  • 1. Data: 2010-04-13 13:45:30
    Temat: plyta pod HTPC
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje zrobic sobie urzadzenie do nagrywania i ogladania programow
    z tv: analogowa kablowka i cyfrowa naziemna (moze jeszcze jakas
    satka).

    Potrzebuje wybrac plyte glowna i procesor, co wystarczylaby do
    plynnego operowania na nagranych programach (SD), ale wchodzi w gre
    takze oddtwarzanie dvixow, moze blue-ray (odtwarzanie)...i nagrywanie
    2 audycji/timeshifting....

    wiec mysle sobie znalez plyte z wbudowana grafika na pokladzie, zdolna
    do sprzetowego wspomagania dekodowania strumieni - z wyjsciami video
    analog, hdmi/dvi........A plyta musi sie budzic z bios PowerOn by
    Alarm. No i cichosc pracy.

    Mozecie cos polecic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-04-13 22:24:01
    Temat: Re: plyta pod HTPC
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-04-13 15:45, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje zrobic sobie urzadzenie do nagrywania i ogladania programow
    > z tv: analogowa kablowka i cyfrowa naziemna (moze jeszcze jakas
    > satka).

    W takim razie zbadaj temat kart hybrydowych DVB-T i zwykły analog (coś
    takiego np: firmowanego przez Gigabyte ostatnio widziałem, ale w
    praktyce nie miałem styczności).
    Tak na marginesie - będzie Ci się chciało bawić po pewnym czasie,
    powiedzmy 1-3 mies? Po ponad 10 latach z kartami TV do PC
    analogowymi do kablówki, potem DVB-S, przerzuciłem się na sprzętowe
    tunery DVB-S, najlepiej nie z wbudowanym dyskiem, a z portem USB dla
    zewnętrznego HDD w kieszeni jeśli chcesz to obrabiać. Wygoda obsługi
    nieporównywalnie większa niż PC PVR - nie chciałbym już wracać do
    nagrywania za pomocą PC. No ale może po prostu z wiekiem robię się
    coraz bardziej leniwy... ;)

> [...]
    > do sprzetowego wspomagania dekodowania strumieni - z wyjsciami video
    > analog, hdmi/dvi........A plyta musi sie budzic z bios PowerOn by

    Np: płyty na AMD785 - są pasywne i wbudowany HD4200 ma wszystko, czego
    oczekujesz. Do gier oczywiście się nie nadaje, ale do zastosowań j/w jak
    najbardziej. Do tego wystarczy najtańszy AthlonII
    X2 i gotowe. Jak obniżysz mnożnik, to jest szansa że wentylator z QFan
    przy odpowiednio dużym radiatorze przez większość czasu (poza
    rekodowaniem wideo) nawet się nie włączy. Największym źródłem hałasu
    będzie więc zasilacz (można wybrać cichy) oraz niestety klasyczny HDD.
    Do PVR SSD ma zbyt małe pojemności.

    /MB

  • 3. Data: 2010-04-14 17:32:26
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Alarm. No i cichosc pracy.
    > Mozecie cos polecic?

    Ja bym polecil Dreamboxa 8000.
    Nie ma wprawdzie analogu, ale to za pól roku (mam nadzieje) bedzie maly
    problem.
    Glowica 2x DVBS2, mozliwosc dolozenia dwóch glowic, DVBC lub DVBT.
    Oprócz odtwarzania BR, które "moze" jesy Ci potzrebne, robi wszystko czego
    sobie zyczysz, a nawet wiecej.
    DM8000 spokojnie nagra do 4 kanalów, z kazdej glowicy po
    jednym, dodatkowo mozesz nagrywac te, które sa na tym samym transponderze z
    którego nagrywasz + timeshifting byle dysk wyrobil (w razie so tshitf można
    puścić na CF)
    Dodatkowo streaming na PC wiec wszystko w jednym. autotimer, który sam
    przeszukuje EPG i dodaje do timera itd, itp.
    Koszt porzadnego PC (ok. 1000EURO) + dysk + naped DVD, ale nic innego nie
    bedziesz potrzebowal.
    Przem