  • 1. Data: 2012-04-16 20:15:14
    Temat: zaawansowane ai
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
    (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')

    jakos nie mam wizji co to takiego
    (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
    ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
    ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')

  • 2. Data: 2012-04-16 23:13:55
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 18:15:14 +0000, fir napisal:

    > czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
    > (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')

    Z a się zgodzę, ale już z i nie.

    > jakos nie mam wizji co to takiego
    > (obecnie akurat klepie w pewnym sensie nawet zlozone
    > ai w swojej gierce - z poczatku pisalo mi sie lepiej
    > ostatnio jakos zdeczka 'siadlem')

    Boty tu, boty tam? ;)

    Edek

  • 3. Data: 2012-04-17 02:32:41
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 16 Apr 2012 21:13:55 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

    >Z a się zgodzę, ale już z i nie.

    >Boty tu, boty tam? ;)
    >
    >Edek

    Jako czlonek AAAI (Association for the Advancement of Artificial
    Intelligence) od ponad 20 lat z checia bym odpisal. Gdyby nie smutny
    fakt ze Original Poster siedzi u mnie w KF

    A.L.

  • 4. Data: 2012-04-17 08:38:07
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Jako czlonek AAAI (Association for the Advancement of Artificial
    > Intelligence) od ponad 20 lat z checia bym odpisal. Gdyby nie smutny
    > fakt ze Original Poster siedzi u mnie w KF
    >
    > A.L.

    hehe ;-)

  • 5. Data: 2012-04-17 08:53:36
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    > Boty tu, boty tam? ;)

    bot botem pogania,

    próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward', 'ataker',
    'straznik miejsca', 'ochroniarz postaci', 'zwodnik' (tj taki ktory
    odsuwa sie i sklania by go gonic) (+inne, np 'stadnik' itd), jak
    ktos ma pomysly na inne scenariusze to moze wymienic, chcialbym
    zrobic tego jak najwiecej,

  • 6. Data: 2012-04-17 10:07:56
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > odsuwa sie i sklania by go gonic) (+inne, np 'stadnik' itd), jak
    > ktos ma pomysly na inne scenariusze to moze wymienic, chcialbym

    przy czym nie jest to takie latwe (zarazem latwe jak i troche
    nielatwe)/ mnoze wymagac pewnej wytrwalosci i porządkowania
    sobie tematów (mam latwiej bo juz kiedys pare lat temu mialem
    przyliczone wstepne podejscie do tego tematu) - ostatnie pare
    dni patrze co da sie z tym zrobic

  • 7. Data: 2012-04-17 11:42:38
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > czy ktos moze powiedziec czym zajmuje sie zaawansowwane ai?
    > (takie np jaki zajmuje sie ktos kto robi doktorat z 'ai')
    Nie lubię określenia sztuczna inteligencja. Lubię np. takie
    określenie że program coraz lepiej realizuje postawione przed
    nim zadanie wyłącznie na podstawie rosnącej ilości przykładów,
    albo coraz większego doświadczenia. W niektórych dziedzinach to
    się udaje, w innych nie...

  • 8. Data: 2012-04-17 13:27:49
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:

    chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
    postac, (w moim wydaniu jest to krowa)

    postac normalnie poruszalaby sie np randem

    {
    skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);

    ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
    do pozycji na mapie)
    ]

    z tym ze tutaj powinna uwzgledniac to ze na niektorych polach
    moga byc postaci ktore wolalaby omijac, nalezy tak napisac kod
    by byl prosty, nie bardzo mulacy i by postac zgrabnie/inteligentnie
    omijala potencjane zagrozenia np wilki

    (chwilowo robie to na swoj sposob ale ciekawiloby mnie jak ktosby to
    zrobil prosze o przyklad napisany w realnym kodzie bo kiedymowie o
    prostocie kodu to nie chodzi mi o prostote pomyslu ale o prostote
    implementacji, moze byc w javie/pytonie/c++/delphi czy czymkolwiek
    zrozumialym

  • 9. Data: 2012-04-17 14:11:47
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
    >
    > ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki

    Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
    To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
    od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
    równoległy do krawędzi.

    if( rand() % 16 == 0 ) {
    if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
    if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
    }
    if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
    kto.dx = -kto.dx;
    if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
    kto.dy = -kto.dy;
    kto.x += kto.dx;
    kto.y += kto.dy;

  • 10. Data: 2012-04-17 14:28:48
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
    > kto.dx = -kto.dx;
    > if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )

    spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
    przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
    strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
    nie razi

    chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
    tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
    tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
    jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
    bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
    kodu