  • 1. Data: 2020-09-26 23:37:16
    Temat: jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Mam zagwozdkę - walczę z progami. Po nawierceniu poszycia progu zostają
    uszkodzone ocynki na blachach drugiej i trzeciej (zbiegają się wszystkie
    3 w jeden rant).
    Jak to cholerstwo zabezpiueczyć? pomalować przed spawaniem?

  • 2. Data: 2020-09-27 00:42:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rkocbf$9i98$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user sirapacz pisze tak:

> [...]
    > się wszystkie 3 w jeden rant).
    > Jak to cholerstwo zabezpiueczyć? pomalować przed spawaniem?

    RKproject zostawia miedzy blachami przestrzen i zalewa epoxydem

    który film już nie pamiętam

    https://www.youtube.com/user/88Rafciu/videos

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 3. Data: 2020-09-27 05:01:23
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 września 2020 16:37:52 UTC-5 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > 3 w jeden rant).
    > Jak to cholerstwo zabezpiueczyć? pomalować przed spawaniem?

    Co bys nie zrobil to w czasie spawania zdejmiesz to co tam wyczarujesz.

    Jak chcesz dobrze to tylko jakies cynkowanie elektrolityczne ale bedzie kiepsko z
    dotarciem wszedzie.

    Alternatywa to srodki takie jak fluid film. Tu to polecaja i na jutibie testy
    pokazuja ze jest najlepsze z tego co jest.

    Albo tak jak PiteR pisze. Zaglupstikować.

  • 4. Data: 2020-09-28 01:41:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 05:01, s...@g...com pisze:
    > Albo tak jak PiteR pisze. Zaglupstikować.

    Lepiej zostawić gołe, niż pokryć żywica. Jest niemal pewne, że żywica
    częściowo odspoi się od blachy, podcieknie tam woda, ale wyjść to juz
    nie zechce. Znacznie lepiej to jakiś Fluidol, czy coś w tym stylu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2020-09-28 16:34:15
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 27 września 2020 18:41:22 UTC-5 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Lepiej zostawić gołe, niż pokryć żywica. Jest niemal pewne, że żywica
    > częściowo odspoi się od blachy, podcieknie tam woda, ale wyjść to juz
    > nie zechce. Znacznie lepiej to jakiś Fluidol, czy coś w tym stylu.

    Tu bym nie byl taki pewny.
    Zywica moze byc taka i owaka. Farba samochodowa jest pewna odmiana takiego glupstiku.
    Jak pomalowane dobrze to ruda nie wejdzie a jak powloka popeka to woda co prawda
    wejdzie ale wymiana tlenowa nie bedzie znaczaca. Powoli bedzie gnilo ale pare lat
    potrzyma.

    To juz lepiej pomyslec o ewentualnej wymianie takiego panelu i po prostu zostawic
    zanitowane. Albo zrobic taki panel z wlokna szklanego i zywicy albo wlokna szklanego
    i zywicy. Ale to juz wiecej dlubania.

  • 6. Data: 2020-09-28 18:20:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To juz lepiej pomyslec o ewentualnej wymianie takiego panelu i po prostu zostawic
    zanitowane. Albo zrobic taki panel z wlokna szklanego i zywicy albo wlokna szklanego
    i zywicy. Ale to juz wiecej dlubania.

    ale ja mam normalne nowe poszycie - ocynkowane. Chcę tylko sensownie do
    tego podejść, by nie wkurzać się za mocno po 3 latach.

    Na razie wydumałem wpsikanie tam rozrzedzonej farby z dużą ilością
    powietrza (i tak kilka razy aż się zaklajstruje). Kombinuję jak koń pod
    górę.

  • 7. Data: 2020-09-28 20:28:11
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 11:21:32 UTC-5 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    >
    > Na razie wydumałem wpsikanie tam rozrzedzonej farby z dużą ilością
    > powietrza (i tak kilka razy aż się zaklajstruje). Kombinuję jak koń pod

    Jak masz zacynkowane i nie udreczysz tej blachy spawaniem (lepiej zgrzac) to bedzie
    ok. A na pewno na 3 czy 5 lat.

  • 8. Data: 2020-09-28 20:57:10
    Od: Maciek <maciek@>

    > Jak to cholerstwo zabezpiueczyć? pomalować przed spawaniem?

    Zabezpieczyć dopiero po spawaniu. Valvoline Tectyl ML teraz chyba
    zmienili nazwę na TECTYL CAVITY WAX AMBER.

    Kilka lat temu czyściłem spory kawałek rantów drzwi z rdzy gdzie użyta
    była fabrycznie niewłaściwa masa powodująca korozję.
    Zabezpieczałem to tym woskiem z preparatem antykorozyjnym. Do dzisiaj
    Nic się z tym nie dzieje.
    Wlewam to również w profile zamknięte (progi) i po 20 latach bez
    problemów żyją nie wykazując oznak korozji (Focus MK1).
    Bardzo dobre środki i tam gdzie nie trzeba wyglądu dają dobrze radę.

  • 9. Data: 2020-09-28 21:40:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 18:20, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Na razie wydumałem wpsikanie tam rozrzedzonej farby z dużą ilością
    > powietrza (i tak kilka razy aż się zaklajstruje). Kombinuję jak koń

    Może podkład spawalniczy?

  • 10. Data: 2020-09-28 23:49:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Może podkład spawalniczy?

    O!!!
    nie wiedziałem, że coś takiego jest. Poczytałem opisy i wychodzi na to,
    że to dokładnie to czego szukam:))))
    tylko czy miedziucha nie będzie powodować korozji elektrochemicznej z
    ocynkiem i stalą?