  • 1. Data: 2009-09-18 06:26:11
    Temat: pecet do grania
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Witam

    Potrzebuje zlozyc peceta do grania - powiedzmy, do ceny 5-6 tys zl max
    (z monitorem).
    Mozecie podrzucic swoje propozycje? Przyznam, ze wypadlem z branzy dosc
    dawno i mam z tym problem.

    Mysle,ze powinno to byc na Viscie 64-bitowej (bo mysle o 8GB RAMU - nie za malo jak
    na
    dzisiejsze gry?), jakas mocna grafika (ATI, NVIDia? ktora lepiej), dysk okolo 1TB
    (dalej Barracudy sa dobre?) no i jaka plyta glowna? Wiele marek widze juz nie
    ma (kiedys niezle byly Epoxa).

    Poradzcie cos.

  • 2. Data: 2009-09-18 09:16:33
    Temat: Re: pecet do grania
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Hmm... Moze nie wiele wniose, ale moze jednak. Trzebaby sie zastanowic, czy
    do grania lepiej cztero- czy dwurdzeniowca. Z tego co wiem i sie orientuje
    to chyba tylko GTA4 woli 4-o. Moze sie myle. Jezeli cztero, to AMD ma w
    swojej ofercie ciekawe klocki. PhenomII ma dobre wyniki biorac pod uwage
    kryterium cena/jakosc. Jezeli cos starszego na 2 jakjach to podpisuje sie za
    intelowskim C2D z serii E8xxx. Kwestia lezy po twojej stronie. Wiekszosc
    aplikacji jak i gier lepiej smiga na dwóch rdzeniach. Jak bedzie w
    przyszlosci? Trudno powiedziec. Na dzien dzisiejszy taki i7 i E8400 wypadaja
    bardzo podobnie. Do tego plyta... Sam uzywam Asus'a P5K pro i musze
    powiedziec, ze sprawuje sie idealnie. stabilne, zblizone do idealu napiecia
    wyjsciowe, dobre chlodzenie i szybkosc tej plyty wskazuje zeby polecic cos z
    wlasnie tej stajni w zaleznosci od wybranego CPU. Co do grafiki to od zawsze
    jestem fanem nVidii :). Mam Gf8800 GT i jestem zadowolony. Oczywiscie na
    dzien dzisiejszy wyzszy model. Kwestia gustu. Ram? Do szybkiego kompa
    najlepiej szybki ram. Polecalbym albo 2x4GB albo 3x2GB. W piwerszym
    przypadku DC w drugim TC. Jezeli nawet ma toto stac na viscie to bedzie to
    miara wystarczajaca. Co do dysku, to aktualnie lepiej chyba wypadaja
    WesternDigitale. Osobiscie kozystam z maxtora z uwagi na dawne preferencje.
    Jednak dysk 500GB maxtora cicha praca pochwalic sie nie moze. Jedyne
    zastrzezenie, ale w niejednym przypadku majace nie male znaczenie.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 3. Data: 2009-09-18 10:10:08
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Wycior" <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >wyjsciowe, dobre chlodzenie i szybkosc tej plyty wskazuje zeby polecic cos z
    >wlasnie tej stajni w zaleznosci od wybranego CPU.

    Wstepnie mysle o Intelu i7 920 2.66GHz za 1k pln i plycie Asusa P6TDeluxe Intel X58
    za 1.1k pln. Moj problem polega na tym, ze nei wiem ,czy to jest optymalny stosunek
    ceny do
    wydajnosci (bo. np. moge taniej wziac cos 4 rdzeniowego na ponoc nierozwojowym
    sockecie 775)

    > Co do grafiki to od zawsze
    >jestem fanem nVidii :). Mam Gf8800 GT i jestem zadowolony. Oczywiscie na
    >dzien dzisiejszy wyzszy model. Kwestia gustu.

    Tu mysle o Radku HD 4870X2 2GB

    >Ram? Do szybkiego kompa
    >najlepiej szybki ram. Polecalbym albo 2x4GB albo 3x2GB.

    Tak, 6GB wydaje sie wystarczajace.
    Trzy 6 kostek pamieci (3 pary) moga pracowac w dualu?
    Kiedys to byly obsadzane parami (po 2 pary)

> [...]
    >Jednak dysk 500GB maxtora cicha praca pochwalic sie nie moze. Jedyne
    >zastrzezenie, ale w niejednym przypadku majace nie male znaczenie.

    A zasilacz jaki? Pewnie w okolicach 600W czy mocniejszy?

  • 4. Data: 2009-09-18 11:02:24
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

> [...]
    > stosunek ceny do
    > wydajnosci (bo. np. moge taniej wziac cos 4 rdzeniowego na ponoc

    To już twoja kwestia. Nie wypowiem się, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Ale
    należy pamiętać, że jednak nowszy socket daje opcje lepszych możliwości
    rozbudowy na przyszłość. To był zawsze mój ból kiedy miałem P4 na s423 i
    mogłem poratować się jedynie okrojonym celeronem :)

    > Tu mysle o Radku HD 4870X2 2GB

    Wybór dobry. Zwłaszcza patrząc na pamięć...

    > Tak, 6GB wydaje sie wystarczajace.
    > Trzy 6 kostek pamieci (3 pary) moga pracowac w dualu?
    > Kiedys to byly obsadzane parami (po 2 pary)

    Para dwóch kości może pracować na DC - dual channel. Trzy kości mogą
    pracować w TC - tripple channel. Kupując pamięć zwróć uwagę na to czy są w
    stanie pracować na potrójnym kanale. Często zdarza się możliwość kupienia
    już zparowanych kości których producent gwarantuje DC czy też TC.

    > A zasilacz jaki? Pewnie w okolicach 600W czy mocniejszy?

    IMO dla takiego sprzętu potrzeba mocy. Sądzę, iż 600W w zupełności
    wystarczy. Jednak odradzam słabsze. U mnie na jednak już klasę słabszym
    sprzęcie pracuje chiftec właśnie 600W i jest ok. Napewno cicho z jego
    strony...

    --
    Pzdr., Wycior