  • 1. Data: 2018-04-03 23:39:17
    Temat: naprawa dziwnego pendriva
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    mam pendriva 16 giga. trudno mu założyć partycje i ją sformatować. ale
    jeśli juz jakimś cudem uda się to zrobić (czyli program robi i nie
    patrzy co zrobił) to podczas kopiowania na pendriva, po 1, 2 giga danch
    pojawia się błąd - urządzenie ma zabezpieczenie przed zapisem. można
    odczytywać, nie sposób zapisać. mądrzejsze programy do partycjonowania,
    wykonują moje polecenia, zwracają OK, choć juz w tym momencie widać na
    ekranie ze nie zdołały założyć nawet partycji.
    próbowałem pewnego poradnika, zaczynającego sie od chipgenius - i
    informacji ze program radzi sobie ze wszystkim oprócz kontrolera
    sandiska - ja taki mam. próbowałem skan powierzchni - wszystko OK.
    próbowałem victoria hdd - wszystko OK. Linux też prosi o usunięcie
    zabezpieczenia przed zapisem.
    walnął bym go do kosza, ale ostatnio robiłem porządki w takich sprzętach
    i już 3 wywaliłem. tanie, chińskie, ale kaman, żeby rok lub mniej działały?
    Czy jest jakaś firma, sklep, gdzie mogę kupić pendriva i w opisanym
    wyżej przypadku wymienią mi go na nowy? (conajmniej 5 lat)
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-04-04 09:01:44
    Temat: Re: naprawa dziwnego pendriva
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 23:39:17 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > patrzy co zrobił) to podczas kopiowania na pendriva, po 1, 2 giga danch
    > pojawia się błąd - urządzenie ma zabezpieczenie przed zapisem.
    [-]
    Może on z tych "oszukanych". Dałeś radę za nowości zapisać kiedyś wiecej
    jak parę GB?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-04-04 10:52:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A program ze strony Sandiska (do ratowania danych na kartach itp.) nie ruszy go?
    Jak i czym formatujesz ten pendrajw? Próbowałeś SDFormater?

    -----

  • 4. Data: 2018-04-04 19:34:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/3/2018 11:39 PM, ToMasz wrote:
    > patrzy co zrobił) to podczas kopiowania na pendriva, po 1, 2 giga danch
    > pojawia się błąd - urządzenie ma zabezpieczenie przed zapisem.

    Dwie możliwości:
    a) to podróba o mniejszej pojemności
    b) kontroler wykrywa uszkodzenie flasha i syganlizuje to przejściem w
    read-only

    > i już 3 wywaliłem. tanie, chińskie, ale kaman, żeby rok lub mniej działały?

    W moim koszu znalazło sie kilka w tym firmowe. Padają albo totalnie albo
    stają się z dnia na dzień read-only.

    > Czy jest jakaś firma, sklep, gdzie mogę kupić pendriva i w opisanym
    > wyżej przypadku wymienią mi go na nowy? (conajmniej 5 lat)

    Po 5 latach średniej pojemności pendrive staje się bezuzyteczny a nowy o
    tej pojemności kupisz za 10zł.

  • 5. Data: 2018-04-04 22:01:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" pa32bq$puo$...@n...news.atman.pl

    > Po 5 latach średniej pojemności pendrive staje się bezuzyteczny a nowy o tej
    pojemności kupisz za 10zł.

    Mój (256 MB) po kilkunastu latach jest dobry.
    Pranie w pralce (~dziesięcioletniego) nie zaszkodziło.
    Ale ja takich drogich nie kupuję.

    Wtykałem to w masę dziur!
    (komputery, telewizory, cudze drukarki itd...)

    MikroSD 8 GB Samsunga zamieniła się w RO.
    Z SD 4 GB posypały się drzazgi -- ale była nadal sprawna.
    Z innej SD (8 GB) też to i owo odpadło -- podkleiłem żywicą
    epoksydową i jest OK! ;)

    Teraz czas na obniżki cen -- BTC po wschodniej stronie... ;)
    Gdy SODIMM DDR4 8 GB 2400 CL17 spadnie do 2 stówek -- chyba ;) sobie kupię.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,