  • 31. Data: 2011-02-19 10:52:03
    Temat: Re: zmiana wygladu DIV poprzez link
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    luty roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 19. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Andre:

    > a:hover + .div_dol {szerokosc: 200px; wysokosc 10px; display: block;}

    > O co chodzi?
    > Dlaczego to ostatnie nie chce dzialac?

    Ponieważ E + F oznacz ,,element F bezpośrednio poprzedzony elementem E".
    A między <a> a <div_dol> jest jeszcze <div_srodek>.

    Powinieneś użyć E ~ F, czyli ,,element F poprzedzony elementem
    E" (między E i F może występować dowolna liczba innych elementów).

    Chyba już Ci podawałem link do specyfikacji CSS?
    http://www.w3.org/TR/css3-selectors/#selectors
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 32. Data: 2011-02-19 22:40:59
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > E i F może występować dowolna liczba innych elementów).
    >
    > Chyba już Ci podawałem link do specyfikacji CSS?

    Tak, podawales.
    Wyprobowalem i nie do konca dziala tak, jakbym chcial.

    Otoz takich "blokow" skladajacych sie z calego zestawu DIVow jest kilka i
    uzycie znaku "~" powoduje, ze w tej samej kolumnie wszystkie div_dol
    rozszerzaja sie po najechaniu na ktorykolwiek div_gora.

    Chyba lepszym rozwiazaniem byloby uzycie :nth-child ale cos nie moge
    dobrac skladni. Obecnie mam:

    a:hover .div_dol:nth-child(0n+3) {parametry;}

    i nie dziala. Zmiana wartosci w nawiasie nic nie daje, wiec to pewnie cos
    w samej skladni. Prosze o pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 33. Data: 2011-02-19 22:50:32
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Andre napisał(a):

    > Obecnie mam:
    >
    > a:hover .div_dol:nth-child(0n+3) {parametry;}
    >
    > i nie dziala. Zmiana wartosci w nawiasie nic nie daje, wiec to pewnie
    > cos w samej skladni. Prosze o pomoc.

    Maly update:

    a:hover ~ .div_dol:nth-child(3) {parametry;}

    dziala, ale tylko na pierwszy "blok" DIVow w kolumnie. Na kolejne div_dol
    juz nie. Zmiana wartosci w nawiasie na 6 powoduje zmiane drugiego DIVa w
    kolumnie.

    Jak zrobic, zeby te DIVy sie nie widzialy?
    Czy tylko oddzielajac je kolejnym DIVem?
    Uczulano mnie na divitis...

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 34. Data: 2011-02-19 22:54:08
    Od: "Jordan Szubert" <n...@p...na.razie>

    Dnia 19-02-2011 o 23:40:59 Andre <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > a:hover .div_dol:nth-child(0n+3) {parametry;}
    >
    > i nie dziala. Zmiana wartosci w nawiasie nic nie daje, wiec to pewnie cos

    nie wiem dokladnie o co Ci chodz, ale a:hover~.div_dol albo
    a:hover+*+.div_dol bym zalecal...

    --
    Jordan Szubert

  • 35. Data: 2011-02-21 08:35:33
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Piotr Siudak <s...@x...pl> napisał(a):

    > Jeżeli osią twojej wypowiedzi miał być sarkazm ośmieszajacy sens walki z
    > chamstwem i buractwem za pomoca chamstwa i buractwa to troche
    > przeszarżowałeś. Czytając twoje wypowiedzi człowiek naprawde może sobie
    > pomyśleć że ty rzeczywiscie myslisz to co piszesz.

    No właśnie pokazuję buractwo bo to jest bardzo medialne,
    post kulturalny przeszedłby bez echa.

    Jak można do kolegi zwracającego się po pomoc powiedzieć
    - daj se spokój, zostaw to fachowcom, pisz po polsku itp.

    A to może być inwalida, który chciałby coś robić, student,
    który złapał jakieś zlecenie bo mu kasa potrzebna na czesne,
    pryszczaty licealista, który chciałby się wykazać przed nauczycielem
    informatyki.

    Po prostu, jak ktoś wchodzi na grupę to oczekuje najczęściej
    pomocy, rzadziej prowadzić dyskusję na poziomie naukowym.

    Nie może być tak, że jak jestem za granicą i słyszę jak
    ktoś mówi po polsku to robi mi się jakoś tak nieswojo.

    Andrzej.

  • 36. Data: 2011-02-21 10:22:53
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 21.02.2011 09:35, NKAB - pisze:

    > No właśnie pokazuję buractwo bo to jest bardzo medialne,
    > post kulturalny przeszedłby bez echa.

    Przeciez ci których tak krytykujesz też możne nie chcieli przejść bez
    echa. Troche sie zgubileś.

    > Jak można do kolegi zwracającego się po pomoc powiedzieć
    > - daj se spokój, zostaw to fachowcom, pisz po polsku itp.

    Nikt tak nie potraktował autora wątku, wiecej: dostał kulturalne i
    wartosciowe odpowiedzi na cała garść swoich pytań.

> [...]
    > który złapał jakieś zlecenie bo mu kasa potrzebna na czesne,
    > pryszczaty licealista, który chciałby się wykazać przed nauczycielem

    Ty z drógiej strony spotkałeś sie z opryskliwą reakcją na twój mocno
    nieprzemyślany tekst o drukarzach, głównie z tego powodu ze był
    nieprzemyślany.

    Jezeli chciałes sie wykazać przed nauczycielem informatyki to pewnie ci
    się nie udało.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 37. Data: 2011-02-22 10:12:12
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Piotr Siudak <s...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Nikt tak nie potraktował autora wątku, wiecej: dostał kulturalne i
    > wartosciowe odpowiedzi na cała garść swoich pytań.

    Tu nie chodziło o autora wątku tylko o mnie.
    Człowiek nie sprostował ani słowem mojego błędu
    ale skrytykował i stąd moja, przynaję, przesadzona agresja.

    Chyba już za długo piszemy w sprawie.

    Przepraszam czytających i pozdrawiam.

    Andrzej.

  • 38. Data: 2011-02-22 10:58:38
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 22.02.2011 11:12, NKAB - pisze:

    > Tu nie chodziło o autora wątku tylko o mnie.
    > Człowiek nie sprostował ani słowem mojego błędu
    > ale skrytykował i stąd moja, przynaję, przesadzona agresja.

    co ty bredzisz? napisałeś cos o drukarzach i pikselach i zostałes
    sprostowany ze "nie" i "nie".

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl