  • 1. Data: 2010-02-17 22:23:28
    Temat: wartośc ujemna w margin-left
    Od: "ola" <o...@g...com>

    nigdzie sie z tym nie spotkałam, a potrzebuję przesunąć logo o jakieś 400px
    w lewo, które normalnie wyświetla mi się centralnie (jest to gdzieś
    ustawione, ale nie wiem gdzie, bo nie widzę center w plikach css i innych).
    cała reszta ma być centralnie. ustawiłam margin-left: -400px dla tego
    obrazka i wyświetla się tak, jak chcę, ale czy to nie będzie profanacja? czy
    coś, gdzieś, kiedyś, na czymś nie będzie się sypać?

    dziękuję i pozdrawiam
    ola

  • 2. Data: 2010-02-17 23:20:21
    Temat: Re: wartośc ujemna w margin-left
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

> [...]
    > -400px dla tego obrazka i wyświetla się tak, jak chcę, ale czy to nie
    > będzie profanacja? czy coś, gdzieś, kiedyś, na czymś nie będzie się

    Na wyższych ideologiach w CSS (co jest dobre a co jest profanacją) się nie
    znam, ale sypać się nie powinno. Możesz też ew. skorzystać z
    "position:relative", a najlepiej doszukać, dlaczego Ci to logo ląduje na
    środku mimo, że nie powinno ;)

  • 3. Data: 2010-02-18 19:59:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ola" <o...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego obrazka i wyświetla się tak, jak chcę, ale czy to nie będzie
    > profanacja? czy coś, gdzieś, kiedyś, na czymś nie będzie się sypać?

    Jest dobrze.

  • 4. Data: 2010-02-18 20:48:34
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-02-17 23:23, ola wrote:
    > [...] czy to nie będzie profanacja? czy coś, gdzieś, kiedyś, na czymś
    > nie będzie się sypać?

    Ujemny margines sam w sobie jest legalny i przydaje sie w roznych
    sytuacjach.

    W Twoim przypadku to raczej nie bedzie dobre rozwiazanie - dlubnie ktos
    przy tym centrowaniu pozniej i Twoje logo niepsodziewanie odjedzie 400px
    w bok :-)

    Centrowanie mogl ten lub inny ktos zrealizowac poprzez text-align, ale
    rowniez ustawiajac elementowi blokowemu marginesy boczne na auto.
    Niekoniecznie na samym logo, byc moze na jednym z elementow nadrzednych.
    Mogl tez zrobic cos przypominajace centrowanie za pomoca margin,
    padding, lub position relative/absolute. O zgrozo! mogl tez wstawic
    rzadek nielamliwych spacji - i takie przypadki widywalem :-)

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2010-02-18 20:49:58
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-02-18 20:59, Ghost wrote:
    > Jest dobrze.

    Nie jest.

    Jak cos jest przykrecone srubka, to lepiej ja znalezc niz dokladac
    gwozdzia. ;-) Nic nie mam do gwozdzi, czasem sa niezbedne.

    --
    NotBear

  • 6. Data: 2010-02-18 21:17:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest.

    Ujemny margines jest ok.

  • 7. Data: 2010-02-18 23:05:09
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-02-18 22:17, Ghost wrote:
    > Ujemny margines jest ok.

    Ale raczej nie do anulowania wycentrowania.

    --
    NotBear

  • 8. Data: 2010-02-19 07:42:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale raczej nie do anulowania wycentrowania.

    Kolego, tego co tam jest, to Ty wiedziec nie mozesz.

  • 9. Data: 2010-02-19 09:33:08
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    ola pisze:
> [...]
    > dla tego obrazka i wyświetla się tak, jak chcę, ale czy to nie będzie
    > profanacja? czy coś, gdzieś, kiedyś, na czymś nie będzie się sypać?

    Jeśli dodasz na niego floata (kierunkowo zgodnego z marginem), to pod
    IE6 możliwe iż wyjedzie poza ekran.

    Pozdr,
    http://www.teleit.pl , http://www.odpoczac.pl, http://www.urlopwczasy.pl

  • 10. Data: 2010-02-19 20:42:32
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-02-19 08:42, Ghost wrote:
    > Kolego, tego co tam jest, to Ty wiedziec nie mozesz.

    A Ty wiesz?

    --
    NotBear