  • 1. Data: 2020-07-27 22:09:27
    Temat: szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam.
    Walnął piorun, monitor umarł. Był objęty ubezpieczeniem, więc
    ubezpieczyciel się dołoży do kosztów. miałem 24cale sips, ale chciałbym
    większy. troszkę mnie irytował brak czerni, więc wylosowałem sobie taki:
    https://www.x-kom.pl/p/380620-monitor-led-27-iiyama-
    x2783hsu-b3.html
    Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w
    przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy, ale musi mieć perfekcyjną
    matrycę.
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-07-27 23:20:46
    Temat: Re: szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-27 22:09, ToMasz wrote:
> [...]
    > Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w
    > przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy, ale musi mieć perfekcyjną

    Ale perfekcyjną matryca do czego - do przeglądania internetu, grania po
    nocach czy np. prac graficznych?

    I czy w monitorze 27-calowym Ci naprawdę wystarczy rozdzielczość 1920x1080?

  • 3. Data: 2020-07-27 23:39:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfnc9o$cqv$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    x2783hsu-b3.html
    > Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w
    > przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy

    jak nie musi być nowy to może ten

    https://www.euro.com.pl/monitory-led-i-lcd/iiyama-pr
    olite-xb2783hsu-b3.bhtml

    774 zł

    RODUKT Z OUTLETU STAN DOBRY
    Może posiadać opakowanie zastępcze lub ślady wynikające z ekspozycji lub rozpakowania
    w domu klienta.
    Towar w pełni funkcjonalny ze śladami wynikającymi z ekspozycji lub rozpakowania w
    domu Klienta
    Opakowanie oryginalne uszkodzone lub zastępcze
    Kompletne oryginalne wyposażenie
    Gwarancja producenta
    Objęty 14-dniowym prawem odstąpienia od umowy zawartej na odległość

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2020-07-28 08:28:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.07.2020 o 23:20, Uncle Pete pisze:
    x2783hsu-b3.html

    > Ale perfekcyjną matryca do czego - do przeglądania internetu, grania po
    > nocach czy np. prac graficznych?
    chodziło mi o brak martwych lub gorących pikseli, różnice w natężeniu
    podświetlenia itp. do czego? głównie do czytana, do oglądania filmów a
    do gier - sporadycznie

    > I czy w monitorze 27-calowym Ci naprawdę wystarczy rozdzielczość 1920x1080?
    tak!

  • 5. Data: 2020-08-03 02:00:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I do czytania i do oglądania filmów to są sprzeczne oczekiwania.
    Przykładowo srebrzące się brzegi IPS nie przeszkadzają w pakietach biurowych (coś tam
    coś tam na białym tle), a przy oglądaniu
    filmów (coś tam coś tam na czarnym tle) tak.

    -----

  • 6. Data: 2020-08-07 16:55:46
    Od: a...@i...pl

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2020 22:09:30 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w
    > przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy, ale musi mieć perfekcyjną

    Jakieś byle gówno... 1920 x 1080

    Ja używam nadal monitora w wersji 4 x 3: 1600 x 1200,
    no i mam spory zapas w pionie! hihi!

  • 7. Data: 2020-08-26 08:20:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.07.2020 08:28, ToMasz wrote:
    > tak!

    To ja też się dołożę, że robisz to na własną odpowiedzialność. Do FHD
    raczej każdy trochę ogarnięty poleci Ci maksymalnie 24" ze względu na
    DPI w okolicy 100 (optymalne dla większości). Jeżeli chcesz "większe"
    elementy na ekranie, zawsze możesz ustawić powiększenie w ustawieniach
    ekranu 125%, 150%...choć przeważnie mija się to z sensem kupowania
    monitora o wyższej rozdzielczości.

    Niezależnie od rozdzielczości, jeżeli zamierzasz pracować na jednym
    monitorze 27" lub większym, to pomyśl o zakrzywionych rogach -
    szczególnie jeżeli dużo piszesz gdzie tekst zaczynasz od rogu ekranu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz