  • 91. Data: 2022-05-19 18:23:07
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 14:53, Cavallino pisze:

    > Jak Ty kiedyś dostaniesz mandat za brak sygnalizacji zjazdu z ronda, to
    > niezależnie od spojrzenia, malowań i geometrii ronda, będziesz migał nz
    > zjeździe i tyle.

    Kiedyś skrzyżowanie przy KC PZPR pokonywałem wielokrotnie w ciągu dnia,
    podobnie jak rondo Al. Jerozolimskie/Marszałkowska. Tam zawsze stała
    drogówka. :D

    Zawsze sygnalizują zamiar opuszczenia ronda, zarówno pierwszym, ostatnim
    jak i drugim zjazdem - czyli jadąc na wprost. Ale sygnalizuję zjazd z
    typowego ronda, po którym można jeździć w kółko aż do usr...j śmierci. A
    nie na skrzyżowaniach, na których przejazd na wprost jest na wprost.
    Czyli na tak zorganizowanych, że w zasadzie są to zespoły czterech
    dużych skrzyżowań, a każde z odpowiednią organizacją ruchu.

    Jeszcze a propos sygnalizowania:
    - sygnalizują zawsze zamiar zmiany kierunku ruchu lub pasa. Również
    kiedy skręcam na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym, jadąc zgodnie z
    pierwszeństwem. Nigdy jeszcze nie wykonałem żadnego manewru bez
    wcześniejszego sygnalizowania. Informacja (a nie wprowadzanie w błąd)
    dla pozostałych użytkowników dróg jest podstawą.

    --
    -
    Akarm

  • 92. Data: 2022-05-20 06:39:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2022 o 18:23, Akarm pisze:

    > Kiedyś skrzyżowanie przy KC PZPR pokonywałem wielokrotnie w ciągu dnia,
    > podobnie jak rondo Al. Jerozolimskie/Marszałkowska. Tam zawsze stała
    > drogówka. :D

    Też mogła być niedouczona.

    > Zawsze sygnalizują zamiar opuszczenia ronda, zarówno pierwszym, ostatnim
    > jak i drugim zjazdem - czyli jadąc na wprost. Ale sygnalizuję zjazd z
    > typowego ronda,

    A przepisy ich nie różnicują.

  • 93. Data: 2022-05-20 21:49:02
    Temat: Re: [media] Rondo.
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    wiadomości news:5023756207$20220518204506@squadack.com...

    > Hint: jaki jest kierunek ruchu na rondzie? To jest w samej definicji.
    > --
    > Best regards,
    > RoMan

    Jeżeli nie ma pasów oznaczonych to kierunek ruchu jest dookoła wyspy.
    Jeżeli są pasy oznaczone to należy jechać tak jak nakazują pasy.

  • 94. Data: 2022-05-20 22:14:46
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ii" <i...@o...invalid> napisał w wiadomości

    > Co za różnica?

    Art. 22 PoRD:
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    To znaczy : jadąc po rondzie masz jechać przy prawej krawędzi ronda, jeżeli
    zamierzać skręcić w prawo, chyba że znaki zezwalają jechać inaczej.

  • 95. Data: 2022-05-21 00:49:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.05.2022 o 22:14, RG pisze:
> [...]
    >
    > To znaczy : jadąc po rondzie masz jechać przy prawej krawędzi ronda, jeżeli
    > zamierzać skręcić w prawo, chyba że znaki zezwalają jechać inaczej.

    No i?
    Ma zbliżyć się bez zmiany pasa z lewego na prawy? Nie? To może najpierw
    pas zmienia a potem przybliża się. Tak dokładnie wygląda zjazd z lewego.

  • 96. Data: 2022-05-21 08:02:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-05-2022 o 00:49, ii pisze:

    > No i?
    > Ma zbliżyć się bez zmiany pasa z lewego na prawy? Nie? To może najpierw
    > pas zmienia a potem przybliża się. Tak dokładnie wygląda zjazd z lewego.

    Nie mam siły czytać tych bredni.
    Wyciągnięcie Cię z kf było pomyłką.
    PLONK

  • 97. Data: 2022-05-21 08:04:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-05-2022 o 21:49, RG pisze:
> [...]
    >
    > Jeżeli nie ma pasów oznaczonych to kierunek ruchu jest dookoła wyspy.
    > Jeżeli są pasy oznaczone to należy jechać tak jak nakazują pasy.

    Co nie zmienia domyślnego kierunku na rondzie.
    Zwłaszcza że pasy zawsze dopuszczają również jakiś ruch inny niż "na
    wprost".

  • 98. Data: 2022-05-21 11:45:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.05.2022 o 08:02, Cavallino pisze:

    > Nie mam siły czytać tych bredni.
    > Wyciągnięcie Cię z kf było pomyłką.
    > PLONK

    Pomyłką jest obecność Cavallino tutaj.

    Grupy dyskusyjne służą do dyskutowania o rzeczach. Jak się komuś to nie
    podoba to po prostu z nich nie korzysta. A nie jakieś dno mentalne
    będzie pisało że tam jakiś filtr ustawiło bo mu się nie podoba co kto
    pisze. No i co, że się nie podoba...

  • 99. Data: 2022-05-21 13:06:33
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    > No i?
    > Ma zbliżyć się bez zmiany pasa z lewego na prawy? Nie? To może najpierw
    > pas zmienia a potem przybliża się. Tak dokładnie wygląda zjazd z lewego.

    Cieszę się, że zmądrzałeś, bo pisałeś co innego.

  • 100. Data: 2022-05-21 18:03:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.05.2022 o 13:06, RG pisze:
    > Użytkownik "ii" <i...@o...invalid> napisał w wiadomości

    >>> 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    > Cieszę się, że zmądrzałeś, bo pisałeś co innego.

    Czyli ... nie zrozumiałeś.