  • 1. Data: 2013-03-17 17:03:50
    Temat: polskie znaki
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    no teraz to pogubiłem się całkowicie... jak opanować problem polskich znaków
    w tworzonym sajcie?

    po kolei:
    - tworzę plik php w n++ wybierająć UTF-8 bez BOM
    co to znaczy, jak kodowane są znaki?
    - co jest przesyłane do php z formularza?
    - jak php operuje na polskich znakach? czyli co dzieje się ze stringiem
    odebramy z textarea z polskim znakami?
    - no i jak ładować do bazy MySQL?

    ogólnie to nie bardzo czaję temat, więc pytania mogą być nieco denne, no ale
    może mi Ktoś powyjaśnia? z góry DZ.

  • 2. Data: 2013-03-17 17:06:26
    Temat: Re: polskie znaki
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    jak już nikt nie wyczai, to może przykład:
    chcę wpisać w pliku php taki domyślny kod formularza z polami z polskimi
    znakami, piszę jakiś proc.php i w nim umieszczam jakąś zmienną kod="tu kod
    html", no i co się dzieje gdy załaduję to podczas wywoływania programu php,
    no i jak później wysłać to poprawnie do przeglądarki? ogólnie nie rozumiem
    co dzieje się z polskimi znakami pomiędzy kolejnymi etapami...

  • 3. Data: 2013-03-17 19:57:48
    Od: Jakub Otrzasek <n...@n...n30.info>

    W dniu 13-03-17 17:06, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    > programu php, no i jak później wysłać to poprawnie do przeglądarki?
    > ogólnie nie rozumiem co dzieje się z polskimi znakami pomiędzy kolejnymi

    Dzień dobry,
    z nimi się nic nie dzieje.
    Całość zagadnienia polega na trzymaniu się jednego standardu,
    Jeśli ustawiłeś nagłówek pliku na utf8 (w n++), to doctype(html) też
    ustawiasz na utf-8, z poziomu PHP ( Bo wnoszę że w tym programujesz) na
    początku skryptu wysyłasz header z charset utf-8.

    Jeśli wykorzystujesz bazę danych to ustawiasz w bazie kodowanie znaków
    na utf-8 (bodajże collation), jest jeszcze coś takiego jak kodowanie
    przekazywane w czasie połączenia, i tam też w niektórych bazach można
    wymuszać odpowiednie kodowanie.

    Należy jeszcze pamiętać że nie wszystkie obiekty/funkcje/ PHP radzą
    sobie dobrze z utf8 (eg. strlen) ale są często odpowiedniki które robią
    to dobrze.

    Na koniec jeszcze użyteczna wskazówka firefox/widok/zestaw znaków.
    Trzeba być też świadomym że includując różne pliki w php warto by one
    też miały jednakowy charset.

    http://jakub.otrzasek.pl

  • 4. Data: 2013-04-08 13:24:05
    Od: Marek <m...@g...com>

    > Na koniec jeszcze użyteczna wskazówka firefox/widok/zestaw znaków.
    > Trzeba być też świadomym że includując różne pliki w php warto by one
    > też miały jednakowy charset.

    Tak faktycznie miałem taki przypadek że inkludowane pliki miały ISO a
    nie utf-8 i się bałagan straszny zrobił - także sprawdź jeszcze
    kodowania plików inkludowanych.

    Pozdrowienia,
    Marek