  • 1. Data: 2012-10-12 12:13:01
    Temat: wymiana blaszaka na coś mini, co z dyskami?
    Od: m <m...@g...com>

    Mam blaszaka który służy mi za domowy serwerek do zadań róznych, w tym
    baza danych i serwer plików.

    Zaczyna mi przeszkadzać, ze względu na to że duży, głośny, prąd ciągnie.
    Chciałbym w jego miejsce postawić coś małego. Albo jakiś PCtowy
    odpowiednik maca mini, albo akurat mam laptopa z demobilu (hp pavilion
    dv6780) który parametrami bije serwerek na głowę.

    Problem tylko jest taki, że w serwerku jest macierz 6 dysków (SATA).
    Siłą rzeczy, nie wsadzę 6 dysków do laptopa ani do żadnego minipc.

    Czy są jakieś rozwiązania które pozwoliłyby mi podpiąć te 6 dysków do
    w/w urządzeń? Najlepiej do laptopa, bo jego już mam, zaś minipc
    musiałbym kupić.

    No i nie wchodzi w grę kieszeń USB, chodzi mi o coś co będzie miało
    wydajność porównywalną z dyskiem "wsadzonym do środka".

    p. m.

  • 2. Data: 2012-10-12 13:04:40
    Temat: Re: wymiana blaszaka na coś mini, co z dyskami?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    m nabazgrał(a):

    > Czy są jakieś rozwiązania które pozwoliłyby mi podpiąć te 6 dysków do w/w
    > urządzeń? Najlepiej do laptopa, bo jego już mam, zaś minipc musiałbym
    > kupić.

    Jakiś NAS ?? coś w tym stylu :)

    http://www.qnap.pl/archive/qnap_ts_659pro_plus.php

  • 3. Data: 2012-10-12 16:37:47
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > m nabazgrał(a):
    > Jakiś NAS ?? coś w tym stylu :)
    > http://www.qnap.pl/archive/qnap_ts_659pro_plus.php

    hehe ;)

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2012-10-12 18:44:13
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.10.2012 13:04, Chris pisze:
    > m nabazgrał(a):

    > Jakiś NAS ?? coś w tym stylu :)
    >
    > http://www.qnap.pl/archive/qnap_ts_659pro_plus.php

    Fajne, jednak szukam czegoś bardziej niskobudżetowego.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-10-12 20:00:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-12 18:44, Użytkownik m napisał:

    > Fajne, jednak szukam czegoś bardziej niskobudżetowego.

    Nie znajdziesz NAS z miejscem na dwa dyski to 200 do 800zł,
    taki na sześć będzie zawsze sprzętem tak kosztownym że już
    warto zatrudnić do tego zwykłego peceta.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-10-12 20:38:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Fajne, jednak szukam czegoś bardziej niskobudżetowego.

    To musisz ograniczyć ilość dysków, chociaż QNAP nawet na dwa dyski
    niskobudżetowy nie jest.

    Jaka to macierz i jakie duże masz w niej dyski, może da się to wszystko
    przerzucić na mniejszą ilość wtedy cena NAS-a będzie odpowiednio mniejsza.

  • 7. Data: 2012-10-12 20:49:47
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik nadir napisał:

    > To musisz ograniczyć ilość dysków

    6 x 1TB mozna zastapic 2 x 3TB :D

  • 8. Data: 2012-10-12 23:47:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.10.2012 20:00, RadoslawF pisze:

    > Nie znajdziesz NAS z miejscem na dwa dyski to 200 do 800zł,
    > taki na sześć będzie zawsze sprzętem tak kosztownym że już
    > warto zatrudnić do tego zwykłego peceta.

    Skoro tak, to pewnie tak zostanie. Tylko jak przekonać tego zwykłego
    peceta żeby był cichszy i mniejszy? :)

    p. m.

  • 9. Data: 2012-10-12 23:51:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.10.2012 20:49, Mr Misio pisze:

    > 6 x 1TB mozna zastapic 2 x 3TB :D

    Dokładnie, to 6 x 1.5TB . Z czego 4 tworzą stripa (żeby było szybciej
    dla bazy i więcej miejsca na dane mniej istotne) i 2 tworzą mirrora (na
    dane istotniejsze).

    Być może trzeba będzie zrezygnować ze stripa i wymienić dyski na większe
    (a mniej) :(.

    p. m.

  • 10. Data: 2012-10-13 00:34:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-12 23:47, Użytkownik m napisał:

    > Skoro tak, to pewnie tak zostanie. Tylko jak przekonać tego zwykłego
    > peceta żeby był cichszy i mniejszy? :)

    Karta graficzna zintegrowana, niekręcony procesor z wielkim
    radiatorem a ten z odpowiednim wiatrakiem (20cm), przy podrobinie
    szczęścia i wiedzy wystarczy chłodzenie pasywne, ale nie upierał
    bym się przy tym, wolnoobrotowego wiatraka o dużej średnicy i tak
    nie usłyszysz. Jedyny problem wiatrak w zasilaczu, trzeba
    wstawić jakiś dobry i mieć przygotowana drugi rezerwowy.