  • 1. Data: 2012-10-30 01:47:39
    Temat: ponownie: kompresor, klucz pneumatyczny / elektryczny udarowy?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    czesc,

    chyba rok temu pytalem o kompresor z lidla.

    jakoś tak co roku mnie nachodzi.
    moze przez to że sam zmieniam koła w autach albo co.
    moze przez to ze walczylem ostatnio ze srubami, i uprawialem udar mlotkiem.

    1: czy jest sens zakupu jakiegoś podstawowego, taniego kompresora 50 l np z
    castoramy by:
    - uzyc amatorsko klucza pneumatycznego: do odkrecenia opornych srub, srub
    wkreconych w obrotowe elementy, odkrecenia kol przy wymianie?
    - ew. konserwacji / przemalowania felgi, czy jakiegoś drobnego elementu -
    raczej wątpliwe z tym malowaniem, ale jak będzie to fantazja moze zadzialac.

    o drobnicy nie wspomne jak przedmuchanie czegoś czy pompowanie kola.

    ja wiem, że nie dam rady na jednej butli odkrecic 4 kol i jescze rozebrac
    silnika,
    ale czy jakiś zestaw tego typu w ogole spelni swoją funkcję - wymagam od
    klucza by odkręcił zapieczoną oporną śrubę, potem moze sie doladowac.
    [proszę tylko bez porad dot. tego co jakim kluczem lepiej odkręcać itp]

    jeśli nie,
    to jak sprawdzają się klucze elektryczne. ktoś sprawdzał, testował?

    wiem, moge byc pierwszy. ale narazie pytam, zanim wydam 200 zł. ;)

    proszę o info od tych ktorzy testowali takie rozwiązania do amatorskich
    prac.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2012-10-30 02:05:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bartek pisze tak:

    > ja wiem, że nie dam rady na jednej butli odkrecic 4 kol i jescze
    > rozebrac silnika,

    no tak ale jedna odkręcona uparta śruba bezcenna :)

    > to jak sprawdzają się klucze elektryczne. ktoś sprawdzał, testował?

    Mam w pracy, jest duży i cięźki, wielkości sporej wiertarki.
    Taki na powietrze jest pewnie poręczniejszy i na powietrze jest wiele
    innych wymyślnych zabawek (np klucze kątowe 90') które zyskujemy.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-10-30 11:47:42
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Kumpel powoli remontuje blacharsko swojego VW T3. Ma jakis maly
    kompresorek (nietypowy wyglad, zbiornik przypomina przerosnieta
    turystyczna butle gazowa, silnik nad nia). Do tego jakis niezadrogi
    pistolecik i, wuala, mozna jako tako pomalowac samochod. Oczywiscie
    jest to malowanie samochodu terenowego a nie limuzyny.
    Jak z zasilaniem kluczy pneumatycznych nie mam pojecia.
    Z innych zastosowan - amatorskie piaskowanie?

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2012-10-30 11:56:33
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Z innych zastosowan - amatorskie piaskowanie?

    Do piaskowania trzeba ogromnej wydajnosci, maly kompresorek nie da rady.
    Malowanie z trudem moze tak, klucze/narzedzia jak najbardziej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2012-10-30 12:23:32
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Do piaskowania trzeba ogromnej wydajnosci, maly kompresorek nie da rady.
    > Malowanie z trudem moze tak, klucze/narzedzia jak najbardziej.

    Pawle,

    ale klucze dzialac napewno powinny na takim zbiorniku i takiej wydanosci jak
    oferuja takie podstawowe sprezarki?

    bo rozne sa opinie. wg. mnie, powinno dzialac bez problemowo, ale ja sie
    moge mylic.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 6. Data: 2012-10-30 12:25:45
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

> [...]
    >
    > Do piaskowania trzeba ogromnej wydajnosci, maly kompresorek nie da rady.
    > Malowanie z trudem moze tak, klucze/narzedzia jak najbardziej.

    ale klucze beda dzialac przy takim zbiorniku i takiej wydanjnosci?

    bo oto mam najwieksze obawy.

    pmalowac cos sie da napewno,

    bo wiem ze maluja czasami nawet z mniejszego zbiornika - mowa opczywiscie o
    malowaniu felgi stalowej czy jakiegos tam blotnika po przygodziel;) a nie
    super pieknym malowaniu.

    najwazniejsze sa dla mnie ewentualne klucze pneumatyczne i takie inne ;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 7. Data: 2012-10-30 17:45:53
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 30 Oct 2012 01:47:39 +0100, "Bartek"
    <N...@p...fm> wrote:

    >jeśli nie,
    >to jak sprawdzają się klucze elektryczne. ktoś sprawdzał, testował?

    Gumiarz, u którego zmieniam opony, ma własnie klucz elektryczny. Uzywa
    go drugi sezon, jak widać daje radę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2012-11-02 00:54:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 30 Oct 2012 01:47:39 +0100, Bartek napisał(a):

    > jeśli nie,
    > to jak sprawdzają się klucze elektryczne. ktoś sprawdzał, testował?

    Tak, działa. Na potrzeby własne w zupełności wystarcza taki 12V z
    zapalniczki.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2012-11-02 11:17:57
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

> [...]
    >
    > wiem, moge byc pierwszy. ale narazie pytam, zanim wydam 200 zł. ;)
    >
    > proszę o info od tych ktorzy testowali takie rozwiązania do amatorskich

    Do zasilania narzędzi pneumatycznych - szczególnie klucza - zalecana jest 10
    barowa wydajność kompresora. Wiekszość ma pompę 8 barow. Da się tym coś
    zrobić, jednak są to przeważnie urządzenia 15 procentowe - czyli 1,5 minuty
    pracy sprężarki 8,5 odpoczynku/stygnięcia - w przeciwnym wypadku urządzenie
    będzie się przegrzewać a co za tym idzie jego zywotność dramatycznie się
    skróci. W zasadzie wyklucza to takie urządzenia z prac z narzedziami
    pneumatycznymi. Dziesięciobarowe ze zbiornikiem co najmniej 50 litrów są
    urządzeniami 20 procentowymi lub przy pompach dwutlokowych nawe 40. Takim
    sprzetem mozna już coś robić - jednak ceny zaczynają się od około 600 zł.
    Sprężarki dostępne w marketach - marki Stanley, Scheppach, Mecafer, Nutool,
    Dexter, Pansam pochodzą od jednego i tego samego producenta z Wietnamu - o
    ile zbiorniki są solidne (bo sa włoskie), pompy akceptowalne - to nalezy
    zwrócić uwagę na resztę osprzętu który może działać losowo - no i oczywiście
    wymiana oleju praktycznie zaraz po uruchomieniu urządzenia.

    pzdr
    Heinz

  • 10. Data: 2012-11-04 03:11:42
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > zwrócić uwagę na resztę osprzętu który może działać losowo - no i
    > oczywiście wymiana oleju praktycznie zaraz po uruchomieniu urządzenia.

    8 lat temu kupilem w markecie maly kompresor 24l za 300zl. przez ten
    czas pracowal nawet ze 3lata w warsztacie, potem w garazu, czesto na
    okraglo podczas lakierowania. byly sytuacje ze chodzil 2-3h nonstop bez
    wylaczania. nigdy w nim nie wymienialem oleju i nigdy nic z nim nie
    robilem. nigdy nawet nie sprawdzalem czy jest w nim olej. raz troche sie
    nawet wylalo jak sie przewrocil na bok.nie uzupelnialem. do dzisiaj
    chodzi tak samo dobrze jak w dniu zakupu.