  • 1. Data: 2016-07-06 19:30:58
    Temat: klawiatura Logitech K830
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Chcę sobie kupić bezprzewodową i podświetlaną klawiaturę do laptopa. Wpadłem na trop
    klawiatury Logitech K830 - ale w opisie piszą tak : " do obsługi laptopa przy pomocy
    ekranu telewizora"- trochę taka Enigma, bo ja chcę bluetooth'a od tej klawiatury
    włożyć bezpośrednio do laptopa i tylko na nim używać. Czy będzie poprawie pracować ?
    Pytanie zadaję asekuracyjnie, ponieważ kiedyś kupiłem mini-klawiaturę do smartphona -
    miała pracować też z PC, ale nie pracuje.

  • 2. Data: 2016-07-06 23:14:56
    Temat: Re: klawiatura Logitech K830
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-07-06 o 19:30, Universis pisze:
    > kiedyś kupiłem mini-klawiaturę do smartphona - miała pracować też z
    > PC, ale nie pracuje.

    A jak ona się komunikuje ze smartfonem, przez BT?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-07-07 00:32:37
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 22:14:54 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

    > A jak ona się komunikuje ze smartfonem, przez BT?
    [..]

    Tak przez BT - ale mi nie chodzi o "ratowanie" tej klawiatury co kiedyś kupiłem do
    smartphon'a - chodzi mi czy tą K830 firmy Logitech - czy będzie pracowała z laptopem
    ?

  • 4. Data: 2016-07-08 01:23:29
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-07-07 o 00:32, Universis pisze:
    > Tak przez BT - ale mi nie chodzi o "ratowanie" tej klawiatury co
    > kiedyś kupiłem do smartphon'a - chodzi mi czy tą K830 firmy Logitech
    > - czy będzie pracowała z laptopem ?

    Hm, może Ciebie nieco... zirytuję pytaniem dość obcesowym, ale:
    - czy nie przeoczyłeś konieczności wyposażenia kompa w moduł BT? Bo
    standardowo to nie są w nie wyposażane maszyny większe. Taki moduł ma
    wielkość "zwykłego" nano-odbiornika, a kosztuje circa 25 zł (tańsze są w
    przestarzałym standardzie, warto wydać nieco więcej na wersję 4, jest
    bardziej uniwersalna, i energooszczędna).
    Jeśli (dowolne) bluetooth-owe klawisze nie zadziałają z kompem
    wyposażonym w taki diwajs, to nie wiem już czemu...

    A tak przy okazji, pytanie do wszystkich: czy bywają klawisze via BT,
    które są w pełni funkcjonalne, czyli solidnie wykonane, i o skoku
    wyższym niż laptopowe? Mogą być bez prawego, cyfrowego panelu, byleby
    nie były żałosną imitacją, czy tandetną namiastką.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2016-07-08 22:08:33
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 8 lipca 2016 00:23:25 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

    > Hm, może Ciebie nieco... zirytuję pytaniem dość obcesowym, ale:
    > - czy nie przeoczyłeś konieczności wyposażenia kompa w moduł BT? Bo
    [..]
    Nie - nie przezeoczyłem - bardziej mi chodzi w tym wypadku o laptopy - mam ich 2 i
    oba mają BT, oba widzą tą klawiature do smartfona i oba nie chcą z nią wspołpracować
    - tj.nie da rady pisac tą klawiaturą na zadnym z nich. Ale to ta "stara" klawiatura,
    nie jest ona przedmiotem mojego pytania. Ja się boję że jak kupię tą K830 o której na
    stronie producenta piszą : "służy odo obsługi PC przy pomocy ekranu telewizora" to
    spotka mnie ten sam los co z tą klawiaturą do smartphona - nie będzie działała na
    laptopie bezpośrednio bo nie będzie ekranu telewizora. Trochę Enigma - ale tak
    napisali o tej obsłudze na stronie macierzystej producenta.

  • 6. Data: 2016-07-08 23:05:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-07-08 o 22:08, Universis pisze:
    > chodzi w tym wypadku o laptopy - mam ich 2 i oba mają BT, oba widzą
    > tą klawiature do smartfona i oba nie chcą z nią wspołpracować -
    > tj.nie da rady pisac tą klawiaturą na zadnym z nich.

    A to ci zagadka. A może pomoże zainstalowanie jakiegoś drivera /
    programu obsługi? Bo np. klawisze nie-BT, acz bezprzewodowe, na moim
    tablecie były widzialne, ale nie miały PL-iterek, więc musiałem
    doinstalować program do ich obsługi. Ale on na Androida, więc w Twoim
    przypadku będzie psu na budę.
    Ale zabiłeś mi ćwieka, bo jeśli klawiatura jest "widzialna", ale
    nieużywalna, to zaprawdę trudno mi domyślić się nawet choćby cienia powodu.

> [...]
    > co z tą klawiaturą do smartphona - nie będzie działała na laptopie
    > bezpośrednio bo nie będzie ekranu telewizora.

    Zanim ten problem żeś naświetlił, to byłbym w 99,99%-tach pewien, że ma
    działać, i już. Teraz owe przekonanie uległo silnemu zachwianiu.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!