  • 1. Data: 2010-11-25 17:58:04
    Temat: niewielki jezyk
    Od: Marcin Gąska <w...@w...pl>

    Szukam niewielkiego jezyka bez zadnych bibliotek. Potrzebuje by był on
    niewielki i nadawal sie do osadzania w innym programie. Lua jest fajny, ale
    mam problem z główną pętlą. Mysze uruchamiać po kilka instrukcji.

  • 2. Data: 2010-11-25 19:41:20
    Temat: Re: niewielki jezyk
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > niewielki i nadawal sie do osadzania w innym programie. Lua jest
    > fajny, ale mam problem z główną pętlą. Mysze uruchamiać po kilka

    W ten sposób będziesz skakać po językach i w jednym nie spodoba ci się
    pętla, a w drugim tablica.

    Pytaj w czym problem z Luą (nie żebym się znał specjalnie)

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-11-25 20:24:50
    Od: Marcin Gąska <w...@w...pl>

    wrote:

    > W ten sposób będziesz skakać po językach i w jednym nie spodoba ci się
    > pętla, a w drugim tablica.
    >
    > Pytaj w czym problem z Luą (nie żebym się znał specjalnie)

    Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie.
    Musze uruchomic n instrukcji bytecode lua. Potem zatrzymac program i
    uruchomic dalej n instrukcji.

  • 4. Data: 2010-11-25 21:05:42
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 25 Lis, 18:58, Marcin Gąska <w...@w...pl> wrote:

    > Szukam niewielkiego jezyka bez zadnych bibliotek. Potrzebuje by by on
    > niewielki i nadawal sie do osadzania w innym programie.

    Swego czas używałem w tym celu Tcla.
    Przy okazji:

    http://cpptcl.sourceforge.net/

  • 5. Data: 2010-11-25 21:18:36
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/11/2010 17:58, Marcin =?ISO 8859-2?Q?G=B1ska?= wrote:
    > Szukam niewielkiego jezyka bez zadnych bibliotek. Potrzebuje by był on
    > niewielki i nadawal sie do osadzania w innym programie. Lua jest fajny, ale
    > mam problem z główną pętlą. Mysze uruchamiać po kilka instrukcji.

    Do osadzania podobno dobrze się nadaje TCL, ale on biblioteki ma. Co
    więcej, bez bibliotek praktycznie nic nie da się zrobić, nawet
    instrukcji warunkowej albo przypisania. OTOH dzięki temu może się z
    kolei dobrze nadawać do DSL-a o ograniczonych możliwościach, jeśli
    zamiast standardowej biblioteki każemy interpreterowi używać specjalnie
    zrobionej. W ten sposób również blokuje się skryptom możliwość
    korzystania z zewnętrznych bibliotek (bo nie ma polecenia package).

    Można się też przyjrzeć dialektom lispa, to są bardzo małe języki,
    chociaż biblioteki są.

    Innym rozwiązaniem, skoro potrzebujesz języka, który jest mały, nie mam
    bibliotek, można łatwo osadzać i dodatkowo musi spełniać jakieś
    konkretne wymagania, to może najlepiej napisać własny? Istnieje sporo
    gotowych generatorów parserów, a język będzie idealnie dostosowany do
    Twoich potrzeb i gustów.

  • 6. Data: 2010-11-25 21:26:24
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-11-25 21:24, Marcin =?ISO 8859-2?Q?G=B1ska?= pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie.
    > Musze uruchomic n instrukcji bytecode lua. Potem zatrzymac program i
    > uruchomic dalej n instrukcji.

    Lua ma bardzo dojrzale API debuggera / pracy krokowej. Teraz w nocy Ci
    tego nie rozpracuje, ale to dosc dobrze jest opisane.

    Z proponowanych tu TCL czy LISP-ow to tez jezyki kontrowersyjne, dla
    programisty z typowymi nawykami najbardziej naturalny bedzie Lua (jezyk
    z syntaxem a nie tylko ze stringami - pije do TCL) czy z sekwencyjnym
    algorytmicznym programowania (szpila do Lispa)

    Python ma fajne C-API ale zrobil sie ogromny grubas jesli myslec o
    wbudowaniu.

  • 7. Data: 2010-11-26 03:23:36
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 25 Nov 2010 18:58:04 +0100, Marcin G?ska
    <w...@w...pl> wrote:

    >Szukam niewielkiego jezyka bez zadnych bibliotek. Potrzebuje by był on
    >niewielki i nadawal sie do osadzania w innym programie. Lua jest fajny, ale
    >mam problem z główną pętlą. Mysze uruchamiać po kilka instrukcji.

    A mozna wiedziec po co?... Od odpowiedzi na to pytanie moze zalezec
    odpowiedz na poprzednie...

    A.L.

  • 8. Data: 2010-11-26 11:47:39
    Od: Marcin Gąska <w...@w...pl>

    A. L. wrote:

    > A mozna wiedziec po co?... Od odpowiedzi na to pytanie moze zalezec
    > odpowiedz na poprzednie...

    agent sieciowy

  • 9. Data: 2010-11-26 11:51:22
    Od: Marcin Gąska <w...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > Lua ma bardzo dojrzale API debuggera / pracy krokowej. Teraz w nocy Ci
    > tego nie rozpracuje, ale to dosc dobrze jest opisane.

    Bardzo prosze o jakies info, link lub przykład.

    Zastanowiło mnie luac, po skompilowaniu powinno teoretycznie to działac
    szybciej, mamy tez pewnośc ze program sie nie wywali.

    To rozwiązanie było by bardzo fajne.

  • 10. Data: 2010-11-26 11:54:01
    Od: Marcin Gąska <w...@w...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Do osadzania podobno dobrze się nadaje TCL, ale on biblioteki ma.

    Pytanie czy mozna to wyłaczyć. Czy program np. nie ma zadnych io. Do
    komunikacji ze swiatem moga byc tylko moje funkcje.

    > Co
    > więcej, bez bibliotek praktycznie nic nie da się zrobić, nawet
    > instrukcji warunkowej albo przypisania.

    Biblioteki wyjścia, reszta moze byc. Moga byc matematyczne itp. chodzi o to
    by nikt nie byl w stanie napisac programu tworzacego cos niebezpiecznego dla
    kogos innego.

    ew. sandbox, ale to chyba za duze wyzwanie.