  • 11. Data: 2019-04-13 16:22:56
    Temat: Re: wideorozmowy - jak najprościej?
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-13 o 15:43, J.F. pisze:
    > Samsung probuje polaczyc, ale wkrotce mowi, ze nie moze byc nawiazane

    Może druga osoba ma wyłączone videorozmowy?

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-04-13 18:54:43
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Polecam Duo na androida.

  • 13. Data: 2019-04-13 19:24:10
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    on 2019-04-13, Adam supposed :

    > Stary, zlituj się. Porzygać się można od takich błędów :(

    ok mój błąd

    > Dziwne rzeczy gadasz.
    > Od kilkunastu lat wszystkie chyba telefony u mnie, w rodzinie oraz wśród
    > znajomych obsługują tego typu połączenia.

    Z androidem? Miałem już różne modele i praktycznie nigdzie nie było
    opcji videorozmów przy wybieraniu numeru w kontaktach.
    Dużo wgrywałem różnych custom romów do smartfonów, ale nawet tam video
    rozmowy to była rzadkość, na 10 custom romów była taka opcja w jednym
    więc tak to wygląda.

    > Pierwsze słyszę.
    > Od zawsze było tak, że video-rozmowy nie były odróżniane od audio-rozmów.

    Tak? To wykup no limit w play na kartę i spróbuj video rozmowy,
    zobaczymy czy rozliczy ci w ramach no limitu bez dodatkowych opłat.

  • 14. Data: 2019-04-13 19:43:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-13 o 19:24, xxx pisze:
    > on 2019-04-13, Adam supposed :

    > ok mój błąd

    > Z androidem? Miałem już różne modele i praktycznie nigdzie nie było
    > opcji videorozmów przy wybieraniu numeru w kontaktach.

    Samsungi od S3 do S9 i Note9 włącznie. Wszystkie miały/mają. Tylko
    ewentualnie trzeba zlecić uruchomienie opcji u operatora.
    Oprócz Samsungów serii S inne Samsungi, jakieś Motorole, Sony i inne -
    nie pamiętam wszystkich.

    > Dużo wgrywałem różnych custom romów do smartfonów, ale nawet tam video
    > rozmowy to była rzadkość, na 10 custom romów była taka opcja w jednym
    > więc tak to wygląda.

    Romy wgrywałem kilka/kilkanaście lat temu, ostatnio już mnie to nie
    bawi. Może też dlatego, że nie potrzebuję.

    > Tak? To wykup no limit w play na kartę i spróbuj video rozmowy,
    > zobaczymy czy rozliczy ci w ramach no limitu bez dodatkowych opłat.

    Jakoś do tej pory nie miałem potrzeby korzystać z pre-paid. Oczywiście
    wcześniej (Era, Plus, jeszcze wcześniej Centerlel MNT) nie było pre-paidów.
    Być może gdzieś w pre-paid jest inaczej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-04-13 22:30:53
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 18:57, Pszemol pisze:

    > Koledze chodziło o to, że video rozmowa jest częścią protokołu GSM

    Jest?!

  • 16. Data: 2019-04-16 09:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jest?!

    Pierwszego GSM chyba nie, bo za wolna transmisja danych byla.

    Ale gdzies od czasow UMTS ... przeciez jesli Samsung to zrobil, to nie
    wymyslal czegos wlasnego, tylko wdrozyl standard.

    A tu od Nokii ... sprzed 10+ lat.

    https://nokia-c6-00.helpdoc.net/en/nokia-c6-00-user-
    guide/make-calls/make-a-video-call/

    usluga ISDN ... i sieci 3G

    J.

  • 17. Data: 2019-04-18 01:45:16
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-11 o 21:22, ToMasz pisze:
    > witam
    > kiedyś, gdy play zaczynał, dostępne były wideorozmowy jako funkcja
    > hardwarowa telefonu, bez softu. Długo tą funkcje wspierały samsungi.
    > Teraz nie widzę takiej możliwości w xiaomi. Jak więc najszybciej
    > zestawić wideorozmowę? Czy da się bez zakładania konta na facebooku,
    > skypie, czy innym ogólnoświatowym portalu? JEśłi już jest to konieczne,
    > to wolałbym aby oprogramowanie na telefonie  NIE działało w tle. czyli
    > właśnie facebook i skype odpada. przez gsm umawiamy się na wideorozmowę
    > i uruchamiamy wideorozmowe na 15 minut i koniec
> [...]

    Dokładnie tak, kiedyś tak było.

    Teraz chodzi po prostu o różnice w oprogramowaniu smartfonów.

    Myślę, że najprościej byłoby zainstalować coś w rodzaju np. WhatsApp.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 18. Data: 2019-04-20 16:09:38
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 19:21, Pszemol pisze:

    > Tu macie artykuł na ten właśnie temat:
    >
    > https://www.extremetech.com/mobile/120755-seamless-v
    oice-to-video-call-switching-with-lte

    Tam piszą, że rozmowy wideo nie są popularne, bo są za drogie. To dziwne, bo np. w
    Plusie
    są rozliczane tak samo, jak rozmowy "voice only". Może u zagranicznych operatorów
    jest inaczej? Ale przez roaming z Czech i Niemiec też działa to w cenie zwykłej
    rozmowy. Właśnie w związku z taką obsługą wideorozmów od pewnego czasu kupuję
    tylko Samsungi (i jeden telefono-tablet "niskobudżetowy", który też takie rozmowy
    obsługuje).

    Jeśli tak się da, to rzeczywiście dziwne, dlaczego większość telefonów tej funkcji
    nie ma. Przez kilkadziesiąt lat wideotelefony były jednym z popularniejszych
    gadżetów literatury i filmów S-F. I to takie kablowe, bo o bezprzewodowych
    nikt nie śmiał nawet w S-F marzyć. Teraz wszystko jest opracowane i dostępne,
    a oprogramowanie tego fragmentu kodu nie zawiera, bo "użytkownicy nie są
    zainteresowani"...

    P.

  • 19. Data: 2019-04-20 16:34:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-20 o 16:09, Piotrne pisze:

> [...]
    > a oprogramowanie tego fragmentu kodu nie zawiera, bo "użytkownicy nie są

    Były bezprzewodowe w SF. Serial Cosmos 1999 z komunikatorami
    które udawały ze mają wbudowany monitor kineskopowy. :-)
    Ale jak już powstały takie prawdziwe to się okazało że są bardzo
    niewygodne i mało użyteczne bez stacjonarnego osprzętu jak np.
    duży monitor.
    A skoro nikomu się nie chce bawić w pokazywanie swojej facjaty
    na przenośnych urządzeniach to po co wydawać na to pieniądze?
    Rozmowa głosowa wystarczy.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-04-20 17:13:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 16:34:53 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Ale jak już powstały takie prawdziwe to się okazało że są bardzo
    > niewygodne i mało użyteczne bez stacjonarnego osprzętu jak np.

    Czy takie malo uzyteczne ... niektorzy lubili wideorozmowe/chat przez
    komputer.
    Czy dlatego, ze duzy monitor? Raczej nie.

    > A skoro nikomu się nie chce bawić w pokazywanie swojej facjaty
    > na przenośnych urządzeniach to po co wydawać na to pieniądze?
    > Rozmowa głosowa wystarczy.

    I w tym celu telefonik ma druga kamere, i laptopy maja kamery, i do
    komputera mozna dokupic ?

    Moze po prostu wiekszosc ludzi nie lubi wideo w przypadkowych
    miejscach - w toalecie np, czy np zona dzwoni, a ty u kochanki :-)

    No i efekt ciekawy - wideorozmowy nie ma, a kamera jest.
    Do selfie ? Do wideorozmow przez pare programow ?

    Patenty za wideorozmowy przez siec za drogie ?

    Bo chyba nie o koszty rozmow poszlo ... a moze ?

    J.