  • 21. Data: 2010-08-11 11:14:34
    Temat: Re: postać niedoświetlona - foto pod słońce
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 12:38:59 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > braku dopalenia - i stad pytanie: CZYM i JAK u s i l o w a c poprawic?

    Skoro tak to tak jak napisałem, pozostaje próbować wydobyć szczegóły z
    cieni. Jeśli będziesz miał Lightroom to suwak Fill Light. Można próbować
    uzyć tego tylko na twarzy czy samej osobie bez pozostałych obszarów, ale to
    zależy jak jest naświetlone zdjęcie i co chcemy uzyskać. No i wiadomo, im
    ciemniejsze cienie tym gorzej z nich coś wydobyć.

    --
    Krasnal...

  • 22. Data: 2010-08-11 11:46:24
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sebastian Nibisz in news:i3u0c1$fj8$1@inews.gazeta.pl
    > A jakie to ma znaczenie?
    > Operuje po całości co często w zupełności wystarcza. Można jednak
    > operować na skopiowanej warstwie a następnie zamaskować sobie to co
    > uważamy za stosowane.

    pytalem, czy "po calosci" w tym sensie: czy operuje na calej foto, czy
    wyciaga swiatlo i tam,gdzie jest to bez sensu, bo jest prawie OK.
    Mnie zależy na wyciagnieciu sylwety jeno. Wszystko inne bez zmian,co
    najwyzej: minimalne zdjecie światel.
    Czyli pytam o swoista "lokalnosc" operacji. W ekstremalnej sytuacji chodzic
    moglo o sama twarz. Tak to rozumiem.

  • 23. Data: 2010-08-11 11:46:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krasnal in news:1f004jd347vlj$.ch8f35wldkjc$.dlg@40tude.net
> [...]
    > to zależy jak jest naświetlone zdjęcie i co chcemy uzyskać. No i
    > wiadomo, im ciemniejsze cienie tym gorzej z nich coś wydobyć.

    ok, dzieki.
    Ja mam "prosty" cel, przynajmniej ten pierwszy: rzemieślnicze wydobycie
    sylwety z niedopalenia. Troche inna sytuacja niz na podrzuconych w watku
    linkach na dwie fotografie, bowiem u mnie niedopalona jest _tylko_ postac w
    ogolnym, reszta prawie OK. Ale pewnie metoda z tych linkow zaskutkuje i u
    mnie.
    Za Twe podpowiedzi - oczywiscie dzieki. Poprobuje, jak tylko bede mial
    dostep do programu.

  • 24. Data: 2010-08-11 12:23:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    W PS:
    Ctrl-L i przesuwasz srodek histogramu w lewo bodajze.
    Shadow-highlights - to samo tylko duzo wieksza kontrola.
    Ale efekt i tak bedzie sztuczny - jak na podlinkowanym gdzies obok zdjeciu
    Marx

  • 25. Data: 2010-08-11 13:25:55
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marx wrote:
> [...]
    > Shadow-highlights - to samo tylko duzo wieksza kontrola.
    > Ale efekt i tak bedzie sztuczny - jak na podlinkowanym gdzies obok zdjeciu

    W takim razie z lampą też będzie sztucznie, bo w sofcie można zasymulować
    lampę.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 26. Data: 2010-08-11 15:39:00
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Marx in news:cahaj7-rla.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl
> [...]
    > Shadow-highlights - to samo tylko duzo wieksza kontrola.
    > Ale efekt i tak bedzie sztuczny - jak na podlinkowanym gdzies obok zdjeciu

    oczywiscie, ze efekt w linkowanym zdjeciu jest taki troche jakby... nie z
    tego swiata, ale: nie az w takim stopniu, żebym nie akceptowal z ochotą
    metody tam zastosowanej (ciekawe,czy dowiemy sie - jaka? zapytalem... :).
    Mnie sie nawet podoba takie lekkie zamglenie tamtych dwoch postaci idacych
    ku wieży.
    a za podpowiedz - dzieki.

  • 27. Data: 2010-08-11 15:42:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sebastian Nibisz in news:i3u8d3$c2h$1@inews.gazeta.pl
    > W takim razie z lampą też będzie sztucznie, bo w sofcie można zasymulować
    > lampę.

    nie uciekam od _znośnie_ sztucznawego,zatrzymam sie w granicach rozsadku.
    Dojscie do efektu lampy [lokalnie,dla wybranego fragm. foto, jak mniemam] w
    Ph,albo
    w Lightroom - jak? Może dla tej foto byc nawet niezłe...

  • 28. Data: 2010-08-11 23:58:10
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:i3tvsm$6kd$3@news.task.gda.pl
    > Sebastian Nibisz in news:i3tp79$mup$1@inews.gazeta.pl
    7AE8DD41E5B.jpg
    7AE8DD41E5B-SNS-HDR.j
    > dokladnie o to chodzi. A potem bede piszczal,że niewiele daje sie
    > wyciagnac z cienia i szumi za bardzo.Ale to potem.
    > Czyli algorytmicznie: JAK takie cudo osiągnąc?
    > - narzedzie/narzedzia
    > - pare uwag podpowiadajacych, ktore opcje rozpracowac itd
    > dzieki.

    rozumiem,że Twe wymowne milczenie kryptonimuje politowanie dla
    centusiów,ktorzy nie chca kupic SNS-HDR Pro :)

  • 29. Data: 2010-08-12 00:23:44
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    1634Racine wrote:
    > rozumiem,że Twe wymowne milczenie kryptonimuje politowanie dla
    > centusiów,ktorzy nie chca kupic SNS-HDR Pro :)

    Nic z tych rzeczy, ja po prostu sypiam w nietypowych godzinach.

    Tak jak już wcześniej napisałem, możesz użyć narzędzia Shadow/Highlight... w
    PS.
    1. Wczytujesz obraz.
    2. Tworzysz kopię warstwy.
    3. Na kopi używasz narzędzia Shadow/Highlight w taki sposób,
    aby wyciągnąć postać z cienia.
    4. Tworzysz nieprzeźroczystą maskę dla drugiej warstwy.
    5. Modyfikujesz maskę tak aby odsłonić postać z drugiej warstwy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 30. Data: 2010-08-12 11:13:56
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sebastian Nibisz in news:i3veug$a16$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > 4. Tworzysz nieprzeźroczystą maskę dla drugiej warstwy.
    > 5. Modyfikujesz maskę tak aby odsłonić postać z drugiej warstwy.

    dzieki.