  • 1. Data: 2014-05-17 14:07:26
    Temat: net info
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no dobra, przekopałem internet, jest za mało danych do programowania w
    Win32API w C... nie da się tego ogarnąć... przyznaję rację piszącym
    wyżej... czy .NET jest bardzo skomplikowane?

  • 2. Data: 2014-05-17 17:38:04
    Temat: Re: net info
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 17 May 2014 14:07:26 +0200, tusk, donald tusk napisał(a):

    > no dobra, przekopałem internet, jest za mało danych do programowania w
    > Win32API w C... nie da się tego ogarnąć... przyznaję rację piszącym
    > wyżej... czy .NET jest bardzo skomplikowane?

    Dla Ciebie pisanie bez błędów po polsku jest skomplikowane, więc nie
    zabieraj się za nic więcej.

  • 3. Data: 2014-05-17 19:39:13
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Dla Ciebie pisanie bez błędów po polsku jest skomplikowane, więc nie
    > zabieraj się za nic więcej.

    słyszałeś pewnie, że są osoby które w obcych (nie europejskich) językach
    gadają lepiej niż w odgórnie przydzielonym?

  • 4. Data: 2014-05-18 10:00:39
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 14:07:26 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
    > no dobra, przekopałem internet, jest za mało danych do programowania w
    >
    > Win32API w C... nie da się tego ogarnąć... przyznaję rację piszącym
    >
    > wyżej... czy .NET jest bardzo skomplikowane?

    w sumie pytanie jest bardzo dobre - co jest bardziej skomplikowane (winapi w c czy
    .NET) tyle ze cieżko
    na to odpowiedzieć bo jedno trzebaby ogarnac obie te rzeczy (ja kojarze tylko
    pierwszą) a dwa jeszcze
    umiec to sensownie porównać, Ale jakby ktos umial
    to naprawde porownac w jakiejs pracy naukowej
    to chetnie bym to przeczytal

    PS co do tego ze do winapi nie ma materialow w ncie to jest nieprawda, sa tony tego,
    Tylko ze ogarniecie
    winapi tak by cos przy jego pomocy pisac to nie jest
    kwestia kilku tygodni, co najmniej rok, mysle jak ktos ma sporo energii i sporo nad
    tym siedzi

    ja jako stary czlowiek mam troche wiedzy ale stracilem cala motywacje, Jak fajnie by
    bylo isc teraz na jakies kursy czy wyklady/cwiczenia na
    studiach czy gdzies gdzie ktos by mnie nauczył roznych rzeczy i frameworków

  • 5. Data: 2014-05-18 18:16:07
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    ale mówisz o jakimś konkretnym opisie Win32API na jakichś stronach www,
    czy na zasadzie "czegoś mi potrzeba to wpisuję w google i szukam treści"?

    nie wiem, ludzie na studiach się zachwycali MSDNem, więc i ja sobie
    nagrałem... teraz to zainstalowałem i widzę,że to kicha totalna...
    zupełnie nie mogę połapać się w tym MSDNie... jest coś w zakładce
    Platform SDK, a poza tym jakieś pierdoły nie na temat, jakieś MFC i
    takie tam...

    no i nie wiem, też bym wolał pisać w C w WinAPI bo jakoś C++ nie lubię
    i nie jest mi do niczego potrzebny.

  • 6. Data: 2014-05-18 20:10:16
    Od: firr <p...@g...com>

    najwazniejsze to opanowac szkielet winapi - poszukac przykładów, a jesli chcesz juz
    cos z "gui " to ja osobiscie uzywalem tutoriali ze stronki "functionx"

    do msdn googluje jak szukam czegos specyficznego, np jak dokladniej działa (tj co
    robi i jak uzyc) dana funkcja z api

  • 7. Data: 2014-05-18 22:30:06
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no własnie, w MSDN jest spis funkcji, jak Ktoś wie czego szukać to super
    sprawa, ale jak się dopiero zaczyna... może Ktoś wie: jeśli w indeksie
    MSDNa (zainstalowanego na kompie) znajdę jakieś hasło, to jak sprawdzić
    w jakim dziale dany opis się znajduje?
    nie da się przejść z wyszukiwania do spisu treści... a może sie da?

  • 8. Data: 2014-05-18 23:59:26
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 18 May 2014 01:00:39 -0700 (PDT), firr
    > umiec to sensownie porównać, Ale jakby ktos umial

    Jeżeli potrafisz ogarnąć twierdzenie Stochowskiego to po dwóch dniach
    możesz przejść od C a'la K&R do C# i .NET. Pisanie w Win API?
    Petzold, co zajmie może 2-3 dni. Ale API jest obsolete.

    Jeżeli nie potrafisz, to będzie dłużej. Znacznie dłużej.

    Oczywiście... trzeba lat aby dojść do perfekcji. I wątpię czy jest
    sens robić backup MSDN we własnej głowie.

    Co do C++ vs. C to ani jeden ani drugi nie jest dla idiotów. A gdy
    ktoś nie jest idiotą to wie dlaczego C z plusami ma plusy.

  • 9. Data: 2014-05-19 09:01:06
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-05-17 19:39, tusk, donald tusk pisze:

    > słyszałeś pewnie, że są osoby które w obcych (nie europejskich) językach
    > gadają lepiej niż w odgórnie przydzielonym?
    Odgórnie przydzielonym? Co Ty w ogóle pier...lisz? Trzeba było się
    urodzić w Afryce Środkowej, to może byś wtedy gadał suahili i nie
    miałbyś odgórnie przydzielonego języka.
    Do kogo masz pretensje? Do swoich rodziców? No to "pogratulować" im
    latorośli...

    A wracjąc; .NET jest sam w sobie prosty, imho dużo prostszy od C/C++.
    Aczkolwiek jego bilbioteka standardowa jest ogromna i na to trzeba
    czasu. Ogromną ilość czasu, aby poznać wszystko w miarę dobrze...
    Tylko, że to sie po prostu opłaca ;-)

    --
    wloochacz

  • 10. Data: 2014-05-19 10:05:00
    Od: firr <p...@g...com>

    ja nie ucze sie z msdn'a tylko z tutoriali,
    czasem jak robisz powazniejsze rzeczy (np swoj softwarowy rasteryzer, to adekwatne
    info
    znajduje bardziej w książkach (cos w stylu 'fundaments of comupter graphics')) a jak
    jeszcze bardziej unikalne rzeczy (jak np jakies
    nowe algorytmy w raytracingu) to chyba wtedy
    tzw "research papers" - czesc rzeczy np wlasny
    styl i sposob podzialu kodu wypracowywuje samemu

    (jest to bardzo trudne, zeby zrobic niektore rzeczy musisz miec odpowiednio wysoko
    energie,
    na przyklad jeden z przykladowych problemow obracanie kamery myszą

    1) ten sposob z przeskakiwaniem kursora myszy
    działa ale jest brzydki
    2) proby zrobienia tego na raw input niosa ze sobą pewne problemy (juz nawet nie
    pamietam jakie, trzeba byc 'deeply involved' i rozwalac system, da sie to zrobic ale
    to sporo trwa
    (inny problem ze czasem nawet jak cos fizycznie dobrze dziala nie jestem absolutnie z
    tego zadowolony po stronie kodu i to tez obniza mi
    ogolnie motywacje, mam problem z energią -
    nie wiem co z tym zrobic,