  • 1. Data: 2010-01-04 16:57:12
    Temat: pozycjonowanie i "skaczące" rankingi
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    Witam.
    Ciekawa sprawa.
    Miesiąc temu google wreszcie zaindeksowało mi stronkę. Jakieś 2 tyg
    temu po wpisaniu nazwy firmy (nazwa dwuczlonowa), byłem w pierwszej
    dziesiątce (na ok 150 000 000trafień.
    Dla drugiej, alternatywnej kombinacji nazwy firmy (dgyby ktoś się
    pomylił) również byłem w pierwszej 10 (na około 50 000 trafień).
    Kilka dni temu spadłem jednak na daalekie pozyje. Trochę mnie to
    zasmuciło. Jednak dzisiaj o dziwo znowu jestem na topie. Stronka była
    kilka dni temu aktualizowana, jednak nie sądzę by to miało wpływ, gdyż
    zmiany nie były zbyt wielkie (kosmetyka i trochę treści).
    Ciekawe gdzie google mnie przesunie za tydzień.
    Próbuję zrozumieć o co chodzi i zastanawiam się, co powoduje te
    "skoki". Ot temat do przeanalizowania.

    Macie jakieś przemyślenia?

    Pozdrawiam.

    S.

  • 2. Data: 2010-01-04 18:24:26
    Temat: Re: pozycjonowanie i "skaczące" rankingi
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 04 Jan 2010 17:57:12 +0100, St@n napisał(a):

    > Macie jakieś przemyślenia?

    Po pierwsze - Google zmieniło właśnie algorytm, znaczy dość gruntownie
    przebudowało (tak przynajmniej twierdzą). Do końca jeszcze nie zbadaliśmy
    jak on się zachowuje i czy faktycznie już wszędzie działa, z tego co pisali
    ludzie z G. wynika że od początku stycznia powinno być wszystko na nowym
    niby.

    Po drugie - Twoja witryna jest nowa, dla takich duże skoki są "cechą
    naturalną" w G. Nie twierdzę, że cecha ta jest dobra i pożądana, ale jest
    faktem. Niektórzy nazywają to Fresh Site Bonus, inni znów twierdzą że FSB
    nie istnieje, ale skoki nowych witryn i nowych treści w witrynach po prostu
    są.

    Po trzecie - wyniki sprawdzałeś na jednym komputerze? G. teraz
    personalizuje wyniki, jeśli klikałeś w swoją witrynę dla wybranej frazy w
    wynikach wyszukiwania, następnym razem może Ci się ona wyświetlić znacząco
    wyżej niż by to wynikało z innych czynników. Ale to działa tylko w obrębie
    jednego komputera ;)

    Ogółem staraj się rozpatrywać wyniki dla swojej witryny raczej w skali
    tygodni, czy miesięcy nawet niż pojedynczych dni. Google kapryśne jest,
    czasem ciężko zrozumieć, czemu niektóre witryny wylatują na jakieś
    kosmiczne pozycje, admini twierdzą niezmiennie, że to naturalne i że wyniki
    są układane dynamicznie, ale i tak wszyscy wiedzą, że to niedoskonałość
    algorytmu :] Zainstaluj sobie jakieś narzędzie do badania pozycji witryny i
    tam zaglądaj co parę dni, potem jak nazbierasz statystyk z dłuższego okresu
    czasu to Ci wyjdzie mniej więcej jak się Twoja witryna czuje w Google.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-01-05 15:24:34
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >ludzie z G. wynika że od początku stycznia powinno być wszystko na nowym

    Może to to, - obaczym.

    >Po trzecie - wyniki sprawdzałeś na jednym komputerze?
    Tak na tym samym, choć w różnych przeglądarkach i wyniki były podobne.

    >Ogółem staraj się rozpatrywać wyniki dla swojej witryny raczej w skali
    >tygodni, czy miesięcy nawet niż pojedynczych dni. Google kapryśne jest,

    Tak jednak od niedawna mnie zaindexowalo wiec to świeża sprawa i
    dopiero zbieram info. A te skoki wydają mi się co najmniej dziwne.
    Bede obserwował, może nieco rozkminię o co chodzi.

    > Zainstaluj sobie jakieś narzędzie do badania pozycji witryny i ...
    tak zbieram rankingi od początku. Być może da radę coś wywnioskować za
    jakiś czas. Od wczoraj wykres w górę.

    P. S.
    wydaje się że, narazie najgorszy dołek mam za sobą. Znow szczytuję w
    rankingach google interesujących mnie państw (pierwsza 10 na ok 170
    000 000 trafien. Bez eufori jednak. Obserwuję co będzie dalej.

    Pozdrawiam.

    S.