażby polonez to fotograf będzie trzymał się
    odpowiedniego miejsca w sali, fotografował odpowiednie pary i część
    łańcuszka która interesuje daną grupę ludzi.

> [...]
    > I tu i tu ma wykonać określoną pracę dla nie określonego odbiorcy.
    > I tu i tu może zrobić wszystkich żeby wykonać zlecenie, ale będzie w

    Głupie porównanie po prostu. To tak jak byś zamawiał szofera i kazał mu
    odwozić wszystkich po kolei i choć byłoby to możliwie, to pewnie lepiej,
    a niewiele drożej będzie zamówić 10 szoferów którzy odwiozą wszystkich
    naraz. O fryzjerach sobie ułóż odpowiednio.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 20. Data: 2009-01-03 17:28:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 18:12:51 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

> [...]
    > odpowiedniego miejsca w sali, fotografował odpowiednie pary i część
    > łańcuszka która interesuje daną grupę ludzi.

    Wystarczy, żeby odpowiedni ludzie z konkretnych klas dokonali selekcji
    na prevkach. W przypadku bardzo dużej imprezy, której by nie mógł
    obsłużyć jeden fotograf, prevki należy zebrać od wszystkich fotografów
    i również, używając klawisza "del" dokonać selekcji. Zajęcie na naście
    min, dla jednej osoby z klasy i naście min potem dla fotografa/ów.

> [...]
    > lepiej, a niewiele drożej będzie zamówić 10 szoferów którzy odwiozą
    > wszystkich naraz. O fryzjerach sobie ułóż odpowiednio.

    Tylko że cały problem polega na tym, że żaden z szoferów nie wie do
    końca kogo ma wozić.
    Czaisz?
    Od tego zaczął się ten wątek.

    BTW. Współczuję Ci że chodziłeś do szkoły ze "swołoczą"