  • 181. Data: 2010-08-16 13:14:27
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:

    > tak samo jak wiekszosc nie umie zakumac, ze jak bogatemu sie zacznie
    > zabierac za duzo to ucieknie z biznesem i bedzie z tego figa. A jak pozwoli
    > mu sie robic biznes tu lokalnie to zacznie zatrudniac ludzi
    > Jak mu przestanie sie oplacac tu to przeniesie sie w inne miejsce gdzie mu
    > sie to bardziej oplaca

    I to jest właśnie lewackie podejscie kogoś, kto nie rozróżnia KARY od
    podatku.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 182. Data: 2010-08-16 13:17:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Chodzi mi tylko o zwiazek posiadania _nieruchomosci_ i prowadzenia DG.
    > Zakladam, ze posiadajac nieruchomosci dzierzawie je i na tym zarabiam a
    > prowadzac DG odpowiadam za wszystko swoim majatkiem. Wszak taka rentierka
    > chyba najbezpieczniejszy sposob na zarabianie pieniedzy...
    > Wiec gdzie to ryzyko ?

    juz sam fakt prowadzenia DG to ryzyko calym swoim majatkiem.

    Nie da sie posiadac majatku za miliard i na tym majatku prowadzic tylko
    "prosty" wynajem.

    Jezeli majatek ma pracowac to jest masa umow, zwiazkow pomiedzy podmiotami,
    czasami sytuacji ktore obie strony roznie interpretuja

    Z samego posiadania nieruchomosci nie przychodzi pieniadz. Z tego tytulu
    masz tylko koszty. Dopiero wynajem generuje przychod

    Icek

  • 183. Data: 2010-08-16 13:21:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Juz pisalem wczesniej - udowodnij ze kara pozbawienia wolnosci jest dla
    > bogatego bardziej uciazliwa, niz dla tego "przecietnego". Bogaty to
    > jakis kuzwa Übermensch jest czy co?

    tu nie ma co udowadniac. Dla siedzacego dalsze siedzenie nie zmienia jego
    stanu. Dla niesiedzacego siedzenie zmienia wiec juz masz prosty dowod na to,
    ze siedzenie raz zmienia a raz nie

    I jakos trudno mi sobie wyobrazic, ze nie umiesz tego zrozumiec.

    Nasz system za duzo niewinnych wsadza za kratki i za malo winnych idzie
    siedziec. Ale z takim podejsciem jak Twoje to schowalbys polowe ludzi do
    wiezienia i bylby spokoj ? Na Bialorusi i na Kubie tak jest.

    Icek

  • 184. Data: 2010-08-16 13:24:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:

    > tu nie ma co udowadniac. Dla siedzacego dalsze siedzenie nie zmienia jego
    > stanu. Dla niesiedzacego siedzenie zmienia wiec juz masz prosty dowod na to,
    > ze siedzenie raz zmienia a raz nie

    Widze ze dalej nie przeczytales tego co napisalem - podpowiedzia niech
    bedzie okreslenie "dotychczas niekarany"

    > I jakos trudno mi sobie wyobrazic, ze nie umiesz tego zrozumiec.
    > siedziec. Ale z takim podejsciem jak Twoje to schowalbys polowe ludzi do
    > wiezienia i bylby spokoj ? Na Bialorusi i na Kubie tak jest.

    Oczywiscie, u nas wszyscy siedza za niewinnosc.
    Moze jeszcze napisz cos w stylu HWDP

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 185. Data: 2010-08-16 13:46:03
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > Ten krótki, początkowy okres gdy bogaty "może więcej" to b. mała cena
    > za prostotę i zalety pomysłu. Poza tym wg mnie punkty jak dotąd, też by
    > były,
    > więc ta bezkarność nie taka znów wielka (taka sama, jak dotąd).

    Mam wrażenie, że niedokładnie przeczytałeś co napisano wcześniej.
    Raz, ze system musiałby być uszczelniony, a dwa, że kara to nie tylko
    dolegliwość dla poszkodowanego.

  • 186. Data: 2010-08-16 13:52:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Widze ze dalej nie przeczytales tego co napisalem - podpowiedzia niech
    > bedzie okreslenie "dotychczas niekarany"

    no i jeszcze bardziej sie pograzasz. Nie slyszales o bezdomnych nigdy nie
    karanych ktorzy w zimie podczas mrozow potrafia wybic witryne sklepowa aby
    trafic do paki? Bo im zimno. I dla kogos takiego paka jest na plus a nie na
    minus. Do tego pomysl sobie, ze Ty trafisz do paki i jest to raczej dla
    Ciebie na minus wiec jest roznica

    Czy jest to dla Ciebie wystarczajacy dowod na to, ze "paka" to nie dla
    kazdego dyskomfort i nie dla kazdego taki sam dyskomfort ?

    Dla geja fakt, ze zostanie tam wyruchany bedzie przyjemnoscia. Dla mnie
    byloby to traumatyczne przezycie

    > Oczywiscie, u nas wszyscy siedza za niewinnosc.
    > Moze jeszcze napisz cos w stylu HWDP

    ale to nie jest tylko slogan. System (nie)sprawiedliwosci dziala fatalnie.
    Masz kase i umiesz sie bronic dostajesz zawiasy (lub uniewinnienie lub
    przedawnienie). Nie masz kasy, jestes glupi, nie masz doswiadczenia
    dostajesz pake

    Siedziec pojdzie pijaczyna bo na wsi 2 razy zlapany na rowerze ze stanem 0,4
    promila. Dziennikarz rajdowy jadac 200km/h i zabijajac czlowieka siedzi
    wolno w domku. Kto jest bardziej niebezpieczny dla otoczenia ? Rowerzysta na
    wsi z 0,4 czy rajdowiec w centrum miasta z ponad 200km/h ??

    Kradniesz miliony z FOZZ masz to w dupie, jestes wolny ze swoimi milionami.
    Kradniesz z PZU 525mln zlotych i nikt Ci nic nie robi - siedziec nie poszli
    (co najwyzej areszt prewencyjny na 3-6 m-cy).

    Babcia kradla maslo w sklepie i afera byla taka, ze mowili o tym w TV.
    Postawili krzyz nielegalnie - nic im nie zrobili bo krzyz. Odlaczysz
    kuchenke gazowo bez pozwolenia na budowe - kara.

    Nie pier..l mi tu o naprawie systemu karnego w polsce bo on jest w rozsypce.
    Nie masz bladego pojecia jak on dziala.

    Bylem ostatnio na sprawie (gospodarczej). Swiadek: :"przyjechalismy na
    miejsce i najpierw uziemilismy kabel". Na to sedzina: "ale czemu, on nie byl
    zakopany ??". I taka osoba bez doswiadczenia i wiedzy w tematach
    technicznych rozstrzyga w sporach. Czy wyrok bedzie sprawiedliwy?
    Maloprawdopodobne.

    W sprawach karnych jest podobnie. Jak sedzina nie ma pojecia jak dziala
    internet, jak dziala GG, co to jest numer IP to jak ona ma wydac wyrok z
    sprawie w ktorej oskarzony molestowal nieletnia przez GG ?

    Icek

  • 187. Data: 2010-08-16 13:58:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 13:46, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-08-16 12:19, Jakub Witkowski pisze:
    > (...)
    >
    > Mam wrażenie, że niedokładnie przeczytałeś co napisano wcześniej.

    Porównuje jedynie trzy systemy mandatowania:
    a) kary stałej, jednakowej wysokości
    b) kary progresywnie rosnące
    c) kary wyrażone w % dochodu
    Z tym trzech, najwięcej zalet widzę w propozycji b) bo jest prosta
    i ma stosunkowo niewiele wad.

    A punkty proponuję zachować.

    > Raz, ze system musiałby być uszczelniony, a dwa, że kara to nie tylko

    System powinien być doszczelniony w każdym przypadku.

    > dolegliwość dla poszkodowanego.

    Kara ma być również prewencyjna czyli zniechęcająca,
    Kary rosnące na pewno zniechęcą znacznie lepiej niż stałej równej wysokości,
    i niewiele gorzej (a w granicy imho nawet lepiej) niż kary procentowe, przy
    uniknięciu wszelkich problemów ustaleniem faktycznych dochodów delikwenta.

  • 188. Data: 2010-08-16 13:59:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > I to jest właśnie lewackie podejscie kogoś, kto nie rozróżnia KARY od
    > podatku.

    i to jest wlasnie niekumanie co to jest procent

    Jak podatek masz 19% to jak zarabiasz milion to placisz duzo wiecej niz
    zarabiasz tysiac. Tak? To po co sa kolejne probi podatkowe ?

    Bo rozumiem, ze dla bogatego tak zajbista stawka jak 19% to za malo ? Tak ?
    bo placi "tyle samo" co ten biedny ?

    Icek

  • 189. Data: 2010-08-16 14:00:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin DoQ

    > I to jest właśnie lewackie podejscie kogoś, kto nie rozróżnia KARY od
    > podatku.

    Napisz wreszcie, dlaczego przeszkadza Ci kara grzywny bardziej dotkliwa
    dla biednego, a nie przeszkadza Ci kara pozbawienia wolności bardziej
    dotkliwa dla bogatego i gdzie w tym myśleniu jest jakaś logika czy
    "równość wobec prawa".

    --
    ignorance is bliss

  • 190. Data: 2010-08-16 14:02:07
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > A czy kibic, który pokazuje co myśli o zawodnikach, to ma obowiązek grać?

    Nie, ale to zupełnie inna sytuacja.