  • 1. Data: 2018-07-11 13:26:58
    Temat: rozgrzany, roztopiony metal
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://youtu.be/-cV5YBF7boU

    58. sekunda.
    Niech mi prosze ktoś wytłumaczy jak to możliwe. Przecież to ma dużą
    pojemność cieplną, a ręki to on mokrej raczej nie ma.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-07-11 14:22:03
    Temat: Re: rozgrzany, roztopiony metal
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://youtu.be/-cV5YBF7boU
    >
    > 58. sekunda.
    > Niech mi prosze ktoś wytłumaczy jak to możliwe. Przecież to ma dużą
    > pojemność cieplną, a ręki to on mokrej raczej nie ma.

    Bo to jest jego szwagier :-)
    https://youtu.be/VbuwqU9oxf4?t=22s

    Odparowuje trochę naskórka. Podobnie jak z tymi kropelkami wody na patelni.

    Robert

  • 3. Data: 2018-07-11 15:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-11 o 13:26, Marcin Debowski pisze:

    >Bo to jest jego szwagier :-)
    >https://youtu.be/VbuwqU9oxf4?t=22s

    Ale ten to chyba dobrze ubrany ?

    >Odparowuje trochę naskórka. Podobnie jak z tymi kropelkami wody na
    >patelni.

    Hm, kropelka cyny przy lutowaniu raczej powoduje oparzenia.
    A tu bym sie bal ... ale moze nie ma czego ?

    P.S. skad te iskry przy peknieciu kulki
    https://www.youtube.com/watch?v=NWySdXedUiY
    https://www.youtube.com/watch?v=EBypmvktKJQ

    J.

  • 4. Data: 2018-07-11 15:24:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. skad te iskry przy peknieciu kulki
    > https://www.youtube.com/watch?v=NWySdXedUiY
    > https://www.youtube.com/watch?v=EBypmvktKJQ

    Pewnie rozwala się na tak małe cząstkie, że się spalają w powietrzu.
    Vide żelazo piroforyczne.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-07-11 15:30:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11.07.2018 15:19, J.F. wrote:

    > Hm, kropelka cyny przy lutowaniu raczej powoduje oparzenia.
    > A tu bym sie bal ... ale moze nie ma czego ?

    Bo są... za zimne. Przylepiają się zamiast robić poduszkę powietrzną
    z wilogci.

    To samo było z wsadzaniem palca (mokrego) do roztopionego ołowiu.
    Nie wysatrcza go roztopić, trzeba podgrzać bardziej. Testować na
    parówkach.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2018-07-11 15:42:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-11 o 15:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale ten to chyba dobrze ubrany ?

    Ręce ma gołe.

    > Hm, kropelka cyny przy lutowaniu raczej powoduje oparzenia.

    Ale ona chyba się przykleja.

    Robert

  • 7. Data: 2018-07-11 19:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ręce ma gołe.

    Ale przeciez nie nabiera reką, tylko jakims czerpakiem ?

    Swoja droga - wydawalo mi sie, ze fachowo ubrany, ale przyjrzalem sie
    dokladnie - ten kożuszek moze i troche izoluje cialo, ale samo sie
    powinien zapalic, a od tych latajacych iskier to juz obowiazkowo.

    Swoja droga - w czym oni to topia ? stopic stal to nie tak łatwo zdaje
    sie, żeliwo (wysokoweglowe) chyba łatwiej.
    A moze to nie zelazo ? Wsad tłuka młotkami, peka bez wysiłku ... duzo
    rdzy ?

    No tak, kazał Mao stal wytapiac w każdej wsi i teraz są skutki :)

    J.

  • 8. Data: 2018-07-11 21:02:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > To samo było z wsadzaniem palca (mokrego) do roztopionego ołowiu.
    > Nie wysatrcza go roztopić, trzeba podgrzać bardziej. Testować na
    > parówkach.

    Tak mi się skojarzyło:

    Na akademii medycznej we Wrocławiu skacowani studenci mają zajęcia
    z anatomii i pierwszy raz mają być świadkami sekcji zwłok. Stoją
    wokół łóżka z ciałem. Prowadzący zajęcia nagłym ruchem ściąga
    prześcieradło i
    oczom wszystkich ukazuje się topielec w drugim tygodniu rozkładu.

    Dłonie studenciaków wędrują w kierunku ust, a profesor ze stoickim
    spokojem zaczyna wykład:

    - Podczas tych zajęć dowiecie się jakie są dwie najważniejsze
    rzeczy cechujące lekarza. Po pierwsze: brak jakiegokolwiek
    obrzydzenia. Po tych słowach lekarz wpycha palec w dupę topielca, po
    czym go wyjmuje
    i, ku obrzydzeniu studentów, oblizuje.

    - Teraz - mówi - wszyscy, którym zależy na zaliczeniu mają to powtórzyć!

    Studenci medycyny to sami twardziele.
    Podchodzą i robią co im profesor kazał: palec w dupę, palec w buzię. Co
    drugi nie
    daje rady i po wszystkim wymiotuje. Gdy wszyscy skończyli profesor mówi:

    - I tak dochodzimy, do drugiej istotnej cechy dobrego lekarza:
    umiejętność obserwacji. Ja wsadziłem środkowy palec, a oblizałem wskazujący.
    Na przyszłość proszę o więcej uwagi.

  • 9. Data: 2018-07-12 10:50:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.07.2018 o 15:19, J.F. pisze:
    > Hm, kropelka cyny przy lutowaniu raczej powoduje oparzenia.
    Kropelka cyny (czystej) raczej kontaktuje się ze skórą przez bardzo
    krótki czas i nie parzy.
    Gorzej, jak jest z kalafonią i się przyklei.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-07-14 02:14:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    pl...

    > Ręce ma gołe.

    No pewnie się tego nie da inaczej wytłumaczyć, ale efekt musi być duzo
    słabszy niż przy typowym (wodnym) leidenfroście i jakieś skutki odczuwać
    MZ musi.

    Mimo wszystko, nadal jakoś mi to intuicyjnie nie klika. Taki ciekły azot
    to ma znikomą gęstość, a tu, jeśli np. żeliwo to prawie 8g/cm3.
    Przejedzie przez to ręką, to lokalnie ciśnienie będzie dużo większe.

    --
    Marcin