  • 1. Data: 2009-08-25 14:19:19
    Temat: zakup TV
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Rozmyslania nad zakupem TV.
    Obecne warunki: domek, wiec brak kablówki.
    Sygnał ze zwykłej anteny (1,2, TVN, TVP3 - ok, polsat - troche gorzej.)

    Obecnie TV 29 cali, kineskop.

    Pytania - czy jak kupie cos porownywalnego wielkoscia ale jednak troche
    wiekszego np. 37 to bedzie znaczacy spadek jakosci?

    A jak byłby w ogole porównywalny - czyli np. 32 cale?

    Rozumiem, ze w chwili obecnej niczego poza 16:9 nie ma sensu kupowac,
    ewentualnie zadbac o rozbudowane funkcje zoomowania? (zlwaszca, ze jakies
    25% uzywania to DVD)

    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 2. Data: 2009-08-26 05:28:21
    Temat: Re: zakup TV
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Rozumiem, ze w chwili obecnej niczego poza 16:9 nie ma sensu kupowac,
    > ewentualnie zadbac o rozbudowane funkcje zoomowania? (zlwaszca, ze jakies

    to polecam plazme Panasonic, nawet 42 inch.
    mają b. dobre tunery i obraz ze zwykłej anteny
    bywa lepszy niż na kinolu.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-08-26 07:50:41
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Obecnie TV 29 cali, kineskop.
    > Pytania - czy jak kupie cos porownywalnego wielkoscia ale jednak troche
    > wiekszego np. 37 to bedzie znaczacy spadek jakosci?
    > A jak byłby w ogole porównywalny - czyli np. 32 cale?
    32 cale w formacie 4x3 będzie miało mniejszy obraz od 29 cali CRT.
    Raczej 37 cali, choć i w tym wymiarze w zasadzie nie kupisz plazmy, a
    jedynie LCD i jeśli tani, to szajsowaty w porównaniu do plasmy. IMHO 42
    cale to rozsądne minimum i jeśli z dolnej półki na antenowy analog, to
    raczej plazma. Gdybyś wyskrobał z kieszenie troszkę więcej, to poszukałbyś
    czegoś z tunerem MPEG-4, a tu w plazmie chyba nędza z wyborem.

  • 4. Data: 2009-08-26 08:03:13
    Od: Kell a <k...@n...com>

    pawell32 <p...@w...pl> napisał(a):

    >to polecam plazme Panasonic, nawet 42 inch.
    >mają b. dobre tunery i obraz ze zwykłej anteny
    >bywa lepszy niż na kinolu.

    Moze i bywa, ale ja nie widzialem jeszcze zeby z anteny naziemnej
    obraz wygladal lepiej na 42 calowej plazmie niz na 29 crt.

  • 5. Data: 2009-08-26 08:07:45
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Kell a pisze:

    > Moze i bywa, ale ja nie widzialem jeszcze zeby z anteny naziemnej
    > obraz wygladal lepiej na 42 calowej plazmie niz na 29 crt.

    sam bylem zaskoczony, kolega kupił nowa plazme Panasonic,
    i ma lepszy obraz niż na starym Philipie.

  • 6. Data: 2009-08-26 08:09:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kell a" <k...@n...com> napisał w wiadomości

    > Moze i bywa, ale ja nie widzialem jeszcze zeby z anteny naziemnej
    > obraz wygladal lepiej na 42 calowej plazmie niz na 29 crt.

    Z anteny naziemnej niektórzy mogą odbierać cyfrową tv.
    I zapewniam Cię że efekt na ekranie crt jest znacznie gorszy niż
    gdziekolwiek indziej.

  • 7. Data: 2009-08-26 08:12:40
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

> [...]
    >
    >Pytania - czy jak kupie cos porownywalnego wielkoscia ale jednak troche
    >wiekszego np. 37 to bedzie znaczacy spadek jakosci?

    Bedzie. Jak juz to tylko plazma, w LCD bedziesz mocno zawiedziony - chyba
    ze bedziesz ogladal obraz z daleka.

    >A jak byłby w ogole porównywalny - czyli np. 32 cale?

    IMHO zamiana crt 29 cali na 32 plzme/lcd nie ma sensu. Nic nie zyskujesz
    w obrazie, wrecz odrwotnie. Chyba, ze argumentami sa miejsce
    oraz wejscia cyfrowe w odbiorniku.

    >Rozumiem, ze w chwili obecnej niczego poza 16:9 nie ma sensu kupowac,
    >ewentualnie zadbac o rozbudowane funkcje zoomowania? (zlwaszca, ze jakies
    >25% uzywania to DVD)

    Dodatkowo zwroc uwage, ze na 32 calach jak wyswietlisz obraz w proporcjach 4:3
    (czesc ludzi uzywa rozciagnietego i ucietego jednoczesnie obrazu 4:3 na odbiorniku
    16:9,
    ale nie wszystkim pasuje taki znieksztalcony widok), to wielkosc obrazu bedzie
    mniejsza niz na 29
    crt.

  • 8. Data: 2009-08-26 08:14:31
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

    >Z anteny naziemnej niektórzy mogą odbierać cyfrową tv.
    >I zapewniam Cię że efekt na ekranie crt jest znacznie gorszy niż
    >gdziekolwiek indziej.

    Dobrze, cyfrowa tv, ale
    "Sygnał ze zwykłej anteny (1,2, TVN, TVP3 - ok, polsat - troche gorzej.)
    rozumiem jako zwykly analog, do ktorego tylko i wylacznie sie odnioslem.

  • 9. Data: 2009-08-26 08:17:54
    Od: Kell a <k...@n...com>

    pawell32 <p...@w...pl> napisał(a):

    >sam bylem zaskoczony, kolega kupił nowa plazme Panasonic,
    >i ma lepszy obraz niż na starym Philipie.

    A jaki model?

  • 10. Data: 2009-08-26 08:36:30
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Tue, 25 Aug 2009 14:19:19 +0000 (UTC), na pl.rec.telewizja, Budzik
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozumiem, ze w chwili obecnej niczego poza 16:9 nie ma sensu kupowac,
    > ewentualnie zadbac o rozbudowane funkcje zoomowania? (zlwaszca, ze jakies

    jak dziala Ci jeszcze dobrze ten 29 cali CRT to do analogu nie ma sensu
    zmieniac... ja kupilem 42 cale LCD i doprawdy cierpie jak to ogladam, juz
    polroku nie idzie sie przyzwyczaic taki jest obraz kaszaniasty, ...w
    drugim pomieszczeniu mam ten stary CRT i czesciej na nim nadal ogladam...