  • 1. Data: 2012-07-17 14:18:38
    Temat: zdejmowanie nogi przed winklem z podnozka
    Od: a...@d...pl

    witam. prosze powiedzcie mi po co na wyscigach przed winklem niektorzy zdejmuja noge
    z podnozka? nie wiem jak to znalesc jesli bylo.

    pzdr

    Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    www.bikepics.com/members/atlobek

  • 2. Data: 2012-07-17 14:20:48
    Temat: Re: zdejmowanie nogi przed winklem z podnozka
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-17, a...@d...pl <a...@d...pl> wrote:
    > witam. prosze powiedzcie mi po co na wyscigach przed winklem niektorzy zdejmuja
    noge z podnozka? nie wiem jak to znalesc jesli bylo.

    Przeniesienie ciezaru blizej przodu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-07-17 14:23:14
    Od: a...@d...pl

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 14:20:48 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
    > On 2012-07-17, a...@d...pl &lt;a...@d...pl&gt; wrote:
    > &gt; witam. prosze powiedzcie mi po co na wyscigach przed winklem niektorzy
    zdejmuja noge z podnozka? nie wiem jak to znalesc jesli bylo.
    > &gt;
    > Przeniesienie ciezaru blizej przodu.
    >
    > --
    > Artur
    > ZZR 1200

    aaa :)
    dziekuje

  • 4. Data: 2012-07-17 15:28:56
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    Cześć.

    On 17.07.2012 14:18, a...@d...pl wrote:
    > witam. prosze powiedzcie mi po co na wyscigach przed winklem niektorzy zdejmuja
    noge z podnozka? nie wiem jak to znalesc jesli bylo.

    Nie wiadomo po co. Uważa się, że Rossi to zapoczątkował (gdzieś w 2005),
    ale on sam pytany o to odpowiada, że nie wie. Po prostu jakoś tak
    naturalnie mu się to składa :)
    Oczywiście niemal od razu pojawiło się masę kopistów, i to w różnych
    klasach. Począwszy od wyścigów 125cc po SBK.

    Casey Stoner i Dani Pedrosa twierdzą, że pomaga im to utrzymać balans w
    czasie hamowania do zakrętu.

    Tutaj być może clue tej sprawy. Na jednej z konferencji przed wyścigiem
    na torze Sachsenring oprócz swojej standardowej odpowiedzi ("wychodzi mi
    to naturalnie") Rossi powiedział również, że wspólnie z Jeremym
    Burgess'em przeanalizowali i porównali wyniki przejazdu przez zakręty
    kiedy Rossi robi swoją sztuczkę z nogą i kiedy zostawia ją na podnóżku.
    I co się okazało? Nie ma żadnej różnicy. Zebrane dane pokazały ten sam
    czas dohamowania, jego siłę, identyczny rozkład masy.

    Dla ciekawskich, polecam ten artykuł (po angielsku):

    http://motomatters.com/opinion/2009/07/22/the_truth_
    behind_the_rossi_leg_wave.html

    W Motormanii też o tym było, ale jakoś dupnie skan zrobiłem i teraz nie
    pamiętam, w którym numerze był ten artykuł:

    http://fz6.pl/tmp/nogami/nogami_do_przodu2.jpg

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 5. Data: 2012-07-17 15:35:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-17 14:20, AZ pisze:
    noge z podnozka? nie wiem jak to znalesc jesli bylo.

    > Przeniesienie ciezaru blizej przodu.

    W czym to miałoby pomóc przy hamowaniu? Znaczy to przeniesienie ciężaru.

    --
    MN

  • 6. Data: 2012-07-27 09:50:14
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "duddits" <p...@N...gomoto.tv> napisał w wiadomości
    > Cześć.

    > Nie wiadomo po co. Uważa się, że Rossi to zapoczątkował (gdzieś w 2005),
    > ale on sam pytany o to odpowiada, że nie wie. Po prostu jakoś tak
    > naturalnie mu się to składa :)

    Aj tam :) doszkukujecie sie bug wie czego, tajemniczych praw fizyki. To
    tylko taka ukryta forma pogardy dla współzawodników. Rossi pokazuje, że
    nawet jeżdżąc jak ostatnia pizda - czyli zestopą przy ziemi - jest w stanie
    objechać wszystkich. Natomiast u przeciętnych użytkowników motocykli zespół
    stopy asfaltowej ma przyczynę skuterową. Ot po prostu taki gość przesiadł
    się z zipa na erłana, a nawyki zostały. Tak samo jak przy ruszaniu, kiedy
    przez pierwsze 20 metrów pacjent szoruje laczkami o asfalt.

    nmsp
    --
    ARQ
    transalp

  • 7. Data: 2012-07-28 11:25:16
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-07-27 09:50, ARO pisze:
    > Aj tam:) doszkukujecie sie bug wie czego, tajemniczych praw fizyki.

    Której części zdania w "Nie wiadomo po co" nie zrozumiałeś? :)
    Raz sobie przypadkiem zapewne tak zrobił i tika dostał, a inni myślą, że
    tak jest bardziej pr0 :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja