  • 1. Data: 2009-07-23 10:53:42
    Temat: netbook II gen.
    Od: " K" <k...@W...gazeta.pl>

    witam
    posiadam od ponad roku eeepc 900/8gb, ze sprzetu jestem wlasciwie zadowolony,
    ale wiadomo gadzetomania to choroba... po roku najdalej pojawia sie mysl zeby
    nabyc cos nowego, bardzeij szpanerskiego etc.

    w mysl tej zasady zrobilem rozpoznanie rynku i niestety widze, ze panuje
    stagnacja, nic ciekawego, przelomowego na rynku nie widze.

    i teraz przechodze do pytania: czy kroi sie powiedzmy w najblizszym czasie
    jakas rewolucja w tym segmencie? ekran max 9', czas pracy bez czarow ok. 8-
    10h, grubosc po zlozeniu 10-12mm (max), waga 750-800g z bateria.... wydajnosc
    zblizona do atoma?

    czy chrome os moze tutaj cos zmienic?

  • 2. Data: 2009-07-23 11:28:55
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    K wrote:
> [...]
    > 10h, grubosc po zlozeniu 10-12mm (max), waga 750-800g z bateria.... wydajnosc

    Zbyt dużej rewolucji w tym roku pewnie nie uświadczysz - Intel sam z
    siebie jest zadowolony, że ma tak wysoką sprzedaż w ostatnim kwartale-
    przykładowo planowany na ten rok Atom N450 (mimo tego, że już był
    zaprezentowany) pojawi się w komputerach na początku przyszłego roku.
    Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że
    pokażą pazurki ;)
    http://www.aspireone.pl/2009/07/22/sosna-pod-ochrona
    -intel-pineatom-n450-w-przyszlym-roku/

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-07-23 12:51:02
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik " K" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 8-
    > 10h, grubosc po zlozeniu 10-12mm (max), waga 750-800g z bateria....

    ciekawy wątek - w jakim kierunku w ogóle pobiegnie technika, co będzie
    produkowane/kupowane w najbliższym czasie (np. jakie netbooki), a jaki
    będzie trend w dłuższym okresie (jakie produkty i technologie)?

  • 4. Data: 2009-07-23 15:04:50
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Końrad(o) wrote:
> [...]
    > produkowane/kupowane w najbliższym czasie (np. jakie netbooki), a jaki
    > będzie trend w dłuższym okresie (jakie produkty i technologie)?

    Imo - co producenci szybko wzieli sobie do serca - to czas pracy na
    baterii. Nie dość, że standardem staje się 5-8h, to najważniejszym
    kierunkiem w rozwoju procesorów do platform mobilnych jest właśnie
    zmniejszenie zapotrzebowwania na Waty a nie kolejne megaherce.

    Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
    - będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),
    - będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA
    - sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

    Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
    odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

    Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
    AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
    w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

    --
    http://www.aspireone.pl

  • 5. Data: 2009-07-23 15:31:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 23 Jul 2009 16:04:50 +0100, DooMiniK
    <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    >Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
    >- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

    Nie za bradzo. Po zachwycie dyskami SSD w pierwszych modelach
    większość obcnie oferowanych ma klasyczne dyski twarde. Cena gra rolę
    a oszczędnośc prądu jest niewielka. No i pojemności małe - jak chcę
    zabrać dajmy na to kilka filmów na wyjazd to 8/16/32GB to wciąż mało.
    Swoją droga zastanawiam się czemu producenci nei zaproponuja zmiast
    modeli z dyskami SSD jako oddzielny fizyczny modeli z jakąś pamięcią
    wbudowaną w płytę. Wymagałoby to przeprojektowania płyt, pewnie
    specjalizowanego chipsetu ale IMHO uprościłoby to konstrukcję
    netbooków.

    >- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

    To już się dzieje.

    >- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

    Chyba nei. Ekran dotykowy wymaga większego szacunku. Mi np.
    notorycznei od noszenia non-stop netbooka/laptopa pojawiają sie na
    ekranie przetarcia od klawiatury. Kwestia półroku-roku. Obawiam sie ze
    dodytkowy ekran bym uszkodził. Poza tym nei za bardzo widzę sens
    ekranu dotykowego z obecnei oferowanym Windows. Mam parę terminali w
    knajpie zony i pod XP nie za bardzo nadaja się do czegoś poza
    wyspecjalizowanym systemem kasowym. Po prostu bez rysika cięzko trafić
    w przycisk czy pozycję menu. I to przy ekranie 14/15 cali. jak mam coś
    tam pogmerac to podłączam kalwiaturę i myszkę. Wygodniej jest.

    >Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
    >odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

    Możliwe - choć do tego to raczej specjalizowane stacjonarki - Acer ma
    coś takiego w oferie, Asusu także.

    Ja sądzę że raczej będzie to szło w kierunku zmniejszenia masy i
    grubości.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-07-23 17:13:41
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    DooMiniK pisze:

> [...]
    > - będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA
    > - sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

    Coś mi to przypomina..
    HTC - Ekran dotykowy 4.3", procesor 1GHz, 320MB RAM
    komórka...

    http://technowinki.onet.pl/1,356,2013199,1,wiadomosc
    .html

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 7. Data: 2009-07-23 17:26:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
    > - będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

    Mój netbook może mieć ssd, gdy dokupię.

    > - będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

    Mam wbudowany.

    > - sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

    Mogę sobie kupić kit na ebayu.

    > Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
    > odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

    720i odtwarzam ze skalowaniem w dół bez problemu.

    zyga

  • 8. Data: 2009-07-23 21:48:29
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Zobaczymy, co na to AMD z nową platformą ARM - możliwe, że

    przepraszam- ze co? ze niby amd robi procki oparte na architekturze
    ARM? pierwszo slysze...

    pozdrawiam
    szymon

  • 9. Data: 2009-07-24 00:34:18
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4a687c15@news.home.net.pl...
    > Końrad(o) wrote:
    >
    > Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
    > odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

    Tylko czy to ma sens? Ogladanie HD na malym monitorze na moje oko mija sie z
    celem...

    > Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
    > AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
    > w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

    Ja jeszcze nie bardzo widze ten wyscig... poza paroma artykulami w
    internecie... bo w hurtowniach nie ma jakiegos boomu na te sprzety, ani
    specjalnych promocji, ani wysrubowanych cen...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-07-24 04:56:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Piotr M wrote:
    > Coś mi to przypomina..
    > HTC - Ekran dotykowy 4.3", procesor 1GHz, 320MB RAM
    > komórka...

    W komorkach/pda widac odwrotne zjawisko - procesory maja coraz wyzszy
    zegar, ale efektywna wydajnosc nie rosnie jakos szczegolnie, byc moze ze
    wzgledu na coraz wieksza integracje (kiedys za kazda kolejna funkcja typu
    obsluga BT kryl sie kolejny, specjalizowany scalak, teraz coraz czesciej
    wszystko siedzi w jednym...). Koniec koncow starenki xScale wcale nie
    ustepuje znacznie predkoscia nowym, ~gigahercowym wynalazkom.

    k,