  • 1. Data: 2010-04-12 07:50:58
    Temat: szablon z grafikami
    Od: "Albert" <q...@v...pl>

    Mam pytanko odnosnie szablonu z gafikami jak np. ten ze strony onetu
    http://www.onet.pl/_d/5966e9fe47ceac53dac4f17114614b
    91,s_1_3.png

    dlaczego grafiki w takich szablonach (i to nie tylko w onecie) sa takie
    "rozstrzelane"?
    (zwroccie uwage na kropki posrodku szablonu)
    w sumie mozna by upakowac takie szablony (niektore nawet na kilkakrotnie
    mniejszym obszarze)
    skoro jednak tak sie ni edzieje oznacza to, ze tak musi byc. pytanie tylko
    dlaczego

  • 2. Data: 2010-04-12 08:17:53
    Temat: Re: szablon z grafikami
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 09:50, Albert pisze:
> [...]
    > mniejszym obszarze)
    > skoro jednak tak sie ni edzieje oznacza to, ze tak musi byc. pytanie tylko

    http://blog.vokiel.com/css-sprites-laczenie-wielu-ob
    razkow-w-jeden-redukcja-zadan-http

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-04-12 08:33:14
    Od: "Albert" <q...@v...pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    91,s_1_3.png

    > http://blog.vokiel.com/css-sprites-laczenie-wielu-ob
    razkow-w-jeden-redukcja-zadan-http

    no, ale ten link nie daje odpowiedzi na moje pytanie. dlaczego w tym sprit'e
    onetu jest tak bardzo "rozstrzelane". w kilku innych polskich duzych
    serwisach podobnie. zobacz jakie oszczedne jest apple, google tez nieczego
    sobie, chociaz tez mozna tam by troche to sciesnic.

  • 4. Data: 2010-04-12 08:50:46
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 10:33, Albert pisze:
> [...]
    > serwisach podobnie. zobacz jakie oszczedne jest apple, google tez nieczego
    > sobie, chociaz tez mozna tam by troche to sciesnic.

    Sprite-a możesz tworzyć w dowolnej formie. Raz "ciaśniej", a raz
    "bardziej rozstrzelony". Programista, który takiego sprite-a na onecie
    zrobił, musiał mieć jakiś powód. Jego musiałbyś zapytać.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-04-12 12:26:06
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    kwiecień roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 12. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Albert:

> [...]
    > duzych serwisach podobnie. zobacz jakie oszczedne jest apple, google
    > tez nieczego sobie, chociaz tez mozna tam by troche to sciesnic.

    Ponieważ stworzenie szablonu zgodnego co do piksela jest niemożliwe.
    Zwłaszcza jeśli dodatkowo ma mieć zmienną szerokość. Dlatego zostawia
    się trochę luzu: jeżeli grafika loga ma szerokość, dajmy na to, 100 px,
    a obszar z logiem (background-image) będzie miał szerokość 105 px w
    jakiejś przeglądarce, to przypadkiem użytkownik mógłby zobaczyć
    fragment jakiegoś innego obrazu ze sprite'a. Jeśli zaś między tymi
    obrazami będzie powiedzmy 40 px odległości, to jeżeli kontener obrazka
    się rozszerzy, użytkownik nie zauważy żadnych negatywnych efektów
    ubocznych.

    Przynajmniej tak mi się wydaje. Mogę się mylić.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2010-04-12 12:57:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-04-12 09:50, Albert wrote:
> [...]
    > mniejszym obszarze)
    > skoro jednak tak sie ni edzieje oznacza to, ze tak musi byc. pytanie tylko

    1/ ponieważ ten obrazek jest ustawiany jako tło, dodatkowe puste miejsce
    daje pewność że zobaczysz tylko ten fragment obrazka który trzeba
    2/ wygodnie jest zrobić sobie siatkę i na niej ustawiać obrazki, np. co
    x px w pionie i co y w poziomie, wtedy bardzo łatwo obliczyć pozycję
    danego obrazka bez potrzeby mierzenia
    3/ warto też zostawić sobie zapas miejsca na wypadek jakbyś chciał
    później powiększyć danego sprite'a, dzięki czemu oszczędzisz sobie zmian
    w CSSie dla innych sprite'ów

    Poza tym puste miejsce w png nie jest "drogie", więc wygoda wygrywa :)

    Swoją drogą nieźle tego upakowali w jeden obrazek, współczuję jeżeli nie
    mają jakiegoś automatu do tego.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-04-12 13:50:39
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:33:14 +0200, Albert napisał(a):
> [...]
    > duzych serwisach podobnie. zobacz jakie oszczedne jest apple, google tez
    > nieczego sobie, chociaz tez mozna tam by troche to sciesnic.

    bo w niektorych przegladarkach po ctrl+'+' moze sie zrobic sieczka jesli
    sprite bedzie za bardzo sciniety.

    a dodatkowa biala jednolita przestrzen pomiedzy elementami, niewazne jak
    duza by nie byla raczej nie zajmie wiele bajtow

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 8. Data: 2010-04-12 21:09:17
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Mam pytanko odnosnie szablonu z gafikami jak np. ten ze strony onetu
    > http://www.onet.pl/_d/5966e9fe47ceac53dac4f17114614b
    91,s_1_3.png

    cos takiego jeszcze jest:
    http://www.onet.pl/_x/sbar/sg09_3/cssg/skinZaloba00/