  • 21. Data: 2009-01-30 21:59:36
    Temat: Re: 112
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > "Wezmę sobie w sklepie batonik i schowam do kieszeni, to jest całkowicie
    > legalne, bo poza kasjerką nie ma tu teraz nikogo, nikt mnie nie sprawdzi."

    Powyższe to jest złodziejstwo a więc przestępstwo.

    Tymczasem zapytanie dokąd mam pojechać z rozciętym palcem nie jest
    przestępstwem, wręcz przeciwnie, do tego ta linia między innymi służy.

    To nie jest to samo, co spowodowanie niepotrzebnego wyjazdu karetki,
    albo fałszywego alarmu o bombie, więc czuj różnicę pomiędzy
    przestępstwem, a właściwym wykorzystaniem, nawet jeśli rozcięty palec
    jest fikcyjny.

  • 22. Data: 2009-01-30 22:03:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    vari pisze:

    > Ja tam dawno już pomyłki nie miałem ale te dane o jednym czy dwu procentach
    > "błędnych wywołań" w badaniach UKE (na ich www są) o czymś musi świadczyć.

    Właśnie się zastanawiałem, jak oni te błędne wywołania liczą. Czy to
    może chodzi o dane o błędach maszyn zbierane przez jakiś układ kontrolny
    centrali?

    Czy może chodzi o błędy ludzi: rejestr "długie ucho" reaguje na słowa
    "przepraszam, pomyłka" i odnotowuje to w jakimś liczniku :-D

  • 23. Data: 2009-01-30 22:30:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > albo fałszywego alarmu o bombie, więc czuj różnicę pomiędzy
    > przestępstwem, a właściwym wykorzystaniem, nawet jeśli rozcięty palec

    Czuję. Wybranie numeru alarmowego bez uzasadnienia nie jest przestępstwem.
    Nie jest chyba nawet wykroczeniem podlegającym karze. Zwałaszcza jeśli to
    było tylko raz. Natomiast usprawiedliwianie się jakimiś kłamstwami jest
    po prostu obrzydliwe. Szczególnie gdy istnieje realne uzasadnienie --
    konfiguruję abonencką centralę telefoniczną i w trosce o bezpieczeństwo
    jej użytkowników sprawdzam wywołania alarmowe.

    -- Jarek

    PS
    Gdybym to ja próbował wciskać jakieś głupawe bajeczki o rozciętym palcu,
    to by mi najprawdopodobniej kazali przyjechać w celu opatrzenia właśnie
    do tej stacji Pogotowia, do której się dodzwoniłem. Tam mam najbliżej,
    a oni na miejscu mają ambulatorium. Kłamać też trzeba umieć.

  • 24. Data: 2009-01-30 22:49:05
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 30 Sty, 23:30, Jarosław Sokołowski pisze...

    WĘŻYKIEM !!

    Ircys

  • 25. Data: 2009-01-30 23:24:53
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrngo3mb9.6uu.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Kiedyś, całkowicie bezmyślnie, wcisnąłem trzy razy klawisz "9" w
    > telefonie.
    > Po jakiejś sekundzie zdałem sobie z tego sprawę i przerwałem
    > połączenie.
    > W ciągu minuty zadzwonił ktoś z Pogotowia i zapytać, czy potrzeba mi
    > pomocy. Przeprosiłem grzecznie i pochwaliłem za właściwe reakcje.

    W Szwajcarii numer alarmowy, to 140.
    Wystarczy wybrać, jak się nie odezwiesz, przyjadą...

    --
    D4

  • 26. Data: 2009-01-31 00:06:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > do tej stacji Pogotowia, do której się dodzwoniłem. Tam mam najbliżej,
    > a oni na miejscu mają ambulatorium. Kłamać też trzeba umieć.

    Zszycie palca nie jest obowiązkowe. Możesz mieć rozcięty palec,
    zadzwonić na pogotowie i tak się nie pojawić, bo to twoja sprawa, czy
    chcesz mieć rozcięty palec zszyty czy nie. Tylko choroby zakaźne
    podlegają obowiązkowej hospitalizacji i leczeniu.

  • 27. Data: 2009-01-31 00:07:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > W Szwajcarii numer alarmowy, to 140.
    > Wystarczy wybrać, jak się nie odezwiesz, przyjadą...

    Gdybym nie odebrał tego telefonu od nich, to też by pewnie przyjechali.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2009-01-31 00:10:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > czy chcesz mieć rozcięty palec zszyty czy nie. Tylko choroby zakaźne
    > podlegają obowiązkowej hospitalizacji i leczeniu.

    Opowiadanie dziecinnych kłamstw przez telefon też nie jest obowiązkowe.
    Tylko do tego się odniosłem.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-01-31 01:09:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Opowiadanie dziecinnych kłamstw przez telefon też nie jest obowiązkowe.
    > Tylko do tego się odniosłem.

    Ja podchodzę do tego tak: wielokrotnie zdarzało mi się dzwonić na 999 w
    sprawach prawdziwych wypadków. Dla mnie to rutyna. Nigdy dotąd nie
    zgłaszałem fałszywych zdarzeń na tym numerze, ale w sytuacji, gdybym
    miał przetestować, czy np. numer 112 działa, zadzwoniłbym tak, jak to
    robię przy zgłaszaniu prawdziwego wypadku, tyle że sytuacja byłaby
    zmyślona, np. w oparciu o coś, co już kiedyś zgłaszałem.

  • 30. Data: 2009-01-31 02:36:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > robię przy zgłaszaniu prawdziwego wypadku, tyle że sytuacja byłaby
    > zmyślona, np. w oparciu o coś, co już kiedyś zgłaszałem.

    Na szczęście ani razu nie miałem potrzeby dzwonić na 999 w sprawie
    wypadku (co zresztą ze statystycznego punktu widzenia wydaje mi się
    rzeczą normalną). Dzwoniłem dwa albo trzy razy w nocy, gdy w przypadku
    choroby nie było innej możliwości uzyskania pomocy lekarskiej. W rutynę
    więc nie popadłem. Do głowy by mi nawet nie przyszło, że można tak dzwonić,
    coś tam konfabulować i opowiadać wyssane ze zranionego palca historie.

    --
    Jarek