  • 21. Data: 2021-01-13 13:57:17
    Temat: Re: zablokowany ekran pinem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Też nie. :-)
    >Pole hasło jest maskowane i żadna przeglądarka nie zapamiętuje, bo za
    >każdym razem musisz wpisać inne litery/cyfry/znaki.

    Hm, a mnie firefox proponuje zapamietanie hasla do mbanku, bo nie jest
    maskowane.

    >Ostatnio spotkałem sie że bank Santander pozwalał na autoryzację
    >niemaskowanym hasłem, tylko pełnym. Ale to na wyraźne ustawienie
    >użytkownika konta. Oczywiście jest to wielce niezalecane.

    Z drugiej strony mamy taki alior, gdzie czesto wystarczy podac 3 znaki
    z hasla.

    Jest spora szansa trafienia losowego ..

    J.

  • 22. Data: 2021-01-13 14:52:03
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, a mnie firefox proponuje zapamietanie hasla do mbanku, bo nie jest
    > maskowane.

    Maskowane też zaproponuje tylko że zapamięta jedną literę/znak (sprawdzałem
    na chrome, firefoxa już nie używam).

    > Z drugiej strony mamy taki alior, gdzie czesto wystarczy podac 3 znaki
    > z hasla.

    I to jest właśnie maskowanie hasła. Losowo za każdym razem masz wpisać inny
    znak z hasła. A to jest po to, że jak byś miał na komputerze keylogera, to
    masz hasło jak na dłoni. Wymyślili więc maskowanie hasła. A jak byś chciał
    złożyć to hasło po zebraniu tych "kawałków", to wtedy też są reguły zmiany
    hasła narzucone przez bank, ktore spowodują że zmienisz hasło zanim ktoś
    złoży po tych wpisywanych 3 znakach twoje hasło.
    Drugim sposobem na keylogera jest klawiatura ekranowa, ktorą można wybrać
    podczas logowania. Wtedy na keylogerze bedziesz miał tylko "klik, klik,
    klik", bo tylko to przechwyci.

    W każdym razie jak jest dostęp do telefonu bez pin i jeszcze do komputera
    ofiary, to już wystarczy poznać login i hasło do banku ofiary. A do tego
    wystarczy zmiana DNS na komputerze lub wysłać e-mail.
    Jeżeli ktoś ma uśpioną czujność, bo nie blokuje telefonu PIN-em, to jest
    naprawdę spore prawdopodobieństwo pozyskania jego pieniędzy.

    Nie wiem też czy czasem nie ma keylogerów, ktore przechwytują znaki z pól
    stron internetowych. Wtedy klawiatura ekranowa nie pomoże.

    > Jest spora szansa trafienia losowego ..

    Wierzysz w to, że po kilku nieudanych próbach zgadywania, bank nie
    zastosuje jakichś mechanizmów zabezpieczających to konto?

  • 23. Data: 2021-01-13 14:52:51
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

  • 24. Data: 2021-01-13 15:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ktoś
    >złoży po tych wpisywanych 3 znakach twoje hasło.

    No wymyslili, ale skoro wymagaja tylko 3 znakow, to nie musze zadnych
    keyloggerow,
    losowo sobie sprobuje.

    >Wierzysz w to, że po kilku nieudanych próbach zgadywania, bank nie
    >zastosuje jakichś mechanizmów zabezpieczających to konto?

    Zablokuje, ale jakby sprobowac milion prob na rozne loginy, to juz by
    sie trafilo.
    Tylko jakis zmienny IP, aby bank nie zablokowal tego adresu, lub jakis
    publiczny IP - Plus, Orange ..

    No i tak moze sie zaloguje, ale na losowa osobe, wiec zysk niewielki
    ... a zaraz sie objawi kolejne zabezpieczenie - nieautoryzowana
    przegladarka/urzadzenie ...

    No i moge jeszcze zlosliwie blokowac ludziom konta ... niech sie bank
    przyzwyczai do czestego i latwego odblokowywania :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-01-13 17:57:48
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 13.01.2021 o 15:08, J.F. pisze:

    > No wymyslili, ale skoro wymagaja tylko 3 znakow

    A skąd wiesz że akurat 3? Alior stosuje zmienną liczbę znaków :-P

    , to nie musze zadnych
    > keyloggerow,
    > losowo sobie sprobuje.

    Liczyłeś prawdopodobieństwo? :-P

    > Zablokuje, ale jakby sprobowac milion prob na rozne loginy, to juz by
    > sie trafilo.
    > Tylko jakis zmienny IP, aby bank nie zablokowal tego adresu, lub jakis
    > publiczny IP - Plus, Orange ..

    A co Ci to da? Alior blokuje możliwość logowania do konta na kilka
    godzin. Po 6 lub 9 próbach blokuje trwale, odblokowuje się przez
    infolinię. Życzę powodzenia w losowym wklepywaniu.
    Naprawdę ktoś sądzi że te zabezpieczenia projektuje i TESTUJE Mietek
    Żulowski?

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

  • 26. Data: 2021-01-13 19:04:37
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wymyslili, ale skoro wymagaja tylko 3 znakow, to nie musze zadnych
    > keyloggerow,
    Kiedy masz keloger i hasło niemaskowane, to nie zgadujesz, tylko masz od
    razu.

    > losowo sobie sprobuje.

    Próbuj. ;-)

> [...]
    >
    > No i tak moze sie zaloguje, ale na losowa osobe, wiec zysk niewielki
    > ... a zaraz sie objawi kolejne zabezpieczenie - nieautoryzowana
    Tak. Niedawno zaczęli sprawdzać czy tą samą przeglądarką się logujesz. A
    jak z innej to sms na telefon zeby potwierdzić.
    No i znowu, jak na stole niezabezpieczony pin-em telefon a właściciel w
    łazience, to ...