eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów › Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
  • Data: 2024-03-29 06:48:13
    Temat: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 28-03-2024 o 16:18, J.F pisze:
    > On Thu, 28 Mar 2024 13:04:41 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 28-03-2024 o 12:47, J.F pisze:
    >>> On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
    >>>>> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
    >>>>>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
    >>>>>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
    >>>>>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
    >>>>>>
    >>>>>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
    >>>>>
    >>>>> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
    >>>>
    >>>> Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
    >>>> europejską znaną markę.
    >>>> Inne śladowo.
    >>>
    >>> A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
    >>> tudzież chinskich standardów?
    >>
    >> Skoro te dwie sobie radzą, a reszta nie bardzo, to chyba nie jest kwesta
    >> niczego innego?
    >
    > Volvo ma starą europejską fabrykę, i europejskich projektantów.

    Nijak to się nie przekłada na chińskie elektryki które się sprzedają.
    Pod marką Polestar są takie same, ale już nie chcą się sprzedawać.

    >
    > Sam wiesz, że tani samochód się sprzeda, ale w Unii wymaga czystego
    > silnika (elektryka nie dotyczy), przyzwoitego wyniku zderzeniowego,
    > teraz troche wyposażenia dodatkowego, dość drogich badań
    > homologacyjnych, chyba spełnienia paru unijnych norm jakościowych/CE,
    > a klient:
    > -też ma pewne wymagania,
    > -może podejrzanym okiem patrzec na chinską markę ... i powstrzymać się
    > przed większym wydatkiem.

    Dokładnie to ostatnie sugeruję.

    >
    >>> Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
    >>> europejskiej marki?
    >> To już uznane marki.
    >> Ale wcześniej pracowały na to ze 20 lat.
    >
    > Daewoo w Polsce pracował rok :-)

    I dlatego nigdy nie był uważany za markę oferującą dobre samochody.

    > Koszta też pewne są, bo trzeba zacząc ekspansję ogolno europejską
    > ... no ale chinski rynek moze nawet większy.

    Jest już zapchany.
    A oni chcą więcej sprzedawać.

    >>> Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.
    >>
    >> Ale to mogłoby być tylko w formie znaczka i paru extrasów do chińskiego
    >> produktu.
    >
    > Owszem, ale gdzie tu wtedy zysk dla nas?

    W tej formie nie ma, ale też koszty niewielkie.
    A można wymusić lokalizację części składowych, choćby częściową.

    >> Czasem trzeba wyłożyć, zeby później spijać frukta.
    >> Tak jak na atom.
    >
    > No ale gdzie tu frukta, jesli fabryczka ma być ostatecznie
    > chinska

    W tym co z niej zostanie w formie podatków i zarobków polskich
    pracowników lub kooperantów.
    Podstawy muszę tłumaczyć?



    , lub zbankrutuje ?
    >
    > No cóż, moze i fabryka w chińskich rękach przynosi państwu zysk.
    > Podatki drobne wpływają, ludzie mają pracę, ich podatki wpływają,
    > pieniądze wydają, więc inni mają pracę ...

    Dokładnie o to idzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: