  • 1. Data: 2014-03-06 14:57:46
    Temat: zmiana obiektywu
    Od: "lew" <w...@o...pl>

    Witam,
    planuję wymienić kitowy obiektyw (18-55) w moim nikonie 5100 na 18-105
    mam pytanie czy ten obiektyw poprawi jakość zdjęć (ostrość itp) czy też
    raczej poszukać czegoś innego (za większe oczywiście pieniądze)?

  • 2. Data: 2014-03-06 15:39:34
    Temat: Re: zmiana obiektywu
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-06 14:57, lew pisze:
> [...]
    > mam pytanie czy ten obiektyw poprawi jakość zdjęć (ostrość itp) czy też
    > raczej poszukać czegoś innego (za większe oczywiście pieniądze)?

    18-105 to bardzo dobre optycznie szkło (zwłaszcza w relacji do ceny) ale
    przede wszystkim dostajesz bardziej uniwersalny zakres ogniskowych. A
    brakuje ci obecnie ostrości? Bo 18-55 jakoś strasznie mydlany nie jest.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-03-06 18:37:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 6. März 2014 14:57:46 UTC+1 schrieb lew:
> [...]
    >
    > mam pytanie czy ten obiektyw poprawi jakość zdjęć (ostrość itp) czy też
    >
    > raczej poszukać czegoś innego (za większe oczywiście pieniądze)?

    jezeli obiektyw , ktory miales do tej pory nie byl jakos uszkodzony , autofokus
    pracowal normalnie, to praktycznie roznicy jakosciowej nie zobaczysz. jesli w ogole
    to ewentuialnie na wycinku zdjecia jesli je bedzisz ogladal w skali 100%.
    w wielkosci jakiej sie na ogol oglada , czyli wielkosci monitora lub pocztowki
    roznice sa niewidoczne. Teoretycznie 18-105 ma minimalnie lepsza rozdzielczosc ale to
    sa tak male roznice , ze golym okiem nie da sie ich zaobserwowac.

    natomiast bedziesz profitowal z wiekszego zakresu ogniskowych , choc trzeba pamietac
    o tym , ze obiektyw o jasnosci 5,6 dla ogniskowej 105 mm to mozna powiedziec "dolna
    polka" w zakresie jasnosci. Uniwersalny obiektyw , na wycieczki , urlop , czasem
    bedzie wymagal wspomagania lampa blyskowa ( np we wnetrzach).

  • 4. Data: 2014-03-06 21:17:23
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2014-03-06 14:57, lew pisze:
    > czy też
    > raczej poszukać czegoś innego (za większe oczywiście pieniądze)?
    17-55/2,8