    From: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: poglądanie RS485 ciąg dalszy - dziwny oscylogram...
    Date: Wed, 27 May 2009 13:58:31 +0200

    Za poradą grupowiczów zmontowałem sobie (duże słowo :) wtyczkę do LPT (nie
    mam cyfrowego oscyloskopu), i za pomocą programu Digitrace zacząłem
    podglądać co się dzieje
    na łączu RS485 (dla przypomnienia - próbuję wyczaić, jaka jest prędkość i
    format transmisji pomiędzy modułami pewnego systemu, opartego na PIC17C42 z
    zegarem 16Mhz).

    No i prawdę mówiąc lekko jestem w polu, bo to co widać, wygląda chyba
    dziwnie...

    Tutaj można zobaczyć jak toto wygląda :
    http://www.savefile.com/projects/808769424

    (1 plik to dane z Digitrace, 2 i 3 to zrzut ekranu pokazujący przechwycone
    dane).

    Patrzę na toto i za cholerę nie widze w tym jakiegoś sensownego formatu typu
    bit startu, bity danych, parzystosc, stop... i w dodatku ten pojedynczy
    "bit" następujący po całej sekwecji.
    Kiedy patrzę na to na oscyloskopie to wygląda podobnie (oscyloskop analogowy
    więc trudno złapać, ale ogólnie to samo - czyli nie jest to raczej błąd
    "przechwytywania" przez LPT).

    USART w PIC17C42 jest do bólu standardowy. Tyle, że parzystość nie jest tam
    generowana sprzętowo, co każe domniemywać, że pewnie nie jest uzywana, bo
    musiałaby być obliczana
    programowo. No ale to mniejsza. Prędkości transmisji też są do obliczenia
    (Fosc / (64*(n+1)), gdzie n=0 do n=255.
    Czyli max. 250 kbit dla tego kwarcu (16.000.000 / (64*1)) = 250.000

    Może ktoś spojrzy i się wypowie, bo już nie wiem...

    No nie chce mi się wierzyć, że program jakoś "ręcznie" manipuluje w
    transmisji, bo to są dość proste moduły ("centralka" i moduły ściemniaczy do
    żarówek).
    Żaden kosmos.

    Co myślicie ?