  • 11. Data: 2023-01-22 15:54:30
    Temat: Re: [media] wjechał pan pod zakaz ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2023 o 15:40, To.Ja pisze:

    > Zwykła pomyłka pisarska

    Też tak myślę.

    > Opis znaku B-35 obejmuje również temat zatrzymania powyżej jednej minuty
    > "Jeżeli dopuszczone jest zatrzymanie pojazdu na czas dłuższy niż 1 min, na
    > znaku należy umieścić napis określający czas dopuszczonego postoju"

    Z tym że to był B-35.

    > Dodatkowo
    > "Zasady umieszczania tego znaku (B-36 SIC.) są analogiczne jak znaku B-35
    > (pkt 3.2.36) oraz dotyczą tych samych elementów drogi."

    "Zakaz wyrażony znakiem B-35 lub B-36 dotyczy tej strony drogi, po
    której znak się znajduje, z wyjątkiem miejsc, gdzie za pomocą znaku
    dopuszcza się postój lub zatrzymanie"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-01-22 16:08:32
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > To ty pomyśl jeszcze raz - bez tabliczki mówi, że jak jesteś na rowerze
    > to nie możesz, z tabliczką, że jednak na rowerze możesz. To rozszerza
    > czy ogranicza zakaz?

    Rozszerza listę, których zakaz nie dotyczy, o z grubsza kierujących rowerami
    jednośladowymi)
    Nie ogranicza ani nie rozszerza stricte zakazu

    BTW, są równie tabliczki, które *ograniczają* listę których zakaz dotyczyę:

    <https://goo.gl/maps/UeRxvnQUekBET3Yd9>

    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2023-01-22 16:10:08
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > "Zakaz wyrażony znakiem B-35 lub B-36 dotyczy tej strony drogi, po
    > której znak się znajduje, z wyjątkiem miejsc, gdzie za pomocą znaku
    > dopuszcza się postój lub zatrzymanie"

    Pokażesz, to miejsce?

    Bo [poki co to napisałeś o znakach poziomych, a te czasem to za mało...

    --
    Tomasz

  • 14. Data: 2023-01-22 16:16:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2023 o 16:08, To.Ja pisze:

    > Rozszerza listę, których zakaz nie dotyczy, o z grubsza kierujących rowerami
    > jednośladowymi)

    Czyli ogranicza działanie znaku.

    > <https://goo.gl/maps/UeRxvnQUekBET3Yd9>

    bo jest przewidziane rozporządzeniem

    Umieszczona pod znakami, o których mowa w ust. 2, tabliczka z napisem
    ,,Dotyczy także" i symbolem osoby niepełnosprawnej, określonym na
    tabliczce T-29, wskazuje, że znaki te obowiązują również osoby, o
    których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-01-22 16:17:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2023 o 16:10, To.Ja pisze:

    > Pokażesz, to miejsce?

    NIe - bo po pierwsze mam już jednego wielbiciela ntej grupie co chciał
    się ze mną na solo umówić w realu, a po drgie nie ma aktualnego w g-m.

    > Bo [poki co to napisałeś o znakach poziomych, a te czasem to za mało...

    Jest wyznaczone znakami poziomymi. Pionowego nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-01-22 16:26:26
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > Jest wyznaczone znakami poziomymi. Pionowego nie ma.

    To narysuj jak to wygląda schematycznie...

    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2023-01-22 16:26:26
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 22 Jan 2023 15:27:29 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > To rozszerza czy ogranicza zakaz?

    Chwila. Mówimy o rozszerzaniu znaku czy o rozszerzaniu zakazu? :)
    Precyzja wysoce wskazana.
    Staram się wykazać że bez wzgledu na to czy "rozszerzamy" znak czy zakaz,
    pojęcie rozszerzenia jest na tyle nieprecyzyjne że nie można go z sensem
    stosować. Ale powołałeś je do istnienia w tym wątku, więc się wytłumacz
    skąd je wziąłeś, bo IMO bardzo wątpliwe by prawnicy uklecili taki gniot.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2023-01-22 16:28:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2023 o 16:26, Jacek pisze:

> [...]
    > stosować. Ale powołałeś je do istnienia w tym wątku, więc się wytłumacz
    > skąd je wziąłeś, bo IMO bardzo wątpliwe by prawnicy uklecili taki gniot.

    Stąd, że znak nie może wymagać więcej niż rozporządzenie które go
    wprowadza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-01-22 16:28:00
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 22 Jan 2023 16:08:32 +0100, użytkownik To.Ja napisał:

    > Rozszerza listę,

    To samo zastrzeżenie. Zaczynaliśmy od "rozszerzania" znaku, Shrek zrównał
    je z rozszerzaniem zakazu a ty zrównujesz z rozszerzaniem listy. Ludzie,
    opanujcie się :)
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2023-01-22 16:39:23
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > Czyli ogranicza działanie znaku.

    Nie, cały czas znak oznacza zakaz/nakaz nie oznacza mniejszego/większego
    zakazu/nakazu..
    Znak działa, tylko podlegający ograniczeniom/rozszerzeniom się zmieniają
    poprzez umieszcenie tabliczki/właczenie syren/ itd.,itp.

    > bo jest przewidziane rozporządzeniem

    No i? Ogranicza czy rozszerza listę?

    --
    Tomasz