  • 61. Data: 2016-05-08 20:04:33
    Temat: Re: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Hybryda (np Sony RX10 III) ma jeszcze jedną zaletę: makro. Czego nie ma
    > znowu z m43. Znowu trzeba kupić inne szkło.

    A nie wystarczy kupić pierścienie, jak w starych dobrych czasach SLR? Z
    przeniesieniem wszystkiego ceny na Allegro zaczynają się od 130 zł za
    dwie sztuki.

  • 62. Data: 2016-05-08 21:23:14
    Od: atm <...@v...pl>

    On 08.05.2016 20:04, Uncle Pete wrote:

    > A nie wystarczy kupić pierścienie, jak w starych dobrych czasach SLR? Z
    > przeniesieniem wszystkiego ceny na Allegro zaczynają się od 130 zł za
    > dwie sztuki.

    Zapewne mozna...ale zwroc uwage na tytul. Wsponiany podroznik bedzie
    nosil aparat, byc moze tez jasna stalke portretowa, pierscienie. Nie
    dosc, ze zrobi mu sie z tego taki sobie podroznie zestaw to czesto w
    niesprzyjajacych warunkach bedzie tym żonglował zamiast szybko i bez
    problemu zrobic zdjecie.

  • 63. Data: 2016-05-08 22:52:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > dosc, ze zrobi mu sie z tego taki sobie podroznie zestaw to czesto w
    > niesprzyjajacych warunkach bedzie tym żonglował zamiast szybko i bez

    No to może nieco zboczyliśmy z tematu, odniosłem się tylko do uwagi o
    konieczności kupowania specjalnego obiektywu do makro. Żonglowania z
    pierścieniami jest praktycznie tyle samo, co z dodatkowym obiektywem.

  • 64. Data: 2016-05-09 04:19:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ngo8v0$gnu$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > No to może nieco zboczyliśmy z tematu, odniosłem się tylko do uwagi o
    > konieczności kupowania specjalnego obiektywu do makro. Żonglowania z
    > pierścieniami jest praktycznie tyle samo, co z dodatkowym obiektywem.

    No, pytanie jak czesto ktos robi makro.
    Z drugiej strony w takim Sony RX10 nie podepnie sie fiszaja. A ja lubie
    fiszaja.
    --
    TA

  • 65. Data: 2016-05-09 04:22:03
    Od: T...@s...in.the.world

    Nie wiem, czy juz pisalem, ale ten Lumix G5 to jakis bialy kruk.
    Ja tu czekalem az cena spadnie do 1500-1600, a jego w ogole nie ma.
    W szczegolnosci - nie ma uzywanych.
    --
    TA

  • 66. Data: 2016-06-08 11:57:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    (ciach)

    nie wiem czy tu jeszcze zagladacie, ale mysle ze nalezy sie pare slow o
    nabytku ktorego jak wczesniej wspomnialem dokonalem i to dzieki Waszej
    dyskusji. no wiec tak: GM1 jest maly, ale napakowany taka iloscia
    funkcji ktorych rozpoznanie zajmie jeszcze pewnie troche wolnego czasu,
    jednoczesnie dzieki dotykowemu ekranowi i dobrze pomyslanemu
    interfejsowi wszystkie potrzebne funkcje mozna dopasowac sobie wg.
    wlasnych potrzeb i podlozyc pod palce. jest bardzo szybki - chodzi
    tu zarowno o AF jak i zdjecia seryjne. Jakosc zdjec i czulosc matrycy
    wiecej niz zadowalajace. Ogolnie czuc lustrzankowy power zamkniety
    w malym ciele. I tu wlasnie pojawia sie creme de la creme: wymienne
    szkla. Kitowy obiektyw jest bardzo przyzwoity optycznie, mimo tego ze
    dosc ciemny, ale na szczescie wysokie uzyteczne ISO to kompensuje. A
    prawdziwa zabawa rozpoczela sie po dokupieniu kilku niedrogich
    przejsciowek na MFT: z M42 oraz z EOS. Canonowska 50/1.8 daje tutaj
    fajne portretowe 100mm z zyletowatym obrazem, Flektogon 35/2,4 zapewnia
    kapitalne macro. Do tego dokupilem z garstke dolcow dokupilem Fujiana
    25/1.4 ktory daje ciekawy bokeh i lomograficzno/instagramowy klimacik.
    W efekcie caly zestaw z kilkoma szklami miesci sie wciaz w malej
    podrecznej torbie. Dotychczasowy zestaw DSLR spoczal smutnie w kacie.

    Sa to oczywiscie szkla manualnie ostrzone, natomiast focus peaking
    w korpusie dziala swietnie i skutecznie podpowiada gdzie jest ostrosc.

    slowem, jestem bardzo zadowolony z dosc niekonwencjonalnego spojrzenia
    na kwestie zakupu nowego malego aparaciszcza. Z malymi wyjatkami,
    daje wciaz wygode kompaktu, ale za to daje staroszkolna radoche
    fotograficznej zabawy i eksperymentowania, na co pozwala doczepianie
    roznych szkielek.

    --

    memento lorem ipsum

  • 67. Data: 2016-06-08 13:34:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-05-03 17:23, T...@s...in.the.world wrote:

    > Caly czas przygladam sie Lumixowi GM1/GM5.
    > Niby chwala ten kitowy 12-32, ale na samplach o ile na krotszym koncu
    > jest ok, to na dluzszych ogniskowych juz mi sie mniej podoba.
    > No i to niskie ISO - uzyteczne 200-800. I szumy przy dluzszych czasach.

    Jak dla mnie to 3200 jest calkowicie uzyteczne, w JPG ktory wychodzi
    z body. raw jeszcze sie nie bawilem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 68. Data: 2016-06-09 04:15:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <nj8vrv$bku$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > Jak dla mnie to 3200 jest calkowicie uzyteczne, w JPG ktory wychodzi
    > z body. raw jeszcze sie nie bawilem.

    Hm, ja tylko cytowalem to co pisza w recenzjach...
    --
    TA

  • 69. Data: 2016-06-09 04:20:18
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <nj8q76$5im$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > (ciach)
    >
    > nie wiem czy tu jeszcze zagladacie,
    Ja zagladam.
    :-)
    ale mysle ze nalezy sie pare slow o
    > nabytku ktorego jak wczesniej wspomnialem dokonalem i to dzieki Waszej
    > dyskusji. no wiec tak:
    [...]
    Dzieki za recenzje.
    Wciaz nie skreslilem tego aparatu.
    Tylko, ze cena jest jak dla mnie wciaz nie do przyjecia.
    Zwlaszcza ze zalezy mi na wizjerze i kreciolku w GM5.
    --
    TA

  • 70. Data: 2016-06-09 10:26:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-06-09 04:15, T...@s...in.the.world wrote:

    > Hm, ja tylko cytowalem to co pisza w recenzjach...

    Spoko. Oczywiscie widac ze jest szum, ale jak dla mnie znosny,
    natomiast istotne ze ekspozycja jest prawidlowa i fotka jest ostra.
    A jeszcze majac porownanie z S90 gdzie ostatnia sensowna granica
    bylo ISO800 i to tez juz dosc kompromisowo - tutaj 3200 jest wporzo.

    --

    memento lorem ipsum