  • 1. Data: 2009-12-01 09:17:18
    Temat: wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Cześć, chcę wymienić dysk na inny w taki sposób, żeby zachować wszystko
    co mam w niezmienionej formie. Nie chcę instalować systemu,
    przeglądarek, komunikatorów itd. Jak najlepiej przenieść partycję
    systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-12-01 09:50:40
    Od: Servant <f...@r...cy>

    shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy
    dyskusyjnej

    http://clonezilla.org/

    --
    Servant

  • 3. Data: 2009-12-01 09:53:43
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Skorzystać z programu narzędziowego producenta nowego dysku.

    Będą instrukcje co do wpinania w taśmy, ustawiania zworek itp.

    Powinno pójść jak burza i nic nie zauważyć.

    Poza jednym, co do czego wolałbym się upewnić z góry - czy zmieni datę wszystkich
    przenoszonych podkatalogów na aktualną.

    Nie znam uniwersalnego narzędzia. które nie zmienia daty podkatalogów.

    Akurat mnie osobiście to wq..... maksymalnie, bo po samej dacie katalogu widzę masę
    informacji dla siebie

    Tak czy inaczej musisz pamiętać o wejściu w BIOS i albo ustawieniu rozpoznawania
    dysku na Auto (co nie zawsze dobrze działa!), albo
    ręcznym wklepaniu LBA.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-12-01 09:56:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 10:17:18 +0100, shaman napisał(a):

    > Jak najlepiej przenieść partycję
    > systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

    Użyć trialowego snapshoot.exe. Zrobić i zapisać gdzieś obraz partycji do
    przeniesienia i odtworzyć na nowym dysku. Po czym dyski przełożyć.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-01 09:58:49
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hf2mus$2ov$1@news.telbank.pl>, shaman napisał(a):

> [...]
    > przeglądarek, komunikatorów itd. Jak najlepiej przenieść partycję
    > systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

    Acronis "sprzedawany" jako Disc Wizard (również w PL wersji
    językowej). Więcej na stronie seagate.com
    Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

    PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
    I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-01 10:01:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 10:56:02 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Użyć trialowego snapshoot.exe. Zrobić i zapisać gdzieś obraz partycji do
    > przeniesienia i odtworzyć na nowym dysku. Po czym dyski przełożyć.

    Dopiszę jeszcze że trial ma ograniczenie do miesiąca od ściągnięcia. A
    partycję przed zapisaniem w obrazie należy przeczyścić, sprawdzić chkdsk i
    zdefragmentować. No i dodam że odtworzyć zapisany obraz można na partycji
    większej niż stara, co się czasem przydaje.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-12-01 11:02:01
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > Acronis "sprzedawany" jako Disc Wizard (również w PL wersji
    > językowej). Więcej na stronie seagate.com
    > Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

    Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację - w
    dodatku nie w moim komputerze :)

    > PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
    > I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

    o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2009-12-01 11:03:22
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > zdefragmentować. No i dodam że odtworzyć zapisany obraz można na partycji
    > większej niż stara, co się czasem przydaje.

    A to, że dyski są zupełnie różne nie przeszkadza? Po przeniesieniu komp
    będzie poprawnie bootował WinXP na nowym dysku?

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2009-12-01 11:58:58
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    shaman wrote:

> [...]
    > dodatku nie w moim komputerze :)

    > o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

    Ja polecam sysrescuecd

  • 10. Data: 2009-12-01 12:37:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 12:03:22 +0100, shaman napisał(a):

    > A to, że dyski są zupełnie różne nie przeszkadza? Po przeniesieniu komp
    > będzie poprawnie bootował WinXP na nowym dysku?

    Nie przeszkadza. Posługiwałem się tym programem wielokrotnie i nie zawiódł
    mnie. Rozpakuj spakowany obraz partycji na docelowym dysku i podłącz go
    jako jedyny w kompie tak zazworkowany jak poprzednik. Powinno być OK. Poza
    tym, przecież nie tracisz zawartości starego dysku, pozostaje ona bez zmian
    i w razie draki zawsze możesz wrócić do tego dysku.
    --
    Jacek