  • 61. Data: 2022-05-18 07:05:29
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest akurat głupie, bo dziecko nawet mając kask może go nie wziąć, zapomnieć, nie
    mieć gdzie trzymać (to teraz rozporządzenie o
    rozmiarach szafek szkolnych prosimy).
    Kask to nie czapka którą się zwinie w kieszeń czy do tornistra.

    -----

  • 62. Data: 2022-05-18 10:41:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 19:30, Cavallino pisze:
> [...]

    /data=!3m1!1e3

    > Oczywiście.

    Błąd. To nie jest typowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
    To jest skrzyżowanie, na którym każdy pas ma swoje oznaczenie i służy do
    jazdy w odpowiednim, zgodnym z oznaczeniami, kierunku. Włączasz
    kierunkowskaz, kiedy sygnalizujesz zmianą pasa ruchu. Jeśli przejeżdżasz
    skrzyżowanie na wprost, nie włączasz kierunkowskazu. Jeśli chcesz
    skręcić, to na tym skrzyżowaniu masz obowiązek sygnalizować zarówno
    skręt w prawo, jak i w lewo.

    --
    -
    Akarm

  • 63. Data: 2022-05-18 10:47:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.05.2022 o 18:50, Cavallino pisze:

    > Ale nie naraz.
    > Jak naraz to jest to jeden manewr.

    Jak widać, są tępe kutasy, według których legalny jest zjazd w prawo z
    lewego pasa. Albowiem nie szkodzi, że po drodze przejeżdża się przez
    wszystkie pasy, bo ostatecznie przejeżdża się przez pas prawy.
    Przez takie jebane bydło mamy dużo wypadków.

    --
    -
    Akarm

  • 64. Data: 2022-05-18 10:59:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 10:41, Akarm pisze:

    > Błąd. To nie jest typowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

    Bez znaczenia.
    Ważne czy nim jest (w sensie oznaczenia znakami s.o.r.o.).

> [...]
    > skrzyżowanie na wprost, nie włączasz kierunkowskazu. Jeśli chcesz
    > skręcić, to na tym skrzyżowaniu masz obowiązek sygnalizować zarówno

    Pozostaję przy swoim zdaniu.
    Ruchem na takim rondzie jest ruch dookoła, jak sama nazwa wskazuje.
    Każdy inny kierunek jest zmianą kierunku jazdy, który należy
    sygnalizować dopiero na wyjeździe.

    Ani geometria, ani organizacja ruchu na dowolnym rondzie NIC tu nie zmienia.

  • 65. Data: 2022-05-18 11:19:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ten przepis był w PoRD ale lobby rowerowe doprowadziło cichcem do jego
    > usunięcia. Bo ,,konwencja".

    Nie. Nigdy nie było przepisu uzależniających od czegokolwiek przejazd
    rowerzysty przez przejazd dla rowerzystów. "Od zawsze" na przejazdach
    dla rowerzystów (podobnie jak na drogach dla rowerów), rowerzyści mają
    bezwzględne pierwszeństwo.
    Podobnie jak samochody przejeżdżające przez skrzyżowanie drogą z
    pierwszeństwem przejazdu. Te same zasady.

    --
    -
    Akarm

  • 66. Data: 2022-05-18 11:52:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 10:59, Cavallino pisze:

> [...]
    > sygnalizować dopiero na wyjeździe.
    >
    > Ani geometria, ani organizacja ruchu na dowolnym rondzie NIC tu nie

    Błąd.
    Na tym skrzyżowaniu, tak samo jak na każdym innym z wyznaczonymi pasami
    dla kierunków ruchu, masz obowiązek sygnalizować tylko zamiar zmiany
    pasa. Nie należy sygnalizować zmiany pasa, jeśli tego pasa nie masz
    zamiaru zmienić.
    Żeby objechać skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Nowym Światem musisz
    użyć lewego kierunkowskazu, czego nie należy robić na typowym rondzie.
    Dodatkowo: nie wolno go objechać prawym pasem, co jest dozwolone na
    każdym typowym rondzie.

    --
    -
    Akarm

  • 67. Data: 2022-05-18 12:18:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 11:52, Akarm pisze:

    > Błąd.
    > Na tym skrzyżowaniu, tak samo jak na każdym innym z wyznaczonymi pasami
    > dla kierunków ruchu, masz obowiązek sygnalizować tylko zamiar zmiany
    > pasa.

    Bo?

  • 68. Data: 2022-05-18 12:41:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 May 2022 11:52:39 +0200, w <6284c1e8$0$479$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > dla kierunków ruchu, masz obowiązek sygnalizować tylko zamiar zmiany
    > pasa. Nie należy sygnalizować zmiany pasa, jeśli tego pasa nie masz

    Bo?
    Skręcając w lewo nie skręcam już w lewo?
    https://www.google.pl/maps/@51.1178362,17.0310137,3a
    ,75y,110.24h,86.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1szpWn3rUgI-dT
    DuF4MSM5QA!2e0!7i13312!8i6656

  • 69. Data: 2022-05-18 14:10:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 12:18, Cavallino pisze:

    > Bo?

    Gdyż nakazuje to prawo o ruchu drogowym:
    art. 22 pkt 5
    - Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania, niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    --
    -
    Akarm

  • 70. Data: 2022-05-18 14:53:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 May 2022 00:23:53 +0200, w <t617a4$59t$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Ale, że jak? Przeskakując? Deklarując, że ten migacz do zjazdu jest a
    > nie do zmiany pasa? No jak konkretnie można zjechać z ronda z lewego
    > pasa inaczej niż zmieniając go najpierw na prawy?

    Jeżeli masz wątpliwości, to policja/sąd szybko ciebie wyprostują.
    A mnie szkoda czasu na reedukację.

    > Ja nie jeździłem za dziecka w kasku i nie widzę powodu by dzisiaj było
    > to konieczne.

    Być może brak tego kasku wychodzi teraz...