  • 1. Data: 2010-05-25 08:30:16
    Temat: mglistość w programowaniu
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    jesli klepie wlasne projekty to genaralnie mam duża
    wyrazistosc co do swojego kodu i niuansów jezyka
    (choc mimo wszystko i tak nie pełną bo np nie czytam
    instrukcji do kompilatora itd) ale nawet wtedy
    czasami zdarzalo mi sie osuwać sie w pewna mglistosc
    (gdy dawno nie tykałem kodu itp) Mglistosc jest też
    oczywista gdy zaczyna sie programowanie. W duzych
    firmach przy duzych projektach podejrzewam mglistośc
    jest jeszcze bardziej prawdopodobna. Czy takie programowanie
    we mgle grupowicze uwazaja za normalne/ nie do unikniecia
    itp? Co grupowicze mają do powiedzenia wtt? (W tym temacie)

  • 2. Data: 2010-05-25 11:56:36
    Temat: Re: mglistość w programowaniu
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 25.05.2010 10:30, fir pisze:
> [...]
    > we mgle grupowicze uwazaja za normalne/ nie do unikniecia
    > itp? Co grupowicze mają do powiedzenia wtt? (W tym temacie)

    Podstawa to dobra dokumentacja (nawet zrobiona post napisaniu kodu),
    dobre komentarze w kodzie, i jak najmniejsze korzystanie ze staticow ;)

    Adam Kłobukowski

  • 3. Data: 2010-05-25 16:44:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Kłobukowski wrote:
    > Podstawa to dobra dokumentacja (nawet zrobiona post napisaniu kodu),
    > dobre komentarze w kodzie, i jak najmniejsze korzystanie ze staticow ;)

    Podstawa to kod który sie dokumentuje samą jakością bez potrzeby użycia
    komentarzy ;)

  • 4. Data: 2010-05-25 16:59:24
    Od: "M.H." <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-25 10:30, fir pisze:
> [...]
    > we mgle grupowicze uwazaja za normalne/ nie do unikniecia
    > itp? Co grupowicze mają do powiedzenia wtt? (W tym temacie)

    Mam wrażenie, że jakiś mglisty ten post...
    Choć jest to wrażenie hmmm... mgliste ?

  • 5. Data: 2010-05-25 22:06:19
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 25 Maj, 10:30, "fir" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > we mgle grupowicze uwazaja za normalne/ nie do unikniecia
    > itp? Co grupowicze mają do powiedzenia wtt? (W tym temacie)

    Im mniej mglisty projekt, tym mniej mglisty kod. Niestety nie
    zawsze jest taki komfort że mamy porządny projekt. Np.
    podczas realizacji w projekcie mogą pojawiać się zmiany.
    Zmiany na tyle poważne, że albo robi się mglistość, albo
    trzeba włożyć dużo pracy w przeorganizowanie kodu.
    Po 2-3 poważnych zmianach bez przeorganizowania mamy
    bagno w kodzie. Inną przeszkodą jest wymóg wydajności,
    jeśli wydajność jest przedkładana ponad wszystko, kod robi się na
    tyle skomplikowany że w ogóle trudno nad nim zapanować i
    szybko zapomina się po co jest dana instrukcja. Jeszcze
    inna przeszkoda pojawia się gdy tworzy się nowy algorytm,
    nie chce się wtedy dokumentować i porządnie projektować bo
    99% kodu i tak i tak idzie w kosz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-26 00:55:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25 Maj, 18:44, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Podstawa to kod który sie dokumentuje samą jakością bez potrzeby użycia
    > komentarzy ;)

    Juz ktoryś raz spotykam sie z tym zdaniem. Ale to dziala tylko
    lokalnie.
    'Co tak naprawde robi ta funkcja(i 10 innych w niej wykorzystywanych),
    obiekt, kawal programu i po co' sie samo nie skomentuje, jesli jest
    cos nietrywialnego i dluzszego.

    Co z tego, ze widze ladne liczenia splotu probki z jakas funkcją,
    jesli w komentarzu nie jest napisane po co?

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 7. Data: 2010-05-26 05:38:14
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 25 May 2010 18:59:24 +0200, M.H. napisał(a):
> [...]
    [...]

    > Mam wrażenie, że jakiś mglisty ten post...
    > Choć jest to wrażenie hmmm... mgliste ?

    A jaki ma być post pisany przez trolla z pl.comp.lang.c? :-)

    Waldek

  • 8. Data: 2010-05-26 08:24:33
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 25 May 2010 10:30:16 +0200, "fir"

    >W duzych
    >firmach przy duzych projektach podejrzewam mglistośc
    >jest jeszcze bardziej prawdopodobna.

    Charakteryzuje kiepskich programistow. Przez kiepskiego programiste
    uwazam zarowno tego co sie zabija na samym kodzie, ale takze
    programiste, ktory formalnie napisze program jak najbardziej
    poprawnie, tyle ze nie przetrwa proby czasu w sensie pielegancji --
    innymi slowy spowoduje owa "mglistosc".

    >Czy takie programowanie
    >we mgle grupowicze uwazaja za normalne/ nie do unikniecia
    >itp?

    Jezeli mozesz, unikaj firm, ktore uwazaja, ze dzialajacy kod, to
    wszystko czego potrzeba.

    I jest do unikniecia, ale trzeba byc albo zdyscyplinowanym i nie pisac
    "dzis dziala", albo miec nad soba bat, ktory wymusi dyscypline.

    milego dnia zycze, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 9. Data: 2010-05-26 08:25:49
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 25 May 2010 18:44:47 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Podstawa to kod który sie dokumentuje samą jakością bez potrzeby użycia
    >komentarzy ;)

    Kurcze, wyprzedziles mnie :-)) A dopowiem tez, ze lubie jezyki, ktore
    jak najwczesniej pozwalaja na kontrole tego co sie z kodem dzieje (np.
    wole jezyki statycznie typowane).

    milego dnia, hej

  • 10. Data: 2010-05-26 10:29:08
    Od: "Tadeusz Olszewski" <o...@w...pl>

    > Podstawa to kod który sie dokumentuje samą jakością bez potrzeby użycia
    > komentarzy ;)

    Ciekawy koncept, może jakieś przykłady?

    Pozdrawiam

    Tadeusz