  • 1. Data: 2010-06-01 11:37:18
    Temat: rysowanie gradientu przez GradientFill - baaaaardzo wolny wydruk :/
    Od: "w.p." <w...@g...com>

    Witam!

    W aplikacji używam GradientFill do rysowania gradientów. Wszystko
    ładnie chodzi, ale wydruk to koszmar. Trwa bardzo długo. Wrzucam
    prosty rysunek z prostokątem wypełnionym gradientem liniowym od
    niebieskiego do białego. Wydruk w pdfcreator trwa z 10 minut :/ Jak w
    ogóle wygląda od środka taki wydruk? System wywołanie GradientFill
    przekazuje do drukarki czy rysuje na jakiejś bitmapie w pamięci? W
    obecnej postaci niestety moje rozwiązanie nie ma racji bytu - MS
    udostępnił f-cję w winapi to skorzystałem a tu taka porażka...
    Możecie wskazać powód tego faktu? Jak to jest realizowane od środka w
    przypadku wydruku gradientu? Jakiś sposób na przyspieszenie bez
    pisania własnej implementacji?

    W.

  • 2. Data: 2010-06-01 12:10:13
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    w.p. pisze:
> [...]
    > Możecie wskazać powód tego faktu? Jak to jest realizowane od środka w
    > przypadku wydruku gradientu? Jakiś sposób na przyspieszenie bez

    Nie jest ból w złączeniu tego z PDF ? To jednak specyficzny format,
    bardziej wektorowy/deklaratywny w swej naturze, gwałcony do
    przechowywania BMP.

  • 3. Data: 2010-06-01 12:51:04
    Od: "w.p." <w...@g...com>

    Sprawdzę może faktycznie też eksport do JPG. Podobno wydruk na sprzęt
    też idzie czasami jak...
    Niestety akurat jak na złość nie mam dostępu do drukarki :/
    Ale przy debuggowaniu faktycznie wywołanie GradientFill trwało ze 2
    sek - choć w sumie nie widzę tu nadal aż 7 minut jak bez debug
    sprawdzałem.

    W.