  • 11. Data: 2023-02-08 01:13:16
    Temat: Re: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Feb 2023 00:39:04 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > A tam jest (panel wewnętrzny) jakieś przekaźnik?

    Nawet dwa.

    >Generalnie nie pisz
    > "domofon" bo domofon to całość.

    Nie, w tej wersji to nie jest całość. Znowu wypowiadasz się na
    tematy, o których masz blade pojęcie. Oba urządzenia to dwa zupełnie
    niezależne terminale SIP, mogące pracować bez jakiekolwiek
    świadomości o swoim własnym istnieniu i uzależnieniu.

    > ...ale jest alarm sabotażowy. Tak wiem, nie korzystasz z app na

    Nie w każdej konfiguracji jest aktywny.

    > producent nie robił tego z myślą na Twoje kombinacje, lecz żeby
    > uzyskać
    > max wydajność i prostotę.

    Uzyskać typowe zagrożenia wynikające w ten sposób rozumianej prostoty.

    > Jest w aplikacji pod Windows. PW nie ma www ale idzie się dostać
    > tam do

    Nie, nie ma. Znowu zgadujesz wg paradygmatu "nie znam specyfiki
    konkretnych urządzeń ale się wypowiem". Aplikacja pod Windows *w tym
    przypadku* nie ma w ustawieniach aktywowania opcji włączającej
    widoczności przycisku aktywującego przekaźniki na głównym ekranie. W
    ogóle to co jest w IVMS 4200 w konfiguracji zdala
    nej "tej stacji* to tylko część tego co jest dostępna w menu stacji.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2023-02-08 19:37:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 8.02.2023 00:32, Marek wrote:

    > IMHO domyślnie jest to zrobione idiotycznie, tzn. sygnał otwarcia
    > *zawsze* wysyłany jest do dzwoniącego dtmf'em (!) czyli np. do domofonu
    > a ona swoim przekaźnikiem otwiera. Przecież wystarczy zdjąć obudowę na
    > rympał aby zewrzeć te wejścia przekaźnika i otworzyć. Otwieranie zaczepu
    > w ogóle nie powinno być z domofonu  tylko właśnie ze stacji wewnętrznej.
    > Przynajmniej jako alternatywa dla zaawansowanych.

    Normalnie nikt się tym nie przejmuje. Zrobione jest tak, żeby się dobrze
    montowało i sprzedawało.
    IMHO również nie ma to specjalnie znaczenia. Złodziej nie będzie
    rozwalał domofonu żeby sforsować furtkę skoro może wejść niepostrzeżenie
    przez ogrodzenie z tyłu domu. Tak samo nie będzie otwierał bramy żeby
    całe osiedle widziało. że u Kowalskich brama jest otwarta a przecież
    pojechali w Alpy. A jak już będzie w domu i będzie chciał na bezczelnego
    jeszcze odjechać twoim samochodem z dobytkiem to sobie otworzy bramę z
    domu. Jeszcze weź pod uwagę, że rozwalając domofon ryzykuje włączenie
    alarmu, dodatkowo zwykle włamywacze przed wejściem odłączają zasilanie -
    zawsze to zmniejsza szanse na zadziałanie jakichś zabezpieczeń,
    zapalenia się światła na czujkę itp.
    Jak masz fobię to wróć sobie ten przekaźnik przewodami do domu a tam
    odcinaj go alarmem czy jakimś dodatkowym wyłącznikiem albo po prostu
    odcinaj zasilanie do automatu bramy czy rygla.
    Nie wiem na czym masz tego PBX-a - można przejąć sterowanie jeśli to
    dtmf i sterować gdzieś z domu - zdaje się pisałem już o tym.
    Ja mam tylko jednego klienta, u którego przekaźniki z domofonu są
    przesłane przewodami do centrali BMS. Przewodami dlatego, że to Slican i
    nie mówmy o tym więcej, natomiast do centrali - to był mój pomysł, bo
    tam możliwość otwierania chciał mieć z domofonu, z czytnika kart,
    dzwoniąc pod numer GSM, z aplikacji i jeszcze z przycisku od środka. Do
    tego harmonogramy i blokady... lepiej mi to było zebrać wszystko do
    jednej centralki i mieć nad tym kontrolę.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2023-02-08 21:41:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Feb 2023 19:37:18 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Nie wiem na czym masz tego PBX-a - można przejąć sterowanie jeśli
    > dtmf i sterować gdzieś z domu - zdaje się pisałem już o tym.

    Asterisk, ale co masz na myśli przez "przejąć sterowanie"? Ja tylko
    tak głośno narzekałem na to, że przyciski "z kluczykiem" nie mają
    alternatywnej konfiguracji by ich przypisać do tych wewnętrznych
    przekaźników. Ale po testach stwierdzam, że przyciski na głównym
    ekranie to alternatywa do zaakceptowania więc chyba nie będę kruszył
    kopii, choć można się przyczepić do kolejnego błędu w sofcie, że są
    wyświetlane podwójnie gdy konfiguracja jest na działanie chwilowe.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2023-02-08 22:00:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 8.02.2023 21:41, Marek wrote:

    > Asterisk, ale co masz na myśli przez "przejąć sterowanie"?
    No to Asteriskiem spokojnie możesz zasterować czymś jak naciśniesz ten
    guzik z kluczykiem - np. włączyć GPIO jeśli masz, czy tam jakoś po sieci
    wysterować inne urządzenie przez MQTT czy Http czy coś.

    --
    Mirek.