  • 1. Data: 2009-10-16 13:52:42
    Temat: nietypowe obiektywy
    Od: Matusz <m...@w...pl>

    Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki
    etc.).

    Sam mam dwa takowe (przerobione na mocowanie Canon):

    1. Tilt & Shift - obiektyw (z aparatu mieszkowego) Meyer-Optik
    Trioplan 75mm F/3.5
    2. Makro - obiektyw (wymontowany z Feda) Industar 61L/D 55mm F/2.8

    Jakieś inne propozycje?

    Matusz

  • 2. Data: 2009-10-16 14:54:05
    Temat: Re: nietypowe obiektywy
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Matusz pisze:
> [...]
    > Trioplan 75mm F/3.5
    > 2. Makro - obiektyw (wymontowany z Feda) Industar 61L/D 55mm F/2.8

    Witam
    A jak z takiego obiektywu FED-a można zrobić makro ???

    Pozdrowienia
    piratee

  • 3. Data: 2009-10-16 15:00:45
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Pirate" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > A jak z takiego obiektywu FED-a można zrobić makro ???

    Industar 61L/D 55mm F/2.8

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2009-10-16 15:31:05
    Od: Matusz <m...@w...pl>

    > A jak z takiego obiektywu FED-a można zrobić makro ???

    Są dwa sposoby.

    1. Droższy - kupić przejściówkę system/m39.

    2. Tańszy - wkleić obiektyw w dekielek z korpusu.

    Obiektyw nie ostrzy na nieskończoność, więc nadaje się tylko do makro.
    Ostrzy się "nożnie" (przesuwając cały aparat).
    Można zastosować jeszcze pierścienie pośrednie.

    Matusz

  • 5. Data: 2009-10-16 15:57:39
    Od: " jeczyk" <j...@g...pl>

    Matusz <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Trioplan 75mm F/3.5
    > 2. Makro - obiektyw (wymontowany z Feda) Industar 61L/D 55mm F/2.8

    Jama taki Tilt-Shift i do tego dobry jako macro:
    http://picasaweb.google.com/Hab195/Mazuron?authkey=G
    v1sRgCMf25_2K4KftHg#

  • 6. Data: 2009-10-16 16:51:47
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Matusz pisze:
    > Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki
    > etc.).
    >
    > Sam mam dwa takowe (przerobione na mocowanie Canon):

    Przypomniałeś mi, wieki temu widziałem receptę jak 'ruski' i pentacony
    wyposazyc w chip Canona.

    Ciekaw jestem czy są recepty u-chipowienia pod Nikony, spotkał się ktoś?

    Cel? Prosty. W zwierciadłach, albo soczewkowych lufach z preselekcja itd
    miec choćby najprostszy pomiar.

  • 7. Data: 2009-10-16 17:05:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" napisał

    > Przypomniałeś mi, wieki temu widziałem receptę jak 'ruski' i pentacony
    > wyposazyc w chip Canona.
    >
    > Ciekaw jestem czy są recepty u-chipowienia pod Nikony, spotkał się ktoś?

    Nikkorów tak, na świecie są ludzi, którzy czipują co ciekawsze obiektywy. Z
    innymi jest sporo gorzej. Elektronika jest połączona taśmą z odczytem - po
    odcięciu może nie działać. W Canonie jest podobnie ale Dandelion
    najwyraźniej sobie z tym radzi.
    W Nikonie sprawę komplikuje lokalizacja kontaktów - praktycznie nie ma
    możliwości zrobić tego w sposób uniwersalny. Próbowałem. Pobrałem
    elektronikę ze złomu Nikkora ale po próbach z różnymi przejściówkami
    doszedłem do konkluzji typu dupa-blada.

    > Cel? Prosty. W zwierciadłach, albo soczewkowych lufach z preselekcja itd
    > miec choćby najprostszy pomiar.

    To ma taki sobie sens - w trzycyfrowych korpusach działa wszystko. Lepiej
    się szarpnać na D200 niż cudować z Dxx.

    adam

  • 8. Data: 2009-10-16 17:57:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    >
    > Ciekaw jestem czy są recepty u-chipowienia pod Nikony, spotkał się ktoś?
    >
    > Cel? Prosty. W zwierciadłach, albo soczewkowych lufach z preselekcja itd

    Do D40 koleś zrobił. Wyjął procesor z obiektywu, podpiął w body
    kabelkami, przełącznik na obudowie. Aparat "myśli", że ma obiektyw z
    procesorem :)

    wer

  • 9. Data: 2009-10-17 09:37:33
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    > Jakieś inne propozycje?

    Zrobiłem i używam z powodzeniem telekonwerter x2. Do pierścienia pośredniego
    makro Kenko 20 mm (on przenosi i przesłonę i "elektrykę") wstawiłem soczewki
    z analogowego konwertera na M42. W tym konwerterze analogowym cały zespół
    soczewek był wykręcany. Wystarczyło więc wykręcić ten zespół, a gniazdo,
    które zostało po ich wykręceniu tak obtoczyć, żeby dało się wstawić do
    pierścienia Kenko. Gniazdo wkleiłem w pierścień. Teraz mam albo pierścień
    pośredni, albo - po wkręceniu zespołu soczewek - telekonwerter.
    Podobne rozwiązanie funkcjonowało (i czasem można nawet nabyć takie cudo na
    allegro). To był taki rosyjski telekonwerter do Kieva z wyjmowanym zespołem
    soczewek, tyle że w moim rozwiązaniu działa pomiar światła.

    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 10. Data: 2009-10-17 12:11:11
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <bofh> napisał
    > Do D40 koleś zrobił. Wyjął procesor z obiektywu, podpiął w body kabelkami,
    > przełącznik na obudowie. Aparat "myśli", że ma obiektyw z procesorem :)

    Sprytnie.
    Ja walczyłem o zrobienie czegoś podobnego do przejściówek Canona (i innych z
    Dandelionem) i tu niestety bez zaplecza w postaci dość precyzyjnych
    obrabiarek nie dało się zrobić nic.

    adam