  • 1. Data: 2009-04-10 16:02:26
    Temat: znajdowanie punktu
    Od: "news.neostrada.pl" <g...@h...com>

    Witam,
    być może było już o tym kiedyś na grupie, jednak nie potrafię w sposób
    techniczny
    określić swojego problemu. Z tego powodu nie jestem w stanie przeszukać
    archiwum grupy.

    Problem jest następujący:
    http://rs438.rapidshare.com/files/219728209/rysunek.
    jpg

    Słyszałem, że można go rozwiązać za pomocą programu AutoCAD, ale niestety
    nic więcej nie wiem.

    Życzę Wesołych Świąt.

  • 2. Data: 2009-04-10 18:48:56
    Temat: Re: znajdowanie punktu
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <g...@h...com> napisał w
    wiadomości news:grnqsk$jfv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    jpg

    > Słyszałem, że można go rozwiązać za pomocą programu AutoCAD, ale niestety

    Z tego co narysowales to wykres sklada sie z prostych odcinkow wiec klania
    sie prosta geometria,
    daj jakiemus szostoklasiscie to ci rozwiaze

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-10 20:55:33
    Od: "news.neostrada.pl" <g...@h...com>

    > Z tego co narysowales to wykres sklada sie z prostych odcinkow wiec klania
    > sie prosta geometria,
    > daj jakiemus szostoklasiscie to ci rozwiaze

    przecież to jest tylko przykładowy rysunek,
    prawdziwe dane nie układają się tak regularnie

  • 4. Data: 2009-04-10 22:18:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 10 Apr 2009 22:55:33 +0200, "news.neostrada.pl"
    <g...@h...com> wrote:

    >przecież to jest tylko przykładowy rysunek,
    >prawdziwe dane nie układają się tak regularnie

    Takie cus dostalem;

    Error
    This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's
    Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

    This limit is reached.

    To download this file, the uploader either needs to transfer this file
    into his/her Collector's Account, or upload the file again. The file
    can later be moved to a Collector's Account. The uploader just needs
    to click the delete link of the file to get further information.

    A.L.

  • 5. Data: 2009-04-11 03:30:50
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    news.neostrada.pl <g...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > techniczny
    > określić swojego problemu. Z tego powodu nie jestem w stanie przeszukać

    Trzeba policzyć trochę całek, ponieważ pole pod krzywą to całka.
    Można to zrobic geometrycznie, lub jedną z metod numerycznych:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ca%C5%82kowanie_numeryc
    zne

    Oznaczmy oś pionową jako 'y', poziomą jako 'x'.
    Oznaczmy granice funkcji (krzywej na rysunku) ymax i xmax
    Oznaczmy odcinek krzywej leżący po lewej stronie maksimum
    (dla 0<y<ymax) jako x=f1(y).
    Oznaczmy odcinek krzywej leżący po prawej stronie maksimum
    (dla 0<y<ymax) jako x=f2(y).

    Trzeba stablicować funkcję G(y):
    G(y)=Całka (od 0 do y) z (f1(y)+xmax-f2(y))

    Maksymalne pole to G(ymax).

    Znając funkcję G(y) możemy policzyć dla jakiego y? osiąga ona wartość
    G(ymax)/2.
    Otrzymana wartość y? jest szukanym rozwiązaniem.

    WM

  • 6. Data: 2009-04-11 21:06:01
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Error
    > This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's
    > Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

    ja tez. ale moge sie domyslac, ze chodzi o metode najmniejszych kwadratow.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-04-13 15:19:12
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

> [...]
    jpg

    > Słyszałem, że można go rozwiązać za pomocą programu AutoCAD, ale niestety

    jeśli coś w cadzie to ślij na priv.

    Robak

  • 8. Data: 2009-04-18 19:50:55
    Od: "SUPszon" <k...@o...pl>

    > Error
    > This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's
    > Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

    przepraszam - to prawda, po 10 pobraniach wywalają taki rysunek.

    Tutaj jest wykonane już to co chcę osiągnąć (znaleźć to vśrednie) - inaczej
    też są oznaczone osie niż w tym poprzednim
    (dodaje kilka linków):
    http://rapidshare.com/files/222949112/rysunek.jpg.ht
    ml
    http://rapidshare.com/files/222949514/rysunek.jpg.ht