  • 1. Data: 2021-07-29 22:03:37
    Temat: stłuczka doskonale pokazuje jak będzie wyglądać przyszłość napraw powypadkowych.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "Staną się nieopłacalne. Rosnące koszty części i robocizny spowodują, że
    naprawy będą tak drogie, że odbije się to na wysokości składek
    ubezpieczeniowych, zarówno OC jak i AC."

    Tutaj przykładem jest e-tron gdzie normalnie naprawa stłuczonego
    zderzaka z tyłu by wynosiła kilka-kilkanaście tysięcy, ale ...
    "Kolejny kamyk do ogródka chorych kosztów napraw postanowiło dorzucić
    Audi ze swoim e-tronem."
    "13 czerwca tego roku w Audi e-tron należące do pana Stevena Burnsa
    wjechał inny samochód, powodując niewielkie uszkodzenia widoczne na
    zdjęciu. Właściciel myślał, że sprawa zakończy się szybko i tanio, a
    ubezpieczenie bez problemu pokryje koszty. Niestety pomimo upływu kilku
    tygodni auto nadal nie jest naprawione, a rachunek za naprawę można
    wstawić na okładkę dowolnego tabloidu z opisem faktura grozy"
    "Ile może kosztować uszkodzenie takie jak na zdjęciu? Gdyby to był
    używany samochód, to naprawa zmieściłaby się w kwocie kilku tysięcy
    złotych. Ale skoro to nowe Audi, a do tego elektryczne, to niech będzie,
    że naprawa będzie trochę droższa. 20 tysięcy złotych? 30 tysięcy?
    (odpowiednio 10 i 15 tys., jeżeli zajmujesz się wycenami dla
    ubezpieczycieli). Otóż nie. Uszkodzenia widoczne na obrazku kosztowały
    około 120 tysięcy złotych (31 tys. dolarów). Po rabacie, bo przed nim
    trzeba byłoby zapłacić 150 tysięcy złotych."

    Fajne :)

    https://spidersweb.pl/autoblog/koszt-naprawy-samocho
    du-elektrycznego-stluczka-samochodem-elektrycznym/
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-07-29 22:22:55
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-07-29 o 22:03, Janusz pisze:
> [...]
    > około 120 tysięcy złotych (31 tys. dolarów). Po rabacie, bo przed nim
    > trzeba byłoby zapłacić 150 tysięcy złotych."

    No.
    Kolejny argument aby gówna nie kupować.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-07-30 01:14:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.07.2021 o 22:03, Janusz pisze:
> [...]

    > Fajne :)
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/koszt-naprawy-samocho
    du-elektrycznego-stluczka-samochodem-elektrycznym/

    Jak e-tron za drogi to może Twizy (Radek, do nogi!):
    - akumulator wymieniałem (był przydrogawy, ale nie aż tak bym zapamiętał
    ile konkretnie, zamiennik kosztuje 50 funtów)
    - tuleję oporową (60zł w ASO)

    Proste prace, każdy poradzi.

  • 4. Data: 2021-07-30 06:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No.
    >Kolejny argument aby gówna nie kupować.

    Albo o to chodzi.
    Jednych bedzie stac na ubezpieczenie, drudzy beda jezdzic ostroznie, a
    reszta holoty - tramwaj, pociag, rower.
    No marzenie niektorych zielonych/urbanistow :-)

    Ciekawe co na to Cavallino :-)

    J.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2021-07-30 08:22:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2021 o 06:09, J.F. pisze:

> [...]
    > reszta holoty - tramwaj, pociag, rower.
    > No marzenie niektorych zielonych/urbanistow :-)

    Za.
    Czym więcej w zbiorkomie i mniej na drogach, tym lepiej.

  • 6. Data: 2021-07-30 09:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Za.
    >Czym więcej w zbiorkomie i mniej na drogach, tym lepiej.

    Ale czy cie bedzie stac na samochod i ubezpieczenie?

    Bo mozesz trafic do zbiorkomu :-P

    J.

  • 7. Data: 2021-07-30 10:51:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2021 o 09:15, J.F. pisze:

    > Ale czy cie bedzie stac na samochod i ubezpieczenie?

    Z powodu napędu elektrycznego?
    Myślę że tak.

    > Bo mozesz trafic do zbiorkomu :-P

    Ostatnio i tak najczęściej jeżdżę rowerem (homeoffice od 1,5 roku).

  • 8. Data: 2021-07-30 10:52:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 22:22, RadoslawF pisze:

    > No.
    > Kolejny argument aby gówna nie kupować.
    To raz, a dwa czytałeś jak koszty nabijali?
    Sama robocizna to 72tys i ponad 80h, autor się pyta na co oni tyle czasu
    zużyli?
    i podaje przykład 'wydajności' aso gdzie wymiana oleju i filtru trwa wg
    cennika 2,5h a amatorowi zajęło to 30 minut :)

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-07-30 12:31:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >i podaje przykład 'wydajności' aso gdzie wymiana oleju i filtru trwa
    >wg cennika 2,5h a amatorowi zajęło to 30 minut :)

    Nie wiem jak w e-tron, ale
    https://www.youtube.com/watch?v=sKobwz7wJso

    I nie mozesz sie spieszyc, bo jak cos uszkodzisz ... to kto zaplaci ?

    J.

  • 10. Data: 2021-07-30 12:49:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/07/2021 11:31, J.F. wrote:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=sKobwz7wJso
    >
    > I nie mozesz sie spieszyc, bo jak cos uszkodzisz ... to kto zaplaci ?

    dobrze, ze mam opla.