  • 11. Data: 2022-05-11 19:42:28
    Temat: Re: [media] Jazda pod wpływem czynem o niskiej szkodliwości społecznej
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 19:23, K pisze:

    > W tym, ze porownojesz swoje wykroczenie do przestepstwa.

    Nie porównuję swojego wykroczenia bo jeszcze go nie ma. Co w tym złego,
    że z przestępstwem porównuję? Chyba ogarnialne jest, że za przestępstwa
    kary powinny być większe niż za wykroczenia. Czy może odwrotnie?

    > Mieszasz dwie
    > kwestie i boje sie, ze zaraz w to wmieszasz do porwnania mandat za jazde
    > bez biletu w autobusie.

    > W czym?

    Że "takim nie był"

    > Czy to wykroczenie czy przestepstwo kara sie nalezy.

    No i właśnie. Za przestępstwa normalnie karze się bardziej niż za
    wykroczenia. A tutaj ... odstąpienie od wymierzania kary :-)

    > Ale daleki
    > jestem do zamykania w wiezieniu kogos kto jechal po pijaku i nikomu nie
    > zrobil krzywdy, a do tego zlapali go pierwszy raz.

    Dlatego odstąpmy od wymierzania kar :-)

    > Rowniez kara nalezy
    > sie za przekroczenie predkosci o 69kmh.

    Nie no, co Ty, należy odstąpić od jej wymierzania :-) A jeszcze lepiej
    ... skoro za przestępstwo kary nie było to ... mniej się nie da, za
    wykroczenie musi być jakiś medal. :-)

  • 12. Data: 2022-05-11 19:47:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 19:19, Cavallino pisze:

    > Ale do kogo pretensje?
    > KPK jest autorstwa Sejmu, napisz reklamacje.
    > Sąd musi stosować prawo tam wymyślone.

    No i teraz masz przeciętne wykroczenie w którym sądy nie odstępują od
    stosowania kary i przestępstwa w których odstępują. Kogo można za to
    winić? No kogo?

    > Co jestem?

    Laik?

  • 13. Data: 2022-05-12 07:35:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2022 o 19:47, ii pisze:

    > No i teraz masz przeciętne wykroczenie w którym sądy nie odstępują od
    > stosowania kary

    O jakim wykroczeniu mowa?

    > Laik?

    Częściowo.
    Na tyle uświadomiony, żeby nie czytać dosłownie, a własne opinie
    weryfikować w razie czego u prawników.

  • 14. Data: 2022-05-12 10:41:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2022 18:42, ii wrote:

> [...]
    >
    > Nie no, co Ty, należy odstąpić od jej wymierzania :-) A jeszcze lepiej
    > ... skoro za przestępstwo kary nie było to ... mniej się nie da, za

    Zalezy od gatunku przestepstwa. Jest morderstwo i jest jazda po pijaku
    jak i jest przekroczenie predkosci o 69kmh jak i jest defekacja w
    basenie. To z czym ty masz problem to polskie sady wydajace wyroki na
    zamowienie wladzy. Mandat i punkty ci sie naleza i przestan robic z
    siebie ofiare systemu.

  • 15. Data: 2022-05-12 16:59:18
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.05.2022 o 10:41, K pisze:

> [...]
    > basenie. To z czym ty masz problem to polskie sady wydajace wyroki na
    > zamowienie wladzy. Mandat i punkty ci sie naleza i przestan robic z

    Tego czy mi się należy akurat nie wiadomo. Bo niby skąd. Napisałem se o
    hipotetycznym wykroczeniu a frajerzy komentują jakby sprawę znali. No
    ale po co napisałem? Po to by rozważyli różne przypadki, w tym taki.

    Nade wszystko nie jest normalne, że sądy karzą za wykroczenia a nie
    karzą za przestępstwa. To absolutna podstawa.

  • 16. Data: 2022-05-12 17:02:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.05.2022 o 07:35, Cavallino pisze:

    > O jakim wykroczeniu mowa?

    Przeciętnym. Np. przekroczenie prędkości.

  • 17. Data: 2022-05-12 20:13:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-05-2022 o 17:02, ii pisze:

    > Przeciętnym. Np. przekroczenie prędkości.

    No to jest szansa że pisowca tym bardziej nie ukarzą, skoro nie ukarali
    za jazdę po pijaku.

  • 18. Data: 2022-05-12 20:28:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2022 14:20:01 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Tak żeby następna instancja nie zarzuciła im nieuwzględnienia tychże.
    > Bo to mogłoby być podstawą do uchylenia wyroku.

    To juz chyba byla nastepna instancja.

    > Naprawdę laicy nie powinni czytać ani aktów prawnych, ani wyroków, bo
    > jak widać i tak niewiele z nich rozumieją, albo rozumieją źle.

    "Sąd sądem, ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie" :-)

    Jest jeszcze jedna sprawa ... dowod jest na 0.47 promila, analize
    odrzucamy, alkomat ... patrzymy na dokladnosc, i zostaje wykroczenie
    :-)

    A wykroczenie to z definicji mala szkodliwosc spoleczna :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-05-13 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ii i...@o...invalid ...

> [...]
    > odwołanie się do okoliczności łagodzących. Jak przestępstwa mogą
    > być czynami o niskiej szkodliwości społecznej? Jeśli takimi są to

    Nie, nagrody sa za czyny o pozytywnych skutkach a nie za NISKA
    SZKODLIWOSC.
    Beata dostała kare zdecydowanie powyzej sredniej za taki czyn ale
    oczywiscie jak ktos chce udowodnic ze sady sa be to wywód sedziego
    który mowi o opinii o oskarzonej bedzie powodem dobrym jak kazdy inny.

> [...]
    > też odstąpi od wymierzania kary? Wiesz, chyba wezmę te dwa wyroki
    > i wskażę w sądzie przy odwołaniu i on mi da taką nagrodę bo co

    Piszesz teraz o tym potraceniu? No to przeciez skandaliczne.
    Nie mieszja dwóch zupełnie roznych spraw.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 20. Data: 2022-05-13 13:49:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2022 10:57:19 +0200, ii wrote:
> [...]
    > o niskiej szkodliwości społecznej. W odpowiedzi usłyszeli, że sąd
    > zajmował się wyłącznie jazdą pod wpływem alkoholu, a nie sprawą kolizji

    Normalnie to bym powiedzial, ze przeciez prokurator bedzie apelowal,
    i SA to uwali, ale widac jak jest :-)

    J.