  • 1. Data: 2024-04-08 15:35:43
    Temat: Czas umierać.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Zatrudnili u mnie w robocie nowego pracownika, łepek na oko 25-27 lat,
    posadzili przy biurku, pokazali komputer, telefon i do roboty. Po 2-3
    dniach okazało się, że gość sprawnie obiera telefony i wszystko cacy,
    ale jakoś tak z każdą pierdołą lata od człowieka do człowieka po całym
    budynku.
    Okazało się, że telefon stacjonarny, to on zna tylko ze *starych*
    filmów, bo od "urodzenia" działa tylko na smartfonie, a skrócona
    numeracja, czy wyjście przez "0" to jakaś czarna magia. I niby ma jakieś
    wykształcenie informatyczne.
    Czas umierać!

  • 2. Data: 2024-04-08 23:23:52
    Temat: Re: Czas umierać.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > filmów, bo od "urodzenia" działa tylko na smartfonie, a skrócona
    > numeracja, czy wyjście przez "0" to jakaś czarna magia. I niby ma jakieś

    Do mnie też przychodzą. Tacy w tym wieku, również starsi. Nie będę
    oceniał, czy przychodzą z pierdołami, w każdym razie nie zawsze są
    to sprawy pierwszej wagi. Ale zawsze fajnie jest pogadać wprost,
    niekoniecznie po drucie.

    Jarek

    PS
    Telefony na biurkach mamy, skrócone numery też. Korzystam do kontaktu
    z ludźmi w innym mieście. Że mają jakiś prefiks geograficzny, to się
    dowiedziałem przypadkiem. Zresztą nie pamiętam jaki. Chyba mało kto
    pamięta.

    --
    Ludzka rzecz pogadać.

  • 3. Data: 2024-04-21 12:18:00
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 08.04.2024 o 15:35, nadir pisze:
    > Zatrudnili u mnie w robocie nowego pracownika, łepek na oko 25-27 lat,
    > posadzili przy biurku, pokazali komputer, telefon i do roboty. Po 2-3

    [...]

    Jakiś czas temu byłem z córką w muzeum telekomunikacji we Wrocławiu.
    Zatrzymaliśmy się na moment przy czarnym ustrojstwie z tabliczką
    "zegarynka mechaniczna". Córka mi się pyta, co to jest/była zegarynka.
    No to mówię, że dzwoniło się pod 926 i tam automat w słuchawce podawał
    godzinę. Córka tak na mnie patrzy i mówi: a to dziwne, po co taka
    komplikacja? Nie można było po prostu spojrzeć na telefon?

    No i wtedy... uświadomiłem sobie, jaka jest przepaść technologiczna
    między pokoleniami. Dla nas telefon ze słuchawką na widełkach i tarczą -
    normalka. Dla naszych dzieci - nieznany, raczej bezużyteczny przedmiot.

    --
    Ślązak

  • 4. Data: 2024-04-21 19:43:58
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Nie odpowiedziałeś, że telefon mógł się spóźniać lub stanąć w nocy.
    Co przy wyłączonej automatycznej synchronizacji zegara nadal może się zdarzać

    -----

  • 5. Data: 2024-04-26 16:52:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Apr 2024 12:18:00 +0200, Tomasz Śląski wrote:

> [...]
    > między pokoleniami. Dla nas telefon ze słuchawką na widełkach i tarczą -
    > normalka. Dla naszych dzieci - nieznany, raczej bezużyteczny przedmiot.

    Tak jest.
    Telefonu stacjonarnego mogli nie widziec, tarczy mogli nie widziec,
    nie wiedzą co to "wykręcic numer".

    Daukszewicz sie kiedyś naśmiewał/opowiadał, a to juz dawno temu:
    "Znajomi nie mają telewizora. Nie, bo nie, bo to złodziej czasu itp.
    Przychodzi do dziecka w odwiedziny kolega, bawią sie, w pewnym
    momencie pyta:
    -a gdzie wy macie telewizor?
    -nie mamy.
    -to jak wy oglądacie wideo?
    "

    A jest mnóstwo takich produktów - choćby ten magnetowid i kasety
    wideo, magnetofony, maszyny do pisania, ...
    https://www.youtube.com/watch?v=0g4zXepHASM
    https://www.youtube.com/watch?v=c5MHWCwv9GE
    takich filmow jest na YT pełno, odnośnie różnych lat.

    Podobnie jak np znikły kapelusze z mody. I męskiej, i damskiej.
    A dawniej kapelusz lub czapka obowiązkowe.

    J.

  • 6. Data: 2024-04-28 21:22:42
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 21.04.2024 o 12:18, Tomasz Śląski pisze:
> [...]
    > godzinę. Córka tak na mnie patrzy i mówi: a to dziwne, po co taka
    > komplikacja? Nie można było po prostu spojrzeć na telefon?

    Trzeba jej było wybrać 19226. Dopiero by się zdziwiła! :)

    --
    P.

  • 7. Data: 2024-04-28 23:06:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiotRek <n...@a...bbb> wrote:

    > Trzeba jej było wybrać 19226. Dopiero by się zdziwiła! :)

    Z T-Mobile nie działa (od razu zrzuca połączenie) :(

    --
    W ciemnościach podczas seansu filmowego słychać podniesiony głos kobiety:
    - Niech pan natychmiast zabiera swoje ręce!

  • 8. Data: 2024-04-28 23:25:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Z T-Mobile nie działa (od razu zrzuca połączenie) :(

    A po dodaniu jakiegoś prefiksu strefy? Warszawskie Centrum Kontaktu
    19115 działa w teorii tylko z Warszawy. Ale z innych części Polski
    można się dodzwonić przez 2219115 -- na co sam kiedyś wpadłem, gdy
    miałem taką potrzebę. Szkoda, że tego nigdzie nie piszą, bo ludzie
    czasem chcą coś załatwić gdy są na wyjeździe.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2024-04-29 17:59:29
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    > Z T-Mobile nie działa (od razu zrzuca połączenie) :(

    No to jest powód do reklamacji. Ten numer jest w TZN AUS:
    https://numeracja.uke.gov.pl/pl/aus_tables , czyli powinien działać...

    --
    P.

  • 10. Data: 2024-04-29 18:36:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.04.2024 o 17:59, PiotRek pisze:

    > No to jest powód do reklamacji. Ten numer jest w TZN AUS:
    > https://numeracja.uke.gov.pl/pl/aus_tables , czyli powinien działać...

    A jest gdzieś cennik połączeń na te numery?

    MJ