  • 1. Data: 2021-01-22 17:56:54
    Temat: zakupy po Brexicie - Farnell - coś się zmieniło?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Jak wygląda aktualnie sprawa zakupów w Aglii.
    Chciałbym w Farnellu kupić części (wtyczki USB, produkcja chiny)
    Jest jakaś jazda z cłami, VAT'ami i innymi?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-01-22 18:21:02
    Temat: Re: zakupy po Brexicie - Farnell - coś się zmieniło?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 16:56, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Jak wygląda aktualnie sprawa zakupów w Aglii.
    > Chciałbym w Farnellu kupić części (wtyczki USB, produkcja chiny)
    > Jest jakaś jazda z cłami, VAT'ami i innymi?

    sprawdź co mają w wysyłce opisane albo jakim kurierem wysyłają. Na tą
    chwilę chyba więksi kurierzy jeżdżą, ale najlepiej sprawdzić na stronie
    - ja znalazłem tylko DHL które miało limit dla osób indywidualnych do
    1000euro (bez cła/vat itp), pozostałe mają chyba max 40 funtów
    (wysyłałem paczkę PL->UK)

    do każdej paczki trzeba wypełnić deklarację celną, ale to pewnie zrobi
    za ciebie Farnell, za to na firmę to chyba musisz jakieś podatki płacić
    niezależnie od kwoty

    Lukasz

  • 3. Data: 2021-01-22 19:47:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    https://www.farnell.com/brexit/eastern-europe/

    ***

    Ważna wiadomość dla wschodnioeuropejskich klientów Farnell UK i klientów
    z UE kupujących za pośrednictwem strony internetowej Farnell export

    Od 1/1/21 roku produkty z naszego magazynu w Wielkiej Brytanii będą
    importowane przez nas do UE przez Niemcy, a Premier Farnell UK Limited
    będzie pełnił rolę Importera. Towary te będą następnie dostarczane do
    naszych klientów w UE z Niemiec. Niemiecki numer VAT Premier Farnell UK
    Limited będzie umieszczony na fakturach (DE284299742). W związku z tą
    zmianą, może być konieczne założenie nowego konta sprzedawcy dla
    Farnell, w zależności od lokalnych systemów i przepisów.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia przy zakładaniu konta nowego sprzedawcy,
    skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem handlowym.

  • 4. Data: 2021-01-22 20:51:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 19:47, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Ważna wiadomość dla wschodnioeuropejskich klientów Farnell UK i klientów
    > z UE kupujących za pośrednictwem strony internetowej Farnell export

    Czyli jak nie kupuję z export.farnel.com tylko z pl.farnell.com lub
    uk.farnell.com to problemów nie powinno być?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-01-22 21:04:25
    Od: Robert <m...@g...com>

    W dniu 22.01.2021 o 17:56, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Jak wygląda aktualnie sprawa zakupów w Aglii.
    > Chciałbym w Farnellu kupić części (wtyczki USB, produkcja chiny)
    > Jest jakaś jazda z cłami, VAT'ami i innymi?

    Robiłem u nich zakupy kilka dni temu. W moim wypadku wysyłka była z UK.
    Paczka szła dzień dłużej niż normalnie, wg informacji o przebiegu
    przesyłki na stronie UPS odprawa celna była, natomiast do mnie nie
    przyszedł ani SAD ani żadnych dodatkowych kosztów związanych z odprawą
    nie było. Zakup na firmę z EU VAT

  • 6. Data: 2021-01-23 02:23:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > przesyłki na stronie UPS odprawa celna była, natomiast do mnie nie
    > przyszedł ani SAD ani żadnych dodatkowych kosztów związanych z odprawą

    No przecież napisali wyraźnie, że odprawa jest pomiędzy UK a firmą w DE.
    Czyli na FV powinieneś mieć ten numer VAT DE po prostu.

  • 7. Data: 2021-01-23 22:28:14
    Od: Robert <m...@g...com>

    W dniu 23.01.2021 o 02:23, sundayman pisze:

    > No przecież napisali wyraźnie, że odprawa jest pomiędzy UK a firmą w DE.
    > Czyli na FV powinieneś mieć ten numer VAT DE po prostu.

    Nie, faktura jest z UK. Jeżeli nie wierzysz wyślę Ci kopię

  • 8. Data: 2021-01-26 00:04:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie, faktura jest z UK. Jeżeli nie wierzysz wyślę Ci kopię

    Dlaczego mam nie wierzyć.

    Ale jeżeli tak, to sprawa jest problematyczna - wtedy to będzie import
    spoza UE. Tylko jak - jak nie było odprawy ?

    No interesuje mnie ten temat, bo regularnie kupowałem u nich, ale jak
    nie będę mógł tego księgować normalnie to będzie dupa.

    Ja już ostatnio miałem problem, bo faktura wystawiona jeszcze w grudniu
    nie chciała się księgować w systemie, bo ten ich poprzedni NIP brytyjski
    przestał działać - i system wywala błąd.

    Kurwa, zawsze ktoś musi coś spierdolić, jak dobrze było.

  • 9. Data: 2021-01-26 19:57:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    chyba coś kupię niedrogiego na próbę - bo już głupi jestem co będzie.
    Zaraz sobie coś zamówię i zobaczymy.

  • 10. Data: 2021-02-02 01:30:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-26 o 19:57, sundayman pisze:
    > chyba coś kupię niedrogiego na próbę - bo już głupi jestem co będzie.
    > Zaraz sobie coś zamówię i zobaczymy.

    No i kupiłem i przyszło.
    Ztcw to jedyna różnica jest taka, że jest NIP niemiecki.
    Więc trzeba to tylko zmienić,całą procedura księgowania pozostaje bez
    zmian - nabycie na terenie UE.