  • 1. Data: 2023-04-21 12:35:02
    Temat: [retro] Win98 - wykryto klawiaturę i mysz, klikjij "dalej"..
    Od: m...@s...com

    Witam!

    Ciekawa zagwozdka z pogranicza starego i nowego.
    Wpadł mi w ręce mikro PC w stantardzie PC/104. Procesor ca. 900MHz,
    zgłaszający się jako 486(!?), 512 RAM, 2x serial, 2xLAN, 3xUSB,
    microsd, CF, dźwięk. Pomysł: postawić na tym win98 do zabawy.
    System dał się zainstalować na mikrosd (widziana normalnie jako dysk w
    biosie), ale w momencie pierwszego uruchomieni wyświetla komunikat o
    znalezieniu urządzenia usb, prosi o klepnięcie "dalej"... a klepnąć
    nie mam czym, bo ani mysz ani klawiatura jeszcze nie działa. Co
    ciekawe próba podpięcia myszki ps/2 przez adapter do portu com nic nie
    dała - system nie widzi. No i jest impas.

    Ktoś ma pomysł jak to ugryźć? W trybie awaryjnym klawiatura i mysz
    działają,

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2023-04-26 07:06:41
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 21.04.2023 o 12:35, m...@s...com pisze:
> [...]
    > ciekawe próba podpięcia myszki ps/2 przez adapter do portu com nic nie
    > dała - system nie widzi. No i jest impas.

    A gniazda PS/2 dla myszy i klawiatury toto nie ma? Bo w Win98 było tak,
    że urządzenia PS/2 były obsługiwane od razu, a USB dopiero po
    zainstalowaniu sterownika.

    Przejściówki COM/PS2 najczęściej nie działały bo to mysz musiała
    obsługiwać oba standardy, a takich właściwie nie było. Jak chcesz
    obsługiwać mysz przez COM, to musisz poszukać starej myszy szeregowej
    (ale jak znajdziesz, to taka powinna zadziałać).

  • 3. Data: 2023-04-27 23:10:06
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 26 Apr 2023 07:06:41 +0200
    is the real date, mirekc <m...@i...pl> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    [cut]

    >A gniazda PS/2 dla myszy i klawiatury toto nie ma? Bo w Win98 było tak,
    >że urządzenia PS/2 były obsługiwane od razu, a USB dopiero po
    >zainstalowaniu sterownika.

    No właśnie nie ma. za to 2xLAN i 2xCOM :)

    >Przejściówki COM/PS2 najczęściej nie działały bo to mysz musiała
    >obsługiwać oba standardy, a takich właściwie nie było.

    Ale jak to, to znaczy że jak mysz USB podepnę przez przejściówkę do
    PS/2 i dalej przez przejściówkę do rs232 to to nie zadziała? /s

    Zupełnie zapomniałem że adapter rs232 zadziała w zasadzie tylko z
    myszą z którą był kupiony...

    > Jak chcesz
    >obsługiwać mysz przez COM, to musisz poszukać starej myszy szeregowej
    >(ale jak znajdziesz, to taka powinna zadziałać).

    Jeszcze niedawno potykałem się w firmie o pudło pełne takich starych
    myszy, a teraz za cholerę nie mogę go znaleźć... ot pech :)

    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!