  • 1. Data: 2010-08-13 18:21:22
    Temat: Pytanie do elektroników o alternator
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Jakie jest typowe napięcie i prąd wzbudzenia przy średnich
    obrotach i średnim obciążeniu?
    Alternator 30 A, obroty 1/3 obrotów maksymalnych, pobór
    prądu 10 A.

    --
    Patryk

  • 2. Data: 2010-08-14 10:44:50
    Temat: Re: Pytanie do elektroników o alternator
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Jakie jest typowe napięcie i prąd wzbudzenia przy średnich
    obrotach i średnim obciążeniu?
    Alternator 30 A, obroty 1/3 obrotów maksymalnych, pobór
    prądu 10 A.

    Wzbudzenie jest zasilane impulsowo. Pełnym napięciem z diód wzbudzenia
    alternatora. Prąd wynika z rezystancji uzwojenia.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-08-14 11:16:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 10:44:50 +0200, PaweL wrote:
    >Jakie jest typowe napięcie i prąd wzbudzenia przy średnich
    >obrotach i średnim obciążeniu?
    >Alternator 30 A, obroty 1/3 obrotów maksymalnych, pobór
    >prądu 10 A.

    tak wstepnie mi sie wydaje ze dosc spory - przy 1/3 obrotow wydajnosc
    alternatora spadnie i utrzymanie tych 10/30A bedzie oznaczalo prace na
    pol gwizdka. Spodziewam sie kolo 2A.

    >Wzbudzenie jest zasilane impulsowo.

    Jestes pewien ? Regulator Boscha sprawia wrazenie liniowego.
    Byc moze po zamontowaniu robi sie impulsowy ..

    J.

  • 4. Data: 2010-08-16 16:56:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-14 11:16, J.F. pisze:

> [...]
    > pol gwizdka. Spodziewam sie kolo 2A.

    > Jestes pewien ? Regulator Boscha sprawia wrazenie liniowego.
    > Byc moze po zamontowaniu robi sie impulsowy ..

    Impulsowo. Inaczej spore moce by się w nim musiały wydzielać, co widać
    na starego typu dwustopniowych regulatorach do pf125 (te drutowe rezystory).
    Zresztą, nawet tamte elektromechaniczne były w istocie impulsowe.

    Co nie znaczy, że prąd jest impulsowy. Dzięki indukcyjności cewek
    wzbudzenia, prąd zaledwie nieco tętni (w momentach gdy klucz jest
    wyłączony, idzie sobie przez diodę zamykającą obwód cewki).

  • 5. Data: 2010-08-16 17:50:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 16:56:55 +0200, Jakub Witkowski wrote:

    >Impulsowo. Inaczej spore moce by się w nim musiały wydzielać, co widać

    Moze ze 20W, byle tranzystor ma dzis napisane 200 :-)

    >na starego typu dwustopniowych regulatorach do pf125 (te drutowe rezystory).
    >Zresztą, nawet tamte elektromechaniczne były w istocie impulsowe.

    raczej histerezowe.

    >Co nie znaczy, że prąd jest impulsowy. Dzięki indukcyjności cewek
    >wzbudzenia, prąd zaledwie nieco tętni (w momentach gdy klucz jest
    >wyłączony, idzie sobie przez diodę zamykającą obwód cewki).

    No coz, moze odkopie regulator i sprawdze jeszcze raz, ale wydaje mi
    sie juz raz sprawdzalem i liniowy byl.

    J.