  • 71. Data: 2021-06-12 09:36:56
    Temat: Re: mysz (optyczna,kabel usb) - jaką radzicie?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/06/2021 00:49, Marcin Debowski wrote:
    > dezorganizuje Ci to pracę, to posiadanie tych maks 2ch baterii w zapasie,
    > nie jest chyba czymś mocno upierdliwym? To są przecież na ogół AA lub AAA,
    > więc używane też w innym sprzęcie. Nie mogłeś wyjąć jakiejś z pilota, jak
    > już CIę o tej 23. w nocy dopadło? :)

    1) "Tato, mogę na chwilę zabrać te baterie bo się w pilocie rozładowały?"
    2) K..a, gdzie te baterie się posiały, znowu muszę brać z pilota.
    3) Repeat

    > Nb. przy umiarkowanym machaniu biurowego typu, baterie w myszy wystarczają
    > mi na 1-2 lata, sam robisz głównie na klawiaturze, więc powinno być
    > porównywalnie.

    Obecnie testuje jeszcze inna myszkę radiową, podobno ma wytrzymać długo
    w/g opinii polecającego. Nie dam wiary - przecież świeci, a to są
    konkretne mW. Zobaczymy, ale matematyki nie oszukasz.

    > O lagach i braku dokładnosci się nie wypowiem, bo jeśli jakieś są to nawet
    > nie zauważam.

    Są różne lagi. Jedne z powodu niedoskonałości bluetooth (dlatego
    preferuję dedykowane radio nad bluetooth) inne spowodowane problemami z
    usypianiem, jeszcze inne spowodowane za duża ilością alkoholu podczas
    projektowania...

    > Nie wiem jakie są te fikuśne

    Te, któe są "dostosowane do kształtu dłoni". Ja nie używam myszki
    trzymając ją w dłoni, tylko przemieszczam opuszkami palców, trzymając
    dłoń 2-3cm nad myszką.

  • 72. Data: 2021-06-12 09:37:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-12-czerwca-2021 o 04:17, 1634Racine pisze:
    > i wlasnie*dlatego* - nigdy nie uzywalem akumulatorowej. Z premedytacja
    > szukam myszy kablowej usb.

    Może jestem szczęściarzem ale w moim świecie te problemy nie występują.
    Pierwszego logitecha odkupiłem od kolegi bo nowa była dla mnie za droga.
    A później już poleciało.
    Przez 15 lat powiedzmy miałem zmieniłem 4 myszki bezprzewodowe.
    Z czego wszystkie uważam nadal za sprawne nie lagujące i nie mające
    problemów z połączeniem a bateria nie pada NAGLE.

    Różnica jest w precyzji to fakt i oprogramowaniu. (zawsze mam ustawione
    przyciski "audio" tak żeby nie wykonywać zbędnych ruchów.

  • 73. Data: 2021-06-12 09:39:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-12, _Master_ <M...@...pl> wrote:
> [...]
    reless-mouse.910-001935.html

    > Nie rozumiem. Dla mnie myszka jest albo za duża albo za mała albo ma źle
    > rozmieszczone przyciski (mam małą rączkę pijanisty ;-) )

    Leży Ci lub nie, tak samo jak smakuje pomidorowa lub nie. Kwestia
    uwarunkowan i przyzwyczajeń.

    > To że lewa strona jest wyżej wynika z ułożenia dłoni.
    > Mój nadgarstek opiera się tylko prawą stroną (miałem kiedyś nawet tam
    > "odcisk" jak nie dbałem o BHP ;-)
    > Tak stosuję odpowiednią podkładkę. Kupiłem taką dużą miękką jak syn do
    > grania. Głownie z uwagi na właśnie nadgarstek. Taka bardziej wykładzina
    > biurka ;-)

    Też mam miękką powiększoną, ale nie typu bieznik. Typ bieżnik kupiłem. Kot
    na tym śpi.

    > Przyłożenie nadgarstka na płasko powoduje u mnie dyskomfort aż do łokcia
    > (łokieć tenisisty też miałem ;-) )
    >
    > Moim kolejną myszką będzie prawdopodobnie "pionowa"
    > Tylko jeszcze nie znalazłem odpowiedniego rozmiaru.

    Wyglądają strasznie.
    I są duże jak...biiiip. Albo się takie wydają.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2021-06-12 09:47:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 15:53, heby pisze:
    > Chodzi o to, że przez 20 kilka lat wyrobiłem sobie sposób uzywania
    > myszki, który z grubsza wyglada tak, że nie macham cała ręką, bądź
    > nadgarstkiem, tylko dotykam myszkę, za górną częśc obudowy, opuszkami
    > palców. I manipuluje kursorem przemieszczając palce a jak najmniej rękę
    > i nagarstek. Dodatkowo, aby nie utrzymywać dłoni w powietrzu, stosuje
    > zwykła dzwignie, opierając przedramie na krawędzi stołu w optymalnym
    > miejscu.

    PRZYJACIELU!

    Mam dokładnie tak samo. A uzywam myszki bezprzewodowej z jednym
    akumulatorkiem AA

    Da się ;-)

    PS. wlaśnie sobie uświadomiłem że be z kabla i z dużą podkładką miejsce
    "klikania" mam w różnych miejscach w zależności od tego jak dokładnie
    usiądę. bliżej dalej lewo prawo. Ręka się mniej męczy.

    Z kablem nawet odpowiednio ułożonym i przymocowanym aby nie ciągnął
    myszki takiego komfortu nie osiągnął bym (o zgrozo znam ludzi którzy
    codzienie WALCZĄ i ciągną i ciągną ;-) )

    PS. Kiedyś miałem fazę i sterowałem z łóżka na pościeli oglądając tak
    filmy. Ale mi przeszło.
    Nowe logitechy mają dupie powierzchnię. DZIAŁAJĄ

  • 75. Data: 2021-06-12 09:59:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-12, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > 1) "Tato, mogę na chwilę zabrać te baterie bo się w pilocie rozładowały?"
    > 2) K..a, gdzie te baterie się posiały, znowu muszę brać z pilota.
    > 3) Repeat

    No też tak mam, plus szufladę z bateriami na półce 2.5m nad podłogą.

> [...]
    > preferuję dedykowane radio nad bluetooth) inne spowodowane problemami z
    > usypianiem, jeszcze inne spowodowane za duża ilością alkoholu podczas

    Mimo wszystko lepszy taki lag niż zadzierzgnąć się kablem..

    > Te, któe są "dostosowane do kształtu dłoni". Ja nie używam myszki
    > trzymając ją w dłoni, tylko przemieszczam opuszkami palców, trzymając
    > dłoń 2-3cm nad myszką.

    No to faktycznie trudno coś dobrać. Mi akurat podpasowuje kobiecy kształt,
    bo pace włażą właśnie w miejsce talii.

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2021-06-12 19:52:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-06-12 o 09:17, _Master_ pisze:

    > Nie wiem co chcesz udowadniać kolejnymi wpisami.

    Że istnieją inne poglądy niż twój. :-)

    pozdrawiam

  • 77. Data: 2021-06-13 10:40:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 17:13, RadoslawF pisze:
    > I zapominasz że nie oznacza to że musi od odpowiadać innym.

    Po pierwsze sam przylazłeś ;-)

    Po drugie Jako że już stary jestem i włączył mi się tryb pouczania ;-)
    zauważam że często użytkownicy nie nadążają za technologią,
    stereotypami... Nie potrafią rozwiązywać zwykłych życiowych problemów
    (jeden paluszek w zapasie na kilka miesięcy albo druga myszka kablowa na
    czas AWARII)
    Ha.... Ludzie nie wiedzą że można mieć DWIE myszki (monitory) w tym
    samym czasie i robią wielkie OCZY.

    Wielu ludziom już pomogłem i wcale nie musiałem namawiać ich do
    wydawania kasy. Sam jestem sknerą. Przestrzegam innych aby nie
    popełniali moich błędów. A że komuś to nie odpowiada?
    Mam na to wywalone ;)

    Stetryczałym sknerą? Być może.

  • 78. Data: 2021-06-13 10:41:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Znowu przylazłeś ;-)

  • 79. Data: 2021-06-13 10:48:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-12-czerwca-2021 o 09:39, Marcin Debowski pisze:

    > Leży Ci lub nie, tak samo jak smakuje pomidorowa lub nie. Kwestia
    > uwarunkowan i przyzwyczajeń.

    I zasilanie nie ma tu najmniejszego ZNACZENIA ;-)

    > Wyglądają strasznie
    > I są duże jak...biiiip. Albo się takie wydają.

    Ale próbowałeś czy też jedziesz STEREOTYPEM?

    Nie idź tą drogą ;-)

    PS. marzy mi się konstrukcja w które sam będę mógł rozmieszczać
    przyciski i regulować wielkość

    O i w przypadku pionowej regulować jej kąt

    PS. 2. Kombinowałem kiedyś z jakimś razorem? ale nie uzyskałem dobrego
    rezultatu

  • 80. Data: 2021-06-13 11:26:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-13, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > I zasilanie nie ma tu najmniejszego ZNACZENIA ;-)

    Nie, no akurat tego u heby nie kumam, bo nie widzę z zasilaniem żadnego
    problemu. Szczególnie w trzymaniu jakiegoś zapasu baterii.

    > Ale próbowałeś czy też jedziesz STEREOTYPEM?
    >
    > Nie idź tą drogą ;-)

    Sprawdzałem. Ogólnie to tolerancyjny jestem i w zasadzie nie wiem o czym
    ta cała dyskusja. Mysz to mysz. Ale jak już zaczeliście, to też mogę
    trochę powydziwiać :) Trackballe ktoś pamięta?

    > PS. marzy mi się konstrukcja w które sam będę mógł rozmieszczać
    > przyciski i regulować wielkość
    >
    > O i w przypadku pionowej regulować jej kąt

    Nawet mnie ta pionowa trochę kusi, ale wydaje się taka brzydka... a ja
    estetom jezdem.

    --
    Marcin